Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '20

 
Kategori
Öykü
 

80 lerde Aşk

80 ‘LERDE AŞK

 Bir vakitler birlikte çalıştığım Yaşar Abi vardı. Ne zaman nöbete kalsa camı açar, sigarasını yakardı. “Aç ordan bir Esengül, Sayın Hocam” derdi. (Ona resim yapmayı öğretmek için çaba gösterdiğim; fakat başarılı olamadığım için böyle hitap ederdi.)

Esengül, onun gençlik yıllarının en popüler sanatçısıydı. Ve ben her defasında hangi şarkıyı açacağımı bilirdim.

“Yastığımın üstüne habersiz düşürdüğün / bir tel siyah saçını sevip koklayacağım.” O yıllarda bir kasete tek bir şarkıyı arkalı önlü doldurmak modaymış, aynı şarkıyı dinledikçe her defasında efkarın külçesi de ağırlaşırmış.

Vaktiyle konuştuğu bir kız varmış: ismi Sahure. Konuştuğu diyorum çünkü o yıllarda aşk, konuşmaktan öteye geçmez, ”Sevgili” kelimesini telaffuz etmek ayıp ve yasakmış.

80’li yılların gözü kara ülkücülerinden olan Yaşar Abi’nin davası, aşkından ağır basınca biricik Sahure’sini en yakın arkadaşına kaptırmış..

Yılmaz Erdoğan’ın “Bir insan gözü yüzünden yüz gün art arda uyumamak...” olarak tarif ettiği aşkın üzerinden, aylar yıllar geçmiş, uğruna uykusuz kaldığı günler bitmiş, Uyumuş uyumasına da unutmamış vesselam..

“Yav Sayın Hocam” diye başlardı söze, “Kaç yaşına geldik, ikimizde torun sahibi olduk ,arada kahveye giderken yolu uzatırım, evinin önünden geçerim, onu görürüm belki diye… Ne zaman sokağın köşesinde rastlasam bu namussuz kalbimi büküyorlar sanki…”

 Aşk böyle bir şey işte… Aşıklar yaklaştıkça aşk uzaklaşıyor demek ki… O nedenle mutsuz aşk hep aşk olarak yaşayıp gitme şansını taşıyor…

Aradım geçen gün “Senin şarkı çıktı geçen akşam radyoda Abi” dedim..

-Hangi şarkı Sayın Hocam? Dedi,

-Hani şu yastığın üstüne düşen siyah saç vardı ya,

-Amaaan Sayın Hocam siyah saçta kalmadı ki hepsi ağardı,

-Öyle söyleme o saç senin kalbinde hala simsiyah dedim..

“Yav Neyse” diye geçiştirdi konuyu, eskilerin aşktan konuşmayı ayıp sayan mahcup delikanlısı tavrıyla..

“Emekli oldum”, ”İkramiye ile arabayı yeniledim, sözüm vardı ikramiyeyi alınca seni yemeğe götürecektim, Sayın Hocamı o eski külüstüre bindirmek yakışmaz diye düşündüm.”

“Ne zaman istersen Abicim “ dedim.

 Yemeğe giderken, , yeni arabasında dinlemesi için içinde o şarkının da bulunduğu, bir Esengül albümü satın alacağım. “Yastığımın üstüne habersiz düşürdüğün/Bir tel siyah saçını sevip koklayacağım. “

Engelleri zorlu, romantizm dozu ağırmış ama 80’lerin aşkları daha aşkmış…

 

Mesiha İrehan

 
Toplam blog
: 15
: 99
Kayıt tarihi
: 01.07.18
 
 

Sosyoloji eğitimi aldı.. Uğur Mumcu Vakfında Yaratıcı Yazarlık Eğitimi aldı.Sanatım Dergisi ve Kı..