Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Hayırlı Bir Kısmet, Hayalet Sevgili! (Ghosting) …

Hayırlı Bir Kısmet, Hayalet Sevgili! (Ghosting) …
 

Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner " Tartışıyor!

Konu: Hayalet Kadınlar/ Erkekler

 

Serdar: İnternetten Leyla adında bir kadın tanıdım.

Leyla erkeklerden yana dertliydi.

Leyla anlattı.

Ben dinledim.

Şimdi sizinle paylaşıyorum;

 

Leyla evlenmek amacıyla P.B evlilik sitesine kayıt olur.

Oradan bir adamla tanışır.

Özcan!

Özcan, profilinde kendini doktor olarak tanıtmıştır.

Siteden yazışılır.

Telefonlar paylaşılır.

 

Sıra konuşmaya gelmiştir.

Özcan, Leyla’ yı arar.

Leyla: Kimsiniz?

Özcan: Ben Özcan, telefon paylaşmıştık.

Nasılsınız?

Leyla: İyiyim

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.8

KAİZEN Uygulayalım!

Korkularımızı Unutalım.

Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!

 

Özcan: Açık konuşabilir miyim?

Leyla: Memnun olurum.

Özcan: 44 yaşındayım. Adana’ da doktorluk yapıyorum.

Leyla: Bende 39 yaşındayım. Çocuk bakıyorum.

Özcan: Eşim vefat etti. Yeniden evlenmeyi düşünüyorum.

Leyla: Anlaşabileceğim biri olursa ben de öyle!

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.3:

Şimdiyi yaşayınız! 

Keşke, Asla, Her Zaman, Mutlaka Demeye son veriniz!

 

Özcan: Yoğun çalıştığımdan flört için zamanım yok.

Birde farklı şehirlerdeyiz.

Ne dersiniz, anlaşabilir miyiz?

Leyla: Neden olmasın.

Kibar bir beyefendiye benziyor sunuz?

Özcan: Aklımdan geçeni söylemek isterim.

Bir an evvel tanışalım.

Baktık anlaşıyoruz.

Uzatmadan bir yuva kuralım derim.

Eskiler ne demiş?

Nikâhta keramet vardır.

 

Leyla: Benimde düşüncelerim aynı yönde!

İçimden bir his, iyi anlaşacağımızı söylüyor.

Özcan: Benim de 6. Hissim kuvvetlidir.

Tanışmadan sesinizden etkilendim.

Moda deyimle elektrik aldım.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.6

Güler Yüz. Güzel Duruş. Güzel Söz. Güzel Enerji göndermek bedavadır!

 

Leyla: Bende sizden etkilendim.

Özcan: Madem zamanımız kısıtlı!

Siz yerine, sen diyebilir miyim?

Leyla: Memnun olurum.

 

Özcan: Leyla senden bir şey rica edebilir miyim?

Leyla: Tabi, neden olmasın.

Özcan: Şu an nöbetler falan yoğun çalışıyorum.

Tanışmak için Adana’ ya gelmen mümkün olur mu?

Leyla: Seninle tanışmayı çok istiyorum.

İşlerin madem yoğun!

Ayarlayabilirsem ben Adana’ ya gelirim.

 

Özcan: Çok anlayışlısın. Teşekkür ediyorum.

Leyla: Madem bir yola çıkıyoruz.

Karşılıklı fedakârlık önemli!

Özcan: Aynen!

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9

Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 

Empati kuralım! 

Amaç kavga değildir. 

Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

 

Leyla: Tanıştığımıza memnun oldum.

Sabah erken kalkıyorum. İyi geceler

Özcan: Bende memnunum. İyi geceler.

 

Kemal: Daha ilk konuşmada anlaştılar.

Can: Benim adamı gözüm tutmadı.

Caner: Al benden de o kadar!

Adana nere, İstanbul nere!

Serdar: Devamını dinleyin.

Şok olacaksınız.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.2:

Lütfen Kalp Kırmayalım. 

Öncelikle Kendi Kalbimizi! 

Yalanlara Yer Yok!

 

Aradan birkaç gün geçer.

Leyla, Özcan’ ı arar.

Havadan sudan sohbet ederler.

Leyla: İşlerini ayarladım.

Uygunsa hafta sonu Adana’ya gelebilirim.

İkimizde ciddi düşünüyoruz.

 Bir an evvel tanışalım.

 

Özcan: Cuma akşamı nöbetçiyim.

Bu hafta, cumartesi, pazar boşum.

Harika olur.

Leyla: Bileti alınca ararım. Havaalanında karşılarsın.

Özcan: Kesinlikle, canım.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5

Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.

Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

 

Can: Leyla, Özcan’ın ayağına gidiyor.

