Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

647. Kırkpınar başpehlivanı Recep KARA

647. Kırkpınar başpehlivanı Recep KARA
 

Tarihi Kırkpınar Güreşlerinin en genç Başpehlivanı unvanına Sahip Güreşçimiz Recep KARA


Sanıyorum 20 gün önceydi. Samsunda Recep KARA ile karşılaştım. Ailesi ile yürüyordu. Göz göze geldik. Yanıma doğru yöneldi. Elini uzattı bu yağız Anadolu delikanlısı güreşçiyle kucaklaşıp seninle gurur duyuyoruz dedim.

Bu yıl Kırkpınar öncesi çalışmalarının devam ettiğini söyleyince başarılar diledim.

Recep KARA hangi il ve hangi spor kulübü adına güreşirse güreşsin o tam bir Samsunlu. Üstelik ailesi de Samsunda oturuyor.

Eğer serde Samsunluluk aranıyorsa birçoğu onun tırnağı bile olamayacak şekilde adam gibi Samsunludur.

xxx

22 yaşındaki Recep KARA 2005 yılında ilk defa katıldığı 644. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde, Kırkpınar’da 2 altın kemerli 46 yaşındaki eski başpehlivanı Ahmet Taşçıyı yenmiş Kırkpınar tarihinin en genç başpehlivanı unvanını da almıştı. O gün yazdığım yazıyı unutamıyorum.

2006 yılında 645.si yapılan Kırkpınar güreşlerinde Osman AYNUR’ la finalde güreşmiş kendi oyununa kurban gitmişti.

Büyük heyecan içerisinde seyrettiğim güreşin ardından yine bu sütunlarda “Aldırma be Recep KARA” başlıklı yazıyı kaleme almıştım.

2007 yılında 646. Kırkpınar güreşlerinde Hasan TUNA’ yı yenerek Başpehlivanlığı kazanınca yine köşeme taşımıştım.

Yıl 2008. 647.si yapılan Kırkpınar güreşlerinde Ekrem YAVUZ’ u yenerek bugüne kadar Kırkpınar’da üçüncü, arka arkaya ikinci başpehlivanlığı kazanan Recep KARA gelecek yıl da başpehlivanlığı kazanırsa altın kemerinde sahibi olacak.

Böylece aynı zamanda Kırkpınar tarihinde ilk defa Altın kemere sahip en genç güreşçi unvanını da almış olacak.

Er Meydanı'nda tur atarak galibiyetini kutlayan KARA, '' Allah'a Şükürler olsun. Altın kemeri almama bir basamak kaldı. Bu yılda başpehlivanlığı almayı Allah nasip etti. Final kolay olmadı. Bana destek veren Antalya'nın Belek Belediyesi ile arkadaşlarıma teşekkür ediyorum'' demiş.

Recep KARA İnşallah gelecek yıl da Kırkpınar da başpehlivan olur altın kemeri alırsın şimdiden dualarımız seninle.

xxx

Şimdi dönelim mevzuumuza.

Birincisi; Dünyada Yağlı güreşin olimpiyatı sayılan Kırkpınar neden görsel ve yazılı basında yeteri kadar yer bulamıyor. Magazine verilen yer neden güreşe verilmiyor. TRT de dâhil şiddetle soruyor sorguluyorum.

İkincisi; Kırkpınar’da Recep KARA’ nın yanında Samsundan kimler hangi ilgililer ve siyasiler yer aldı? Almadıysa nedeni nedir?

Samsun niçin gereği gibi sahip çıkmıyor?

Böyle bir değeri görmezden geliyor?

Birileri bunun cevabını mutlaka vermelidir.

Bu coşkuyu yaşaması gereken il Samsun olmasına rağmen duyarsız kalmaktadır. Buna kimsenin hakkı yoktur.

Bu duyarsızlığın örnekleri daha fazla çoğalmadan önlem alınmalıdır.

Güreşin merkezi konumundaki bu şehirde yetişmekte olan ve yetişecek olan güreşçilere bu duyarsızlıklarla kötü örnek olunmamalıdır.

Bunu sineye çekmek ve kabullenmek mümkün değildir.

xxx

Çok şükür önceki yıllarda olduğu gibi 2008 yılında da Recep KARA’ nın başpehlivanlığını bu köşede yazmanın mutluluğu içerisindeyim.

Bugünden itibaren de gelecek yıl altın kemeri aldığı gün yazacağım yazının heyecanını taşıyorum.

Hey Koca pehlivan başarılarının devamını dileyerek 647. Tarihi Kırkpınar güreşlerinde gösterdiğin başarıyı bir kez daha kutluyorum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..