Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '11

 
Kategori
Futbol
 

Acı yok! Acı yok! Gaziantepspor:1 - Galatasaray:0

Acı yok! Acı yok! Gaziantepspor:1 - Galatasaray:0
 

Yedeklere bak, anla vahameti..


Rocky serisi filmleri hatırlarsınız, orada Apollo kenardan sürekli sopa yiyen Rocky’e bağırıyordu: “Acı yok! Acı yok!” 

Artık Galatasaray’ın kaybettiği maçlarda bize de “acı yok”! Oldukça kanıksamanın yanı sıra, ilk 5’e bile oynayacak hedef de olmayınca, yıllardır mağlubiyetlerde duyduğumuz acıyı duymak da mümkün olmuyor. 

Sezon başında Fenerbahçe ile oynanan Dostluk Kupası hazırlık maçından hemen sonra “Bu Galatasaray ancak ilk beşe oynar, bu ne rezalet?!” diye başlık atarak bugünleri yazdığımızda bize kızanların ettiği küfürler geliyor aklıma şimdi. Keşke yanılsaydık. 

Bursaspor maçında koca 90 dakika gol pozisyonu bulamayan, Gaziantepspor ile oynanan kupa maçında bulduğu iki gol dahil tüm maçta sadece bir gol pozisyonu bulan Galatasaray'ın yine gol pozisyonu yok!. Son dakikalarda Stancu’nun vurmakta geç kaldığı pozisyonu saymazsanız.. Galatasaray yine mücadele etti ancak yaratıcı oyun sıfır, aksiyon sıfır! 

Yeni yazı yazmamıza bile gerek yok, eski yazılarımızı kopyalayıp yapıştırsak olacak neredeyse. Bursaspor maçından sonra “Galatasaray iyi kötü savunma yapmayı öğrendi ancak gol atmayı öğrenemedi. Yenik duruma düştüğünde maç bitti diyebilirsiniz neredeyse!” demiştik, bugün değişen ne var? Gaziantepspor 5. dakikada golü attığında “maç bitti” dedim ama merak işte, sonuna kadar seyretmekten kendimizi alamadık! 

Galatasaray'ın kaleci değil, oyun kurma, gol pozisyonuna girme ve gol atma sorunu var dedik ama anlatamadık, kaleci alınmalı deyip durdular. Zapata değil Zubizaretta olsa bir şey değişmeyeceğini göremeyen var mı? Alacaksan iyi kaleciyi al ama Galatasaray en son önceliklerinden biriydi kaleci. 

Sezon başından beri ısrarla söylediğimiz gibi; orta sahada yaratıcı, öldürücü pasları olan, oyunun iki yönünü oynayabilen, çok koşan ve lider vasıfları olan bir oyuncu alınmadığı sürece hikâye. Galatasaray'da dehşetli boyutlarda bir orta saha ve kanat problemi var. Artık durum daha da vahim bir noktaya doğru, futbolcuların kendi özgüvenlerini Galatasaray’da oynadıkları sürece bir daha yakalayamayacakları bir noktaya doğru gidiyor, Ömer Erdoğan gibi. 

Aynı oyuncularla Hagi de 4-3-3 oynatacaksa veya bu sistemi oynayacak adamlar aldırmayı beceremeyecekse neden Rijkaard gönderildi merak ediyorum? Madem sol kanata adam lazımdı onu alsaydınız! Madem orta sahaya adam lazımdı Neil’ı devşirene kadar onu alsaydınız! 

Yekta’yı hala kanat adamı gibi oynatacaksanız, Stancu’dan sol kanat yaratmaya çalışacaksanız, Kazım’ı santrafor oynatacaksanız ne bekliyorsunuz? Galatasaray bu oyuncularla belki 4-3-1-2 oynayabilir ya da cesareti varsa en fazla 4-1-3-2. Şimdi oynanmaya çalışılan sistem için elindeki orta saha ve kanat adamları çok yetersiz. 

Yenilen golü Zapata’nın hatası olarak görmüyorum. Ancak bir de kurtarış görmek istiyorum! Bu adamı oynatmak uğruna kaç maçtır sol bekte Insua’nın yerine Hakan Balta oynuyor ve biz bütün bu maçlarda soldan gol yiyoruz. 

Hakan Balta çok açık veriyor, hücuma katkısı yok. Gol yine onun adamını kaçırmasından meydana geldi. Değil Galatasaray’da, Bank Asya Liginde oynayacak durumda değil. Ben hala iddia ediyorum; ben bu yaşımda yarışayım onu 100 metrede geçerim. Yedeklerde hem Insua hem de Çağlar varsa bu takımda bu form durumuyla bu Hakan Balta oy-na-maz! 

Galatasaray Gaziantepspor kalecisi Karcemarskas’ın kurtarış ortalaması istatistiklerini negatif yönde düşürmek için elinden geleni yaptı. Adam kurtarış yapamayarak maçı tamamlamak zorunda kaldı. 

Devre arasında yazdığım bir yazıda Manisaspor’da oynayan Yiğit İncedemir’le birlikte Galatasaray'ın transfer etmesi için önerdiğim Gaziantepspor'lu Dany Nounkeu defansta çok yine çok iyi işler yaptı. 

Hakem Yunus Yıldırım’ı çok beğendim. Oyunu oynatmak istedi, hatalarında bile “ben taraf tutmuyorum” diye bağırıyordu, yolu açık olsun. Ancak maçın henüz 2. dakikasındaki Stancu’nun kaleci tarafından düşürüldüğü pozisyonu çözemedim, sizce penaltı mıydı? 

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..