Caner: Dünya tersine dönüyor.

Kemal: Adam uçak biletini bile göndermiyor.

Serdar: Arkadaşlar bunda sonrasını özet geçiyorum.

 

 Leyla, Özcan’ın yaşadığı şehre, Adana ya gider.

Güzel bir hafta sonu geçirirler.

Özcan, Leyla’yı evinde misafir eder.

Birlikte olurlar.

Ruh ikizi gibidirler.

Kısa sürede aralarında güçlü bir etkileşim oluşur.

 

Leyla, İstanbul’a geri döner.

Özcan kararını vermiştir.

Telefonda, yıldırım nikâhıyla evlenmeyi teklif eder.

Yakında temelli İstanbul’ da olacaktır.

Özcan, İstanbul a tayin istemiş, eli kulağındadır.

Evlenmemeleri için engel yoktur.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.4:

Güç/Tüketim Sarhoşluğundan ayılalım. 

6 S Uygulayalım.      

 

Aradan 2 hafta geçmiştir.

Bir gün Leyla’nın telefonu çalar, arayan Özcan’dır.

Özcan: Balım müjde, İstanbul’a tayinim çıkmış.

Leyla: Gözümüz aydın aşkım.

Özcan: Bebeğim hızla yıldırım nikâhı yapalım diyorum. Ne dersin?

Leyla: Aşkım.

Bende her dakika seninle olmak istiyorum.

Sen ne dersen!

Ben varım.

Özcan: Tatlım, bir tanem!

Senden bir ricam olacak.

Biliyorsun, acilen evi taşımalıyım.

Burada biraz borçlarım var, ödemeden gidemem.

Totalde 15.000 liraya ihtiyacım var.

İstanbul’da 20 gün sonra işbaşı yapacağım.

İmkânın varsa, verebilirsen, maaşı alınca öderim.

Bu arada yıldırım nikâhı için işlemlere başlarız.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.10

Çözüm odaklı iletişim kurulur. 

Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 

Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır

 

Leyla: Hazırda o kadar param yok aşkım.

Gene de istersen annemden alabilirim,

Birazda cumhuriyet altınım olacak.

Sanırım, 15.000 lirayı tamamlarım.

Senden kıymetli mi?

Özcan: Aşkım, çok anlayışlısın.

Teşekkür ediyorum.

 

Aradan 1 hafta geçer.

Leyla parayı tamamlayıp Özcan’a göndermiştir.

Aradan 2 gün geçer.

Günde 4-5 kere arayan Özcan’ dan tık yoktur.

 

Leyla parayı aldığını sormak için birkaç kere arar, mesaj atar.

“ Aradığınız kişiye ulaşılamıyor” mesajıyla karşılaşır.

Özcan’a bir türlü ulaşamaz,

 

Daha ertesi gün de arar.

Sonraki günlerde de arayıp durur.

Aradan tam 4 hafta geçmiştir.

Leyla Özcan’a bir türlü ulaşamaz.

 

Özcan bir “Hayalet” (GHOSTİNG) olmuştur.

Sonunda Leyla Özcan’ dan dan ümidini iyice kesecektir.

Adana’ ya gider.

Kaldıkları evin günlük kiralanan bir ev olduğunu öğrenir.

Çalışıyorum dediği hastanede Özcan isimli bir doktor yoktur.

Acı gerçekle yüzleşmek zamanıdır.

Dolandırılmıştır.

 

Serdar: Bundan sonrasını es geçiyorum.

Leyla’ nın yaşadıklarını konuşalım.

Benzer olayları, başka kadınlar da yaşamasın.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.3:

Şimdiyi yaşayınız! 

Keşke, Asla, Her Zaman, Mutlaka Demeye son veriniz!

 

Kemal: Leyla gibi kadınlar, bir evvel evlenme telaşındalar.

Bu onlarda Bilinç Dışı Körlük yaratabiliyor.

 

Can: Yeni bir kavram yumurtladın gene, neymiş anlamı?

Kemal: Bazen kendimi ‘bakan kör’ olarak nitelendiririm.

Bu öyle bir şey!

Çünkü böyle bir psikolojik gerçek var

 

Caner: Psikolojik dikkat eksiliği olarak okumuştum.

Belli durumlarda insan, uyarıcıları fark edemiyor.

Başı belaya giriyor.

 

Can: Özcan  doktor değil!

 Leyla, kesinlikle ‘görülür’  belirtileri fark edemez.

 

Kemal: Bunun sebebi kafasında evliliği sabit fikir haline getirmiş olması!

 

Serdar: Özcan doktorum deyince Leyla yelkenleri suya indirmiş,

Caner: Leyla, tanışmak için Adana’ ya Özcan’ ın ayağına gider.

