Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '16

     
    Kategori
    İnsan Kaynakları
     

    Eğitim sistemi ve kalıcı istihdam sorunu

    Eğitim sistemi ve kalıcı istihdam sorunu
     

    Eğitim Sistemi ve Kalıcı İstihdam Sorunu


    Her ülkenin en büyük sorunlarından biri kalıcı istihdam oluşturamamaktır. Bunun en büyük nedeni ülkenin uygulamış olduğu eğitim sisteminin sektör ile paralellik göstermemesidir. Eğitim sistemindeki bu eksiklik üniversiteli işsiz sayısının her geçen gün artmasına sebep olmaktadır. Eğitim aldığı alanda mesleki deneyim elde etme imkanı bulamayan gençler geçimlerini sağlamak amacı ile farklı alanlardaki iş fırsatlarını değerlendirme yolunu seçmek zorunda bırakılmaktadır. Buda kişide mesleki tatminsizlik oluşturmaktadır. Ne iş olsa yaparım zihniyeti ile çıkılan bu yolda uzun soluklu bir iş yaşamı beklemek ne kadar doğrudur?

    Kalıcı istihdam oluşturmak için öncelikli olarak eğitim sisteminin kişinin ilgi alanlarına göre düzenlenmesi gerekmektedir. Kademeli olarak kişinin ilgi alanı ve yeteneklerine göre yönlendirilerek gelişim göstermesi sağlanmalıdır.

    Üniversite bölümleri ve kontejanları sektörün ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir. Örneğin; sanayi ülkesi olan bir toplumda tarıma dayalı üniversite bölümleri açmak ve ülkenin geleceği olan gençleri bu alandaki kontejan fazlalığı nedeni ile bu alandaki üniversitelere yerleştirmek ve sonucunda bu kişilere diploma vererek her yıl ilgili bölümlerden binlerce mezun vermek diplomalı işsiz sayısını arttırmaktan başka nedir?

    Eğitim politikasının ülkenin hedeflerine ulaşmak için yapacak olduğu yatırımlara göre düzenlenmesi gerekmektedir. Bu alanda ihtiyaç duyulacak nitelikli insan gücüne göre eğitim sistemi, içeriği ve üniversite kontejanları düzenlenmelidir. Dünyadaki teknolojik gelişmeler takip edilerek eğitim sistemine eklenmelidir. 

    Bu sayede ülke hedeflerine uygun yapmış olduğu yatırımlarda sağlayacağı nitelikli insan gücüne ulaşacaktır. İstihdam edilen kişi eğitimini aldığı alanda çalışarak mesleki tatmine ulaşacak ve uzun soluklu bir iş yaşamı sürecektir.

     

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 73
    Kayıt tarihi
    : 04.06.16
     
     

    Merhaba, Ben Ahmet KARAOĞLAN. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği mezunuyum. Profesy..