Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '17

 
Kategori
TV Programları
 

Sadece Adında Aşk Geçen Dizi: Siyah Beyaz Aşk

Sadece Adında Aşk Geçen Dizi: Siyah Beyaz Aşk
 

Görsel bütünlük çok büyülü, ama hikaye


Sen aşk nedir bilir misin?

Ben bilirim de Siyah Beyaz Aşk bilmiyor sanırım. Zaten başlarda sorunum çok büyüktü, önce Kenan İmirzalıoğlu daha sonra da Kıvanç Tatlıtuğ’un geri çevirdi Siyah Beyaz Aşk dizisinin senaryosunu, peki niye? Başka projede çalışma isteği, aynı karakteri oynayarak tekrara düşmek, yapımcı ile parada anlaşamamak…. Bahaneler saymakla bitmez!

1 sene rafta bekledi, tozlandı senaryo ve birden karşımıza çıktı. Sıfır kilometre, kaliteli bir fragman ve tanıtımla. Ben hala neden reddettiklerini düşünürken, diziyi izledim ve nedeni buldum! Nedeni çok basitmiş meğer,  çünkü Siyah Beyaz Aşk dizisi aşkı çağrıştıran en ufak bir duygu göstermiyor. Dizinin içinde olması gereken aşk sadece adında var, hepsi o kadar!

Bence diziyi izlememiz aşktan gerçek anlamda ne anladığımız ile doğru orantılı!

Ben aşkı bu hikayedeki gibi bilmiyorum, tam aksine dingindir aşk. Siyah Beyaz Aşk dizisinde zorlama aşk gibi gösterilen bir duygu karmaşası var. Dizinin fragman ve tanıtımındaki Birce Akalay- İbrahim Çelikkol uyumu inanılmazdı. Birbirlerine çok yakışmıştı ikili ve büyülü bir görüntü çıkmıştı ortaya. Sakin, dingin, yumuşak, aynı ritimde…

Sıra diziyi seyretmeye gelince!

Haydi, bir bölüm idare ettik ikinci bölümde aynı hırçın ve gaddar adam, şaşkın ne istediğini bilmeyen doktor niye? Doktor bir kadının zorla bir karanlık işe karışma hikayesini anladım diyelim, ya sonra? Pek de inandırıcı, olasılık dahilinde gelmedi bana bu aşk! Oysa ne güzel gelmişti tanıtım, büyülü ve inandırıcı bir çift. Çok yakıştırdım görüntülerini, hala da görsel olarak çok yakışıyorlar da sonra… İşte o aşk yakışmadı bu güzel çifte sorun burada!

Bu saatten sonra da bu aşka inanamam artık!

Ferhat’ın gizemsiz hali o kadar soğuk ve gerçek dışı ki beni İbrahim Çelikkol’dan soğuttu. Oyuncu istediği kadar role girmeye çalışsın ki bence başardı bunu, biz Ferhat’ın ruhunun derinine giremedik ki… Oyuncuyu suçlamak değil, amacım karakteri yargılamak! İşte oralarda uzaklaşıyorum aşktan…

Bir katili bir doktor nasıl sever, bile bile isteyerek nasıl sever? Doktor eğitimi buna ters köşe zaten. Bari Ferhat insani birkaç şey yapsaydı da biz de Aslı’nın Kerem’ine kavuştuğunu zannetseydik. Daha önce de yazdım şimdi de tekrarlayacağım Ferhat ve Aslı başka başka masalların kahramanları, onlar birbirini sevemez!

Dizide canımı sıkan bir hususta şudur: Ferhat kim? Ferhat, Namık’ın oğlu, Namık kim? Ferhat’ın dayısı! Bir dakika bir dakika ne oluyoruz? “Eee üvey kardeşi olur canım ne olmuş?” demeyin, çok şey olmuş. Yeter ve Namık aynı evde büyümüş çocuklar, üvey falan her neyse aynı evde kardeş gibi büyümüşler. Yeter gari! Dizide entrika yaratacağım diye üvey de olsa ensesti af edemem ben. Kimin aklına geldi de bu 2 karakter bu noktadan göbek bağı ile birleştirildi, ne diyeyim ona da bravo!

 Böyle rahatlık olur mu?

Biz değil miyiz, sokakta bile “o senin kardeşin” diye el-alemin bebeleri ile çocuklarımızın barışını sağlam tutmak için nefes tüketen, biz değil miyiz komşunun çocuğuna “kardeşin senin koru onu” diye emreden, biz değil miyiz kardeş çocuklarından bahsederken “kardeş onlar” diyen…Şimdi ne oldu? Toplum ahlakı zaten bozuldu bir de dizilerle estetsi işleyip, normal göstermenin alemi nerden çıktı? Ekranda gözümüzün içine baka baka üvey de olsa iki kardeşin çocuğunu, bize “aşk adamı Ferhat” diye yutturuyorlar.

Sevmedim, tadım kaçtı!

Zaten sahnelerin de bir bütünlüğü yok, olsa da hikaye çürük, haydi onu da düzelttik, alt yapı sorunu var. Bu dizi nasıl toparlanır, bunu da oturup düşünsünler, ben artık düşünmeyeceğim!

Hayatta düşünmeden yaşamamanız dileği ile…

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/eceeryazilari

 https://www.facebook.com/dizisin

 https://www.facebook.com/EceERFanClub

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..