Üstelik borç harç buluşturur, 15.000 lira borç verir.

Aslında hibe ve/veya dolandırıcılık demeliyim.

Böyle kadın dostlar başına!

 

Serdar: Özcan sosyopat belirtileri gösteriyor.

 Çıkıp kendini doktor’ um diye tanıtıyor.

 Leyla’ yı bu yalana kandırma becerisine sahip biri!

Tipik bir sosyopat davranışı!

Sosyopatlar, beklenmedik yalanlar icat etmekte ustadırlar.

 

 Kemal: Çakma doktorluk!

Özcan’ ın tayin ve taşınma gibi çarpıtılmış gerçekleri ustaca yaratabiliyor.

Özcan’ ın yarattığı öykünün arasına ustaca gizlenmesi bu yüzden.

 

Serdar: Özcan’ la yaşadığı bu olayın Leyla’ da öfke yaratmaması kaçınılmaz.

Bu öfkeyi sorun yapıp içine atarsa, kendi sağlığı tehlikeye girer.

Öfkesini saldırgan öfke davranışlarıyla erkeklere yöneltebilir.

Bu da çevresine zarar verir.

Tanışacağı tüm erkeklere Özcan’ın yaşattığı öfkeyi fatura edebilir.

Çaresi var: Akıllı Öfke kanunlarına hayatında yer vermesi!

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5

Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.

Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

 

Caner: Özcan gibi sosyopatlar korkunçzekiler.

Ancak zekâlarını Leyla gibi kadınları kandırmakta kullanırlar.

Yüksek IQ’lu olanlarsa, toplum için gerçek bir tehdit unsuru olabiliyor!

Yasalara yakalanmamayı becermeleri bu yüzdendir.

 

Kemal: Cinayet işleyebilirler, insanları dolandırabilirler.

Kemal: Özcan yalanları hangi kategoriye girer?

Serdar: Özcan’ ın doğru olmayan ve çıkar amaçlı onlarca sözü var.

 

Caner: Yalanın onlarca çeşidini sayabilirim; (1)

*  Blöf

*  Saçmalık

*  Abartı

Yarım Gerçek

*  İhmal

*  Yanıltma

*  Yalan Yemin

*  Sinsi Sözcükler

*  Beyaz Yalanlar

 

Kemal: Leyla gibiler, evlilik söz konusu olunca gevşiyor.

Yalanlara karşı çok savunmasız oluyor.

Serdar: Evlilik söz konusu olunca aklını devre dışı bırakmış.

 

Caner: Evliliğin nasıl tarif edersiniz?

Can: Evlilik; Çiftlerin birlikte mutlu ve huzurlu yaşama arzudur.

 Kemal: Bana göre evlilik;

Çiftlerin etraflarına beraberliklerini gereksiz onaylatma çabalarıdır!

 

 Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:

Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 

Evlerimizde Devam Eder! 

Öfke Kolik lere Yer yok!

 

Serdar: Evlilik töreni denilen şey nedir?

 

Can: Çiftler tüm yakınlarını, arkadaşlarını, akrabalarını, dostlarını toplar.

 Evlilik töreni ortaya çıkar!

Kemal: Aslında Evlilik töreninde, çiftler davetlilere bir mesaj verirler;

“Bakın biz ikimizde birbirimiz için çıldırıyoruz!

Ölümüne seviyoruz.

Hayatta birbirimizden daha önemli başka bir şey yok.

Hepiniz şahitsiniz”

 

Caner: Davetlilerin göreviyse açıktır;

Böyle bir gösteriye şahitlik etmek!

 

Kemal: Özcan’ ı bu yalanlara sevk eden nedenleri konuşalım.

Serdar: Üç temel neden sayabilirim:

Kişisel değerler’ ini sadece kendi çıkarları üzerine tanımlamış.

Temel ihtiyaçları’ nı abartılar üzerinde yükseltiyor.

*   İnançlar’ ını inançsızlık üzerine inşa etmiş!

 

Kemal: Kadın olsun, erkek olsun, Özcan gibiler etrafımda hızla artıyor.

Onlardan kendimi korumaya odaklanıyorum.

Can: Bilinç dışı körlüğümü azaltacak eksersizlere başladım.

Caner: Akıllı öfke kanunlarına hayatımda daha sık yer veriyorum.

Devam edecek…

(1)        http://www.dmy.info/yalan-nedir-neden-yalan-soyleriz/

 
Toplam blog
: 92
: 440
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

Şükrü ÖZGÜR İ.T.Ü Metalürji mühendisliğinden mezun oldu. Kamu ve özel sektörde farklı pozisyonlar..