Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '17

 
Kategori
Eğitim
 

Açık Öğretimi Bıraktım

Açık Öğretimi Bıraktım
 

Salih Arıkan


Ben İzmirde’ki körler okulundan sonra orta ve liseyi Karabağlar, Cumhuriyet lisesinde okudum. Fakülteyi Uşak da okudum. Körler okulu yatılı orta lise yatılı Fakültede yurtlarda birazcık öğrenci evinde kaldım.

En büyük hayalim bir gün evden okula okuldan eve gitmekti olmadı. Neyse doğru dürüst kabartma kitabımız olmadı. Kitapları kasetlere okutur sınavlardan önce ya gelir ya gelmezdi. Hep sorunlu oldu.

Şimdi çalışıyorum dedim ki teknoloji gelişti şöyle ağız tadıyla bir Üniversite okuyayım dedim Sosyolojiye başladım. Kayda gittim elime bir sürü mürekkep baskılı kitap verdiler. Ya ben bu hikâyeyi çok okudum. Fakültede hala e-kitap kabartma yâda sesli kitap verme uygulaması başlamamış.

Aldım kitapları başladım görmeyenlere hizmet eden kütüphanelerle görüşmeye. E onların tek işi de bu değil ki. Acaba diyorum bu alanda bir ihtisaslaşma olsa ne güzel olur. Bir kütüphane mesela sadece Ders kitapları ve sınavlara yönelik çalışsa yâda sadece sınavlara hazırlık yâda ders kitapları üzerine yeni bir kütüphanemi kurulsa diyorum. Ygs Kpss Ekpss Ales ve diğer dersler ve sınavlar üzerine çalışsa.

Neyse kimini tarattık kimini okuttuk. İyi de benim başka işlerim de var. Bir Koordinasyon sağlayamadık. Kütüphaneler çok yardımcı oldu sınava girerim kendi ilçem dışına beni gönderir. Her sınavda ayrı okul çıkar belirli bir okul olsun dedik kendi ilçemiz olsun dedik ne gezer aynı türkü. Hala ders kaydında kitabımı istediğim seçenek de alamıyorum. Ben kayda gittiğimde kitabımı insan sesiyle okunmuş istiyorum.

En son olarak açık öğretime kitabımı sesli istediğime yönelik yazı yazdım. İlk defa beni aradılar bu seferde word olarak gönderelim dediler. Sitede pdf olarak var. Bir de bilgisayar sesiyle okutulmuş var. Bıktım uğraşmaktan bıraktım artık açık öğretimi yıl 2017 biz hala kaynak sorunlarıyla uğraşıyoruz.

Bu ders kitapları ve sınavlara yönelik kütüphane çalışmasını da tartışalım. Zaten sınavlara hazırlanan arkadaşların kaygı düzeyi yüksek bari kaynakları bol olsun ki rahat rahat çalışabilsinler. Aman yanlış anlamayın kaynak yok demiyorum daha çok olsun diyorum. Bol kitaplı günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..