Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '16

 
Kategori
Gelenekler
 

Türkiye'de Dizilerin Senaryolarının Yazılış Mantığı Nedir?

Türkiye'de Dizilerin Senaryolarının Yazılış Mantığı Nedir?
 

Dizi senaryosu yazanlara şaşırıyorum, nasıl olabiliyor da bir insanı bir dizide hemen herkesi birbirlerine aşık edebiliyorlar, şaşırıyorum. Yoksa bizler de mi normal hayatta böyle olmaya başladık, eğer öyle olmaya başlıyorsa toplumda huzur ve sağlıklı yetişen çocuk bulmak mümkün değildir.

Senaryolardaki ilginçlikler, sadece bir diziyle sınırlı olsa neyse. Neredeyse tamamında popüler, en çok izlenen diziler Dallasvari bir senaryoyla mı yazılmak zorundadır bilemiyorum. Acaba normal bir dizi, sağlıklı ilişkiler işlense daha mı az seyredilir anlayamıyorum. Belki de insanlar yaşayamadıklarını, yaşamak istediklerini mi diziler yansıtıyorlar bilemiyorum ama tamamıyla sorunlu aile ve kişisel ilişkiler işlendiği kesin. Ancak bu sorunlu ilişkilerin sağlıklı nesilleri nasıl meydana getirebileceğinden de oldukça kuşkuluyum.

Birçok olayın nedenlerini birden fazla nedene bağlayan bilim; acaba senaryoları onlarca yıldır bu şekilde yazılmasının toplum üzerine olumsuz etkileri araştırılmış mıdır diye merak etmeden duramıyorum. Ya da senaryolar daha bilimsel, düzenli aile ve toplum hayatı işleseydi, topluma ne gibi etkisi olabilirdi diye merak ediyorum. Belki bu kadar uyuşturucu müptelası insanların yaşadığı bir dünya yerine daha sağlıklı nesiller yetiştirilebilir miydi düşünmek gerek. Zaman insanı yüceltmez, insanı yok ederse, bu toplumların da sessiz sedasız belki de gürültülü bir biçimde yok oluşuna mı neden olacak, yoksa insanlığa çok daha yaşanabilir bir dünya mı bırakacak göreceğiz, biz göremesek de çocuklarımız görecek, onlar da göremezse torunlarımız görecek. Ama bu durum insanlığın, bilimin üzerine  kumar oynanmayacağı tek alan olması gerekir!

İnşallah diziler "eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmeye" yaramıyordur.

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..