Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '09

 
Kategori
Blog
 

Mumcu'dan "Agora Meyhanesi"-(şiir böyle okunur!)

Mumcu'dan "Agora Meyhanesi"-(şiir böyle okunur!)
 

Mumcu'nun kapısı...


Ben, hayatımda bu kadar onurlu bir insana çok az rastladım.
Bazı konularda sert ve tutucuydu. Ama gırgır ve yumuşak bir yürek taşıyordu. O organ onu terketti... Önce, bloglarla yorumlarla tanıştık. Sonra bu insanın çok değerli olduğunu hissettiğim için, evelki yaz Bodrum'daki evime giderken uçak seferimi İzmir'de 7-8 saat kalacak şekilde ayarladım. İzmir'de çok dostum var. Mümkün olanları görmek istiyordum. Açıkçası, ilk tanışma olduğu için Mumcu ile bir çayhanede oturup 1 saat kadar muhabbet etmeyi düşünüyordum.
***
Havaalanından taksiye bindiğimde Mumcu'yu aradım ve telefonu şoföre verdim. Mumcu şoföre talimatı verdi,beni karşılayacağını söyledi. Taksinin bıraktığı yerde indim. Mumcu yoktu. Biraz bekledim, buluşma noktasını görebileceğim yerde biletimi okeyletip tekrar yerime geldim. "Bu adam gelmez" gelmez dedim. Çantamda bir şey aramak için eğilmiştim. Omuzuma bir el dokundu, "mamut bey siz misiniz?"
***

"Bir pastanede oturalım" dediğim halde "olmaz, benim evde sana mangal yakacağım" dedi. Basmane'den Agora'daki evine gidene kadar selam vermediği hatır sormadığı adam kalmadı. Tavukçudan kanat aldı.Eski kâşane, yeni virane evine vardık. Kapısı zincirli ve asma kilitliydi. Açtı, girdik. Avludaki masaya oturduk. Bir taraftan mangalı yakarken, bir taraftan çayı demlemeye koydu. İzmir'deki bütün süremi Mumcu'nun avlusunda sohbetle geçirdim. "Agora Meyhanesi"ni okudu, hikayesini anlattı. Onları küçük kameramla video kaydettim. Bu kayıtları kendime saklayamam:

***

***

http://www.izlesene.com/video/amator-mustafa-mumcu/1297922

http://www.izlesene.com/video/amator-mustafa-mumcu/1297920

http://www.izlesene.com/video/amator-mustafa-mumcu/1297922

***

mumcu'nun çilingir sofrası

izmir3eyl2008_007.jpg

mumcu evi detay

mumcuevdetay.jpg

demirde asılı olan benim gömleğim!

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..