Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir garip köpek

Bir garip köpek
 

Eğer Keşan tarafına gidiyorsam, Tekirdağ’a girmiyor, yeni yapılan çevre yolunu tercih ediyorum...

Yine öyle yaptım, sonbaharın yalancı güneşine aldanıp, yeşil yorganını üzerine çeken tepelere, sol tarafımda kalan denizin maviliğine, bakarak ilerliyorum...

Saat on bir buçuk falan...

Tüyleri dökülmüş, gözlerinin feri sönmüş, kuyruğu bacaklarını arasında bir köpek çıkıyor arabanın önüne...

Hayır, kendini aracın önüne atıyor...

Son anda frene basıyor çarpmaya bir metre kala duruyorum...

Köpek duygusuz gözlerle bana bakıyor, kornaya deli gibi basmama rağmen yerinden kıpırdamıyor...

Kaçsın diye arabayı hareket ettiriyor aramızdaki mesafeyi neredeyse bir karışa indiriyorum oralı bile olmuyor...

Korkuyorum!

&&&

Böyle durumlarda korkmaz mısınız siz de?

Hani kedinin kaçacak yeri kalmaz da, sırtını duvara verir, sırtını kamburlaştırıp, tırnaklarını çıkarır, kendinden çok daha iri bir köpeğe posta koyar da, köpek olanı biteni anlamadığı için korkup geri döner ya!

Hoş insanlarda da aynısı olur...

Âdemoğlu beladan uçurumun kenarına kadar kaçar, baktı düşecek geri döner... İşte o adam, kaybedecek bir şeyi kalmamış adamdır!

&&&

Dörtlüleri yakıp, arabadan iniyor, yolu açsın diye köpeğe bağırıyorum;

Tınmıyor hayvan, aynı şekilde bakmaya devam ediyor...

Kenarda olaya şahit olan, kıyafetlerinde lise öğrencisi olduğunu anladığım bir genç gülerek bağırıyor;

“ Ağabey patlatsana bir tane...”

Karşılık vermeme fırsat vermeden, yerden aldığı irice taşı köpeğe fırlatıyor...

Taş, köpeğin sırtına geliyor, hayvan can havli ile yolun kenarındaki çukura atlıyor...

&&&

Neden bilmem, köpeğe taş attı diye çocuğun başına bir felaket gelecek hissine kapılıyorum...

&&&

Hareket ediyor, dikiz aynasından köpeğe bakarak gaza basıyorum...

Köpek çukurdan çıkıp, bayır aşağı inen kamyonun yaklaşmasını bekliyor, tam önünden geçerken, son kalan takati ile çelimsiz vücudunu kamyonun altına atıyor...

Şoförünün frene basacak zamanı bile olmuyor!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..