Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Eskişehir İÇAD Başkanı Mert Küçüktaşkın ile....

Eskişehir İÇAD  Başkanı Mert Küçüktaşkın  ile....
 

Mert Küçüktaşkın


 İşitme Engelli Çocuklar ve Aileler Spor Kulübü Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği ( İÇAD )    Başkanı Mert KÜÇÜKTAŞKIN

“  Bir çok okulda,kaynaştırma sınıfları olmalı. İş yerlerinde okullarda tercümanlar olursa iletişim daha kolay olur, düşüncesindeyim”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır  mısınız?  Hangi okullarda okudunuz? Nerelerde çalıştınız bugüne kadar?

 MERT  KÜÇÜKTAŞKIN- 09.11.1990 Yılanda, Konya’da doğdum. 1 yaşından itibaren işitme cihazı kullanıyorum. 6 yaşımda Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde İÇEM’de eğitime başladım. İlkokul 4. Sınıfından itibaren ise yüzme sporuna başladım. 2006 yılında milli yüzücü olarak yüzme dalında spor hayatıma devam ettim. 2006 yılında,Yunanistan’da gerçekleştirilen Avrupa Şampiyonası’nda işitme engelliler yüzme dalında,  6. oldum. Orta ve Lise eğitimimi İÇEM ‘de, üniversiteyi ise, Anadolu Üniversitesi,  Engelliler Entegre Yüksek Okulunda, 4 yılık bir eğitimin sonunda,  Grafik Tasarım mezunu olarak bitirdim. Halen, Eskişehir Büyükşehir Belediyesinde grafik tasarımcı olarak görev yapıyorum.

 

SORU- Derneğinizin kuruluşu, sizin dernekle tanışmanız ve çalışmalarınızdan  bahseder  misiniz?

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN- . Derneği adı: İşitme Engelli Çocuklar ve Aileler Spor Kulübü Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği ( İÇAD )

Derneğimiz,2002' yılanda kurulmuş bir dernek. Bu derneğin, bir yıldır başkanlığını yürütmekteyim. Ailelerimizin kurmuş olduğu dernek, kapanma durumuna geldiği sırada, bizler gençler olarak, ailelerimizden derneği devraldık ve başkan oldum.

SORU- Bugüne kadar derneğinizin  yaptığı  çalışmalar hakkında bilgi verir  misiniz?

 

MERT KÜÇÜKTAŞKIN-  Dernek bizlerin sosyal haklarını savunmak ve iş alanlarında çalışmalar ve görüşmeler yaptı. Geziler, yemekler ve kermeslerle, çalışmalarını yürütmekte. Bu arada,

- 17.Dünya Sağırlar kongresine katıldım.

- İÇAD 2 - 4  Ekim 2015 Çanakkale Gezisi,

- Kuşlar Aç Kalmasın Projesi; Kış geldi,kuşlar aç kalmasın diye, derneğimizde bulunan  arkadaşlarımız ve Eskişehir Tepebaşı Belediyesi 19 Mayıs Gençlik Merkezi İşaret dili topluluğu gönüllü arkadaşlar bir araya geldik.

Bu dünya hepimize yeter ve bu dünya hepimizin. İnsanların, kedilerin, köpeklerin, kuşların, düşüncesiyle yola çıktık ve kedi ve köpek evleri yaptık ve bu evleri Eskişehir’de bulunan çeşitli park ve sokaklara yerleştirdik.

- AFAD'un İÇAD derneğimiz için düzenlendiği '' Birey ve Aileler için Afet Bilinci '' konulu, konferans da üyelerimiz deprem konusunda bilinçlendirildi.

- Yine Eskişehir’de bulunan Tepebaşı Belediyesi Yüzme Havuzunda , gönüllü olarak antrenörlük yapıyor ve 8-10 yaş arasındaki işitme engelli çocuklara yüzme eğitimi veriyorum.

SORU- Bundan  sonra dernek olarak  neler yapmayı arzu etmektesiniz? 

 

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN-  Dernek olarak, bizim amacımız, özel araçlarda, diğer engellilere sağlanan, vergi indirimlerinden yararlanmak için çalışmalar ve görüşmeler yoluyla bu haktan yararlanmak istiyoruz. Televizyonlarda, altyazı ve işaret diliyle programların yayınlanmasını istiyor ve çeşitli girişimlerde bulunuyoruz. İşitme cihazlarımızı ve bu cihazlarda kullandığımız pillerimizi, sosyal güvenlik kapsamına alınarak ücretsiz almak için çaba harcıyoruz.

Ayrıca, çeşitli turistik gezileri, önümüzdeki dönemlerde gerçekleştirmek için planlar yapıyoruz.

SORU- Yetkililerden   neler beklemektesiniz?

 

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN-  Daha önce de belirttiğim gibi, sorunlarımızın yasal yollardan çözümünü beklemekteyiz. Siyasi iktidarların ve siyasi partilerin söz ettiğim sorunlarımıza çözüm bulmalarını yürekten istemekteyiz.

SORU- İşitme   engellilerin   en büyük sorunları nedir ve çözüm yolları sizce nedir? 

 

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN-  İşitme engellilerin bir çatı altında toplanarak, dayanışma içerisinde bir arada olmaları gerektiğini düşünüyorum ve birlikten kuvvet doğacağına inanıyorum.

 

SORU-İşitme   engellilerin  eğitim  konusunda  sorunları neler ve  çözüm yolları sizce nedir?

 

MERT KÜÇÜKTAŞKIN- Ülkemizdeki işitme engelliler için verilen eğitim maalesef yeterli değil. Ülkemizde bütün okullarımızda dersinde işaret dili eğitimi eklenmelidir. Dudak okuma için ülkemizde işitme engelli sistemi kurularak eksiklikler  tamamlanmalıdır. İşitme engelliler için verilen eğitimlerin büyük eksiklikleri olduğunu düşünüyorum, dilerim bu eksiklikler en kısa zamanda, işitme engelli bireylerin de görüşleri alınarak çözüme ulaşır.

 

SORU- işitme engellilerin daha  iyi eğitim alması konusunda  önerileriniz   neler?

 

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN-  Bir çok okulda,kaynaştırma sınıfları olmalı. İş yerlerinde okullarda tercümanlar olursa iletişim daha kolay olur, düşüncesindeyim

SORU- Bu  konuda başka neler anlatacaksınız?

 

MERT  KÜÇÜKTAŞKIN-  Kamuoyu sesimizi duymalı ve sorunlarımızla ilgilenmeli. Bizim için verilen vaatler, sözde kalmamalı.. Verilen sözler yerine getirilmeli.

 İşitme engellilerimizin sıkıntıları sorunları azaltmak için çalışmalarımızı yürütüyoruz, Şunun bilinmesi gerekir ki; işitme engelliler başarılı insanlardan örnek almalı . Başarıda engelin olmadığını bilmeliler. İsterseniz yaparsınız çünkü, başarmak için engel yoktur. Kendime güveniyorum derseniz yaparsınız. İşitme engellileri eğiterek, onların sesinin çıkacağını, kulağının duyacağını, başarılarının artacağını biliyorum. Bu inançla çalışmalarımı sürdürüyorum. Bana bu olanağı verdiğiniz için teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum.

 

 İşitme Engelli Çocuklar ve Aileler Spor Kulübü Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği ( İÇAD )                    

                                                            Başkanı Mert KÜÇÜKTAŞKIN

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..