Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '17

 
Kategori
Reklam
 

Kültürel Faktörlerin Reklam Çalışmalarına Etkileri

Kültürel Faktörlerin Reklam Çalışmalarına Etkileri
 

Markalar Bir Ülkede Konumlanırken Kültürel Faktörleri Göz ardı Edemez


Markaların kültürler hakkında bilgi sahibi olmadan reklam çalışmaları yaptıklarını düşünelim mi beraber? Ya da yok düşünmeleyelim çünkü direk bir markanın sonunu getirebiliriz. :)

Bir sosyal etkileşimin ürünü olan kültürün doğrudan ve dolaylı olarak ifade edilen boyutları bulunmaktadır. Doğrudan açık bir biçimde bir topluma ilişkin kültürel özellikler olaral dil, yeme biçimleri, binalar, anıtlar, moda ve sanat gibi bir algılama yaratan genel bir resim verilebilmektedir. Bireyler bir kültüre ait dünyaya gelmemekte, doğumdan itibaren sosyalleşme süreci sonunda edindiği deneyimlerle kültürel değerleri öğrenmektedir. Örnek verecek olursam bir Amerikalı hamburger severek, bir Alman bir biradan hoşlanarak, bir Çinli pirinç severek dünyaya gelmemekte, zaman içinde edindiği kültürel özelliklere bağlı olarak değişmektedir. 

Romantizim Fransız kültürünün bir parçası olduğu için  Fransa'da bir reklam yapacak olursak ürünün fonksiyonel özelliklerinden çok romantik ilişkiler ve bağlantılarının yansıtılması daha ilgi çekici bulunmaktadır. Yani bir ürünün çekiciliğine, rengine, tasarımına odaklanmak son derece önemli. :)

Birçok Arap ülkesinde yapılan reklamlarda odak nokta ise İslam dininin esaslarıdır. Reklam mesajında ve görsellerinde İslam dinine aykırı olabilecek bir unsur kullanmak başarısız bir iletişime neden olacaktır. Aynı zamanda Arap ülkeleri için bir reklam mesajı oluşturmak istiyorsak dikkat etmemiz gereken bir diğer nokta ise reklam mesajlarının kısa ve birkaç kelime ile derin anlamlar içerecek biçimde ifade edilmelidir.

Reklamda kullanılan renkleri de hafife almamak lazım çünkü renk seçiminde yapılan bir hatanın reklam mesajının doğru algılanmamasına neden olur. Örneğin mor, Brezilya'da ölümü hatırlatmakta, beyaz renk ise Hong Kong'da cenaze törenlerinde kullanılmakta, yeşil Mısır'da kutsal sayılmaktadır. 

Gelin beraber Japon Reklam Stilini inceleyelim. Eğer Japon tüketicisine yönelik bir reklam mesajınız varsa bu kesinlikle doğrudan olmamalı. Yani, tüketici ile arkadaşmış gibi davranıp güven sağlamanız gerekiyor. Direk reklam kokan Tv reklamlarından rahatsız oluyorlar ve "hor görülme " duygusu hissediyorlar diyebilirim. Ürüne ait bilgileri güzel bir sahne, şiir veya hikayeyle aktarmakta fayda var. :)

Kültür olarak bizim kültürümüze yakın olduğu söylenen İtalyan Reklam Stilinde ise reklamlarda genellikle drama bulunmakta ve kanıtlar sıklıkla kullanılmaktadır. Geniş aile ve çocukların yer almasına önem verilmektedir. 

Teknolojisiyle öncü olan Almanların Reklam Stili ise, ilk olarak reklamlarda açık bir dil olmalıdır diyebilirim. Yoğun bir bilginin bulunması ve bilgilerin doğru olmasına önem verilmelidir. Soğuk olduklarını düşündüğümüz Almanlar reklamlarında da ciddilikten hoşlanmaktadır. Reklamlarda özellikle "kalite, teknoloji, kalite, dizayn" önemli çekicilik unsurları olarak kullanılmaktadır. Kalitenin fiyattan daha önemli olduğunu hissettirmek gerekmektedir. 

Bireyci bir toplum olarak bildiğimiz İngilizlerin Reklam Stilinde ise, mesajlar kişiye yönelik tasarlanır. Genellikle "senin için" gibi ifadeler kullanılır. Gençler yaşlılara göre toplumda daha otorite olarak algılanmakta, hatta reklamlarda küçük kızların annelerine en iyi deterjan markasını tavsiye ettiği görülmektedir. İngiliz reklamlarında sınıf farkını çok net görebiliyoruz. Özellikle markalı ürünlerde üst sınıfa hitap edilen ifadelere yer verilir. Ayrıca reklamlarda incelikle hazırlanmış alaylı ve şaka yoluyla aktarılan bilgiler ve sözcük oyunlarının kullanılması da söz konusudur. 

Gelelim tüketim çılgını olan Amerikanların Reklam Stiline, reklamlarda tüketiciye "neden o ürünü alması gerektiği" konusunda açıklayıcı bilgilere yer verilir. Reklam mesajlarında ben ve biz kelimeleri fazlaca kullanılmaktadır. Ayrıca reklamlarda "yeni, gelişmiş, en iyi, dünya çapında ve en iyisi" gibi iddialı sözlere yer verilir.

Son olarak İspanyol Reklam Stili ise, reklamlarda itaat ve saygı oldukça önemlidir. Aile bağları, arkadaşlık ilişkileri, gruba ait olmak, toplumdaki roller açık bir biçimde gösterilmektedir. İspanyollar modern ve inovatif olmayı önemsemekte, bu bağlamda reklamlarda yeniliklerin ifade edilmesi önemsenmektedir. Ayrıca İspanyollar yemeği sadece biyolojik bir gereksinim olarak görmemekte daha çok ruhun beslenmesi açısından önemli kabul edilmektedir.

Sonuç olarak markalar bir ülkede kabul görebilmek için kültürden uzaklaşmamalıdırlar. En azından ölümün  Batı Amerika, Latin Amerika ve Japon kültüründe  "siyah" ile temsil edilirken Hindistan ve Çin kültürlerinde "beyaz" ile temsil edildiğini bilmemizde fayda var :) 

 

 

 
Toplam blog
: 3
: 538
Kayıt tarihi
: 13.12.17
 
 

      2008-2012 Kemal Hasoğlu Lisesi        2013-2017 İstanbul Aydın Üniversitesi..