Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '16

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Görüntünüz için aynalar yalan, akılı telefonlar doğruları söylüyor

Görüntünüz için aynalar yalan, akılı telefonlar doğruları söylüyor
 

Görüntünüz için aynalar yalan, akılı telefonlar doğruları söylüyor


Aynalarda gördüğünüz siz değilsiniz çünkü solunuzu sağ, sağınızı sol yapar. Oysaki cep telefonlarıyla yapılan çekimlerde, yüzünüz diğer insanların sizi gördüğü şekliyle çıkar. Bazı araştırmalar son zamanlarda estetik uygulamalarına artan taleplerin ardında bu konunun olduğu görüşünü ortaya çıkarıyor

Hiç, herhangi birisiyle yan yana durup aynaya baktınız mı? Genellikle aynada arkadaşınızın farklı göründüğünü gözlemlemiş olmalısınız. Oysaki arkadaşınız kendini, aynadaki görüntüsüyle biliyordur.

Bu konu da nerden çıktı diyebilirsiniz, hemen anlatayım. Geçtiğimiz günlerde doğum günümdü ve Estetik International Byomed kliniğinde beraberce çalıştığım arkadaşlarımla doğum günümü kutladık. Biliyorsunuz son zamanların en fazla kullanılan sosyal medya platformu SnapChat uygulaması ve ben de ilk Snap’imi o gün çektim. Fakat sonradan görüntümü incelediğimde son derece farklı gözüktüğümü gördüm ve bunun nedeninin ne olduğunu düşünmeye başladım. Oysaki farklı çıkmıyordum, bana farklı gelmişti çünkü ben aynalardaki aksime aşinaydım.

Bakın aynısı diğer Instagram gibi görseller üzerine oluşturulmuş platformlarda da oluyor.

Ters yansıma kurbanlarıyız

Kısaca aynada gördüğümüz, yıllarca baktığımız ve her noktasına aşina olduğumuz yüzümüz aslında bir ters yansıma. Ne zaman bu cep telefonları akıllandı, mertlik bozuldu. Selfiler (ya da hadi öz çekim diyelim TDK kızmasın) bizi, karşımızdakinin gördüğü gibi çekiyor, e bu da aynadaki aşina olduğumuz yüze benzemiyor haliyle…

Araştırma yaparken bu konuyu tek merak edenin ben olmadığımı anladım zira yapılmış bazı incelemeler bile var ve hatta estetik cerrahi ve medikal uygulamalara artan taleplerin ardında, bu konunun yattığı bile tartışılmış.

Amerikan Estetik Plastik Cerrahi Derneği verilerine göre 2015 yılında kombine cerrahi ve cerrahi olmayan işlemlerin sayısı 12792377 ve tüm prosedürlerin bir önceki seneye göre artışı ise % 20.

Selfiler burunları kocaman, alınları geniş gösteriyor

Instagram ve Snapchat dahil olmak üzere birçok sosyal medya platformları az evvel de dediğim gibi görüntü tabanlı yani bu platformlarda var olabilmek için çoğunlukla ve defalarca kendi resimlerimizi çekiyor ve hesaplarımıza ekliyoruz. Bu da her zamankinden daha fazla kendi imajımıza eleştirel gözle bakmamızı sağlıyor.

Aynada baktığımız ve bildiğimiz yüzümüz bu değil, tam manasıyla karşımızdaki bizi nasıl görüyorsa onu gösteriyor. Bu bize garip geliyor. Sanki selfilerimizdeki tek yumurta ikizimiz kardeşimizmiş gibi.

Ayrıca selfiler burunları da kocaman yapıyor. Bu sefer burunu kamufle etmek, gıdıyı yok etmek için hafif yukarıdan çekilen özçekimlerde de genişçe bir alın sorunu meydana geliyor. Erkeler de bir de saçlar seyrelmişse, kocaman bir kel görüntü ile karşılaşma ihtimali muhtemel.

İşe yapılan araştırmalar tüm bu verilerin ışığında insanın eskisinden çok daha fazla yüzüyle haşır neşir olduğu ve aksine alıştığı güzü selfilerde göremediği için sürekli kaşıyla gözüyle oynadı görüşünü gösteriyor.

Oysaki bana göre durum çok farklı

İnsan yüzü zaten asimetrik bir yapıya sahiptir. Farklı çıkıyor olmamız son derece doğal aslında. Ama benim görüşüm bu konuda farklı. İster sağdan bakın, ister soldan bakın, ister evirin çevirin yukardan aşağıdan bakın, yüz yüzdür. Kırışmaya başlamışsa, aynada da görürsünüz, selfilerde de. Form kayıpları, kaş düşüklüğü, gözaltı morluğu, burun yapısı da aynı şekilde.

Bana göre estetik işlemlerinin artıyor olmasının en büyük sebebi, ameliyatsız, iyileşme süreci kısa, ağrısız şekilde pek çok müdahalenin pratik bir şekilde yapılabiliyor olmasıdır. Kısaca teknoloji hızla ilerliyor ve estetik cerrahi ve ameliyatsız uygulamalar da bu ivmeden payını alıyor. Aynaları ve teknolojiyi sevmeye devam edelim bence…

Bedeninize ve ruhunuza iyi bakın

Op. Dr. Bülent Cihantimur

Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı 

www.bulentcihantimur.com

mail: bulent@estetikinternational.com

Instagram: bulentcihantimur

www.facebook.com/opdrbulentcihantimur

İletişim: 444 77 07

 
Toplam blog
: 85
: 1037
Kayıt tarihi
: 18.05.15
 
 

28 Haziran 1970 tarihinde Kars'ta dünyaya geldim. İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesinin ard..