Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Boş vakitlerde başarıyı yakalamak

Boş vakitlerde başarıyı yakalamak
 

BOŞ VAKİTLERDE BAŞARIYI YAKALAMAK


Çok yoğunum, vaktim yok, plan-programım çok, meşguliyetlerim fazla gibi bahaneler hayatımızın bir parçası haline geldi. Esasında gerçek öyle değil. Bir insan hayatını incelediğimizde bile boş zamanını değerlendirdiğimizde bile ortaya harikalar çıkıyor. Mesela Elihu Burritt, kendini yetiştirme konusunda başarının sırrını dehaya vermez; “boş vakitler” denen zaman parçacıklarını, itina ile değerlendirmeye bağlardı. Kendisi, bir demirci olarak hayatını kazandığı sıralarda, eski ve yeni 18 kadar lisan ile 22 Avrupa lehçesini boş vakitlerini değerlendirmek sayesinde öğrenmiştir. Ünlü Devlet sanatçısı Şef Hikmet Şimşek, sanat hayatındaki başarısının ve zihnen dinç kalmasının sırrını, şöyle açıklamaktadır: 
— Beni dinç tutan, şudur: Önüme erişilmesi gerekli bir hedef koyuyorum. Ona ulaşmak için koşuyorum. Oraya varınca, bu kez, yeni bir hedef belirliyorum. Sonra başka bir hedef belirliyorum. Bu, hep böyle sürüp gidiyor. Boş durmamaya gayret ediyorum.

Diğer örnekler aşağıdaki gibidir;

— Dr. Burney, müzik dersi vermek için bir öğrencinin evinden öteki öğrencinin evine at üzerinde giderken, yolda geçen boş zamanlarda, Fransızca ve İtalyanca’yı öğrenmiştir. 
— Kirke White, bir avukatın yazıhanesine gidip gelirken, Yunanca’yı öğrenmiştir. 
— Fransa’nın eski başkanlarından Daguesseau, yemek vaktini beklediği sıralarda, kocaman bir kitap meydana getirmiştir. 
—Madame de Genlis, eserlerinden pek çoğunu ders verdiği asilzâdeleri beklediği boş vakitlerinde kaleme almıştır.



 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..