Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Af ola

Af ola
 

İÇKİ HARAM MI?  Kur-an’da haram ifadesi kelimesi yok diye biliyorum. Fakat zararlıdır, pisliktir içmeseniz iyi olur diyor ve tavsiye etmiyor. Sigara içinde zararından bahsediyor, içmeseniz  iyi olur. Mekruhtur diyor, ona haram diyen yok. Ben dahil imamlarımız da, cemaatlarımız da sigara içiyoruz. (Çoğumuz).  

Şahsen keşke bu meret sigarayı hiç kimse içmese. Sayın Başbakanım haklı haram demiyor ama zararından dolayı sigarayı bıraktırmaya çalıyor…

Allah gafur rahim, fazla içmemek kaydıyla, akşam eve yorgun argın gelindiğinde rahatlamak için bir kadeh, herhangi bir şarabı içse ne olur. Suyun da, yemeğin de, paranın da, sevginin de, haccın da, zekatın da, velhasıl her şeyin fazlası haram…

Sevgili peygamberimiz hz Muhammed hacca bir defa yalnız gittiğini biliyorum. İnşallah yanılmıyorum. Allah beni affetsin. (Gadir hum dan dolayı öyle biliyorum.).

Bu yazıyı niye yazdığımı merak edene : Ertuğrul Özkök köşesinde “KEBAPÇININ  KARARI” yazısında  bir turistin her zaman gittiği sosyete kebapçısına son gidişinde artık rakı servisimiz yok, dediğini, nedenini sorduğunda, “Müşterilerimiz böyle istiyor” mantığıyla söylenen söze hayretimdendir…

Not/ Kur-an’ı Kerim’i okuyup anlamamaktansa, bir duble içip rahatlamayı  yeğlerim. 

Arapça okuma yazmam yoktur. Fakat ana dilim Arapçadır. Arapça okunduğunda  % 100 anlamasam da haramı ve helalı anlarım. “Kumar şeytanın amellerindendir. Domuz ise haramdır… Lütfen imamınıza danışmadan uygulamaya geçmeyin ”Sevgilerimle”  Allah’ın Şah damarından daha yakın olduğu, Adem oğlu Yusuf İncekalan. “Sevgilerimi lütfen kabul buyurun”…            

16 / 11 / 2012

Miladi : 03 Muharrem  (1434)

 
Toplam blog
: 489
: 133
Kayıt tarihi
: 07.08.12
 
 

1947 yılında Adana/ Yüreğir / Yamaçlı mahallesinde doğdum. İlkokulu Çukurova İlköğretim Okulunda ..