Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

26 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

KÖFTELİ BAMYA

KÖFTELİ BAMYA
 

internetten alıntıdır


Yaşarken geçmediğini sandığımız zaman, geçtikten sonra bir göz açıp kapama süresi aslında diyeceğim ama artık yaşarken de çok hızlı geçtiğini biliyorum. Ben ki zamanı en iyi kullanan insanlardan biriyim artık bıraktım ona yetişmeyi hatta o ne diyorsa onu yapıyorum. Neyse zaman öyle çabuk geçti ki yine ayva ağaçları yok denecek kadar az olan Ayvalık'tayız. Bamya zamanı, hazırlayıp koymak lazım buzluğa kışlık için. Ağustos böceği gibi bütün yaz şarkı söyleyip kışın karıncanın kapısını çalmak istemiyorum. Hava atmak gibi olmasın ama altı çekmeceli buzluğun beş çekmecesi dolu. 
 
Barbunya, enginar, asma yaprağı, vişne, bezelyeler hazırlanıp yerlerini aldı. Çıkan kabuklar özenle tavşanlara verildi ziyan olmasın diye. Eğer bundan önce bir yaşam olduğuna inansam kesinlikle savaş ve yokluk görmüş biri olduğuma inanacağım ama inancım buna izin vermiyor. Pazar alış-verişinden sonra alınan bamyalar altıncı çekmece için bugün hazırlandı. Dün sabah ayıkladım, bir ara ayıklarken bunaldım sonra denize gittik, bugün önce limon tuzlu (İstenirse limon da kullanılabilir) kaynar suda beş dakika kaynatıldı, kaynar sudan çıkar çıkmaz soğuk suyla şok yapıldı, soğutulduktan sonra buzluk poşetlerine konularak buzluğa konuldu. Bütün bu işlemler mümkün olduğunca bamyalar karıştırılmadan yapıldı.  İstanbul'a gitmek için hazırlar. Sağ-salim giderek yerine yerleştirmek ve sevdiklerimle sağlıkla yiyebilme dileklerimi eklemeyi de unutmadım. 
 
İri bamyalardan zeytinyağlı yemek yapabilirsiniz ama sıcak yenilecekse kesinlikle küçük boyutlu olmalı. Soğan, tuz, karabiber ve kıymayla hazırlanmış parmak ucu kadar köfteler -azıcık uzatarak şekillendirilerek- unlu tepsinin içine konulur, tepsi şöyle bir sallanır ki bütün hepsi unlansın diye. İncecik doğranmış soğan ve sızma yağ ile hafif kavrulur üzerine küçücük doğranmış domateslerle birlikte öldürülür. Önceden hazırlanmış bamyalar bu karışıma eklenir, İster koruk ekşisi konur ister limon sıkılarak  kaynar su eklenir onbeş-yirmi dakika kadar pişirilir ve hiç karıştırılmaz. Daha sonra köfteler teker-teker suyun içine atılır ve bir onbeş-yirmi dakika kadar daha pişirilir. Köftelere bulanmış un daha kıvamlı bir yemek haline getirdiği için ekmek yemeye bile ihtiyaç duymazsınız diyeceğim ama kesinlikle taze ekmekle daha güzel oluyor. Şimdi tam zamanı unutursunuz diye hatırlatmak istedim. Bu arada ikizlerden biri bamyaya bayılıyor diğeri köftelerine.  Ayıklayıp servis yapması biraz oyalıyor.
 
Bamya ekilmesi-toplanması-ayıklanması-pişirilmesi zor bir sebze. Bazıları nefret eder biz sevenlerdeniz onun için yazmak istedim. Hazırlamak isteyenlere kolay gelsin yemek isteyenlere de afiyet bal şeker olsun. 
 
 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..