Okuma Araştırması alanında on beş yıldır çalışan bir eğitimciyim. Anadili eğitiminin sağlam ve iyi metinler okumaktan ve onları anlamaktan geçtiğini savunduğum için yıllarca Türkçe ve edebiyat derslerini okuma eğitimi merkezli işledim. Bu konuda karşılaştığım sorunlar beni "okuma araştırması"na yöneltti.
Ulaslararası Demokratik Eğitim Kurultay’na sunduğum "Türkiye’de Okuma Alışkanlığı ve Öğretmenin Sorumluluğu" başlıklı bildrimimin basında büyük ilgi görmesi üzerine, bu çalışmamı genişlettim...
Türkiye’de Okuma Alışkanlığı (Neden Okumuyoruz? Neden Okumalıyız? Nasıl Okumalıyız? Neler Okumalıyız) başlığıyla bu araştırmam Kültür Bakanlığı tarafından yayınlandı(2001).
Bir de basılmayı bekleyen Türk ve Dünya Edebiyatında kitap okuma üstüne yazılmış denemelerden derlediğim bir seçki kitabım bulunuyor. (Bizi Kitaplar Kurtarır, Deneme Derleme)
Ayrıca "Okullarda Okuma Alışkanlığı Nasıl Kazandırılır?" başlığıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na sunduğum bir de proje çalışmam bulunuyor.
Okuyan Toplum Proje Koordinatörlüğünü yürütüyorum...
Eğitim sorunları, Okuma Araştırması ve kitap tanıtma konusunda yazılarım Cumhuriyet’te, Cumhuriyet Kitap’ta, Radikal 2 ve Radikal Kitap’ta, Eğitim ve Yaşam’da, Eğitim ve İletişim'de, Berfin Bahar’da yayınlanmaktadır.