- Kategori
- İnternet
Google Insights sonuçları: “Issız Adam”, “Anlamazdın”, “Ayla Dikmen”, “Çağan Irmak”

www.google.com/insights/search
Google Trends ve Google Insights ile Google’da arananları çeşitli açılardan incelenme olanağı olduğunu daha önce yazmıştım (1).
www.google.com/insights/search adresindeki Google Insights ile 3 açıdan arama sonuçlarını inceleyebiliyoruz:
1. Sözcükler
2. Ülkeler-Şehirler
3. Tarih aralıkları
Issız Adam filmiyle özdeşleşen 4 başlığın Türkiye’den yapılan aranmalarının son zamanlardaki durumunu inceledim. Bu 4 başlık:
“ıssız adam”
“çağan ırmak”
“anlamazdın”
“ayla dikmen”
Bu başlıklar 28 Ekim’den itibaren Google’da aranmaya başlanmış. “ıssız adam” başlığının aranma reytingi hızla artarken diğerleri de değerlendirmeye alınacak kadar aranmış.
Aranan başlıklar belli tarihlerde kendi tepe noktalarına (peak) erişmişler:
“çağan ırmak”: 23 Kasım
“ıssız adam”: 8 Aralık
“anlamazdın”: 8 Aralık
“ayla dikmen”: 8 Aralık
En çok aranma sıralaması tüm zaman aralığında şöyle oluşmuş:
1. “ıssız adam”
2. “ayla dikmen”
3. “anlamazdın”
4. “çağan ırmak”
Issız Adam filmiyle ilgili yapılan aramaların çoğu “ıssız adam” olarak yapılmış “ayla dikmen” ve şarkısı “anlamazdın” aramaları son zamanlarda artmış ama hiçbir zaman “ıssız adam” düzeyine gelememiş. Yönetmenin kaderi bu olsa gerek, “çağan ırmak” çok az aranmış.
Ayrıca “melis birkan” ve “cemal hunal” başlıklarına da baktım ve "ıssız adam"a göre çok az olsa da “melis birkan”ın "cemal hunal"a büyük fark attığını gördüm.
Ülkemizden Internet kullananların “Issız Adam” filmini ne kadar ve nasıl aradıklarını filmle özdeşleşen başlıklarla açıklamaya çalıştım.
(1) Google Trends ile bakınca yükselen değer “Issız Adam” çıkıyor (12-12-2008) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=149385
Ankara, 13 Aralık 2008