Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Aile dizimi

Aile dizimi
 

Psikoterapist Bert Hellinger ;aile kendindeki belli bir formu, bireysel kökenli ailesinden mirası ile ilgili geliştirmiştir.

Her birimiz uzun bir aile Klan soyundan gelmekteyiz.Köklü gelenekler, deneyimler ve bu deneyimler toplumun kendi içinde doğmaya devam etmektedir. Bu şekilde, bizim güçlü alışkanlıklarımız  atalarımızın kaderi ile bağlantılıdır.

“Dede erik çalmış,torunun dişi kamaşmış.”

Bu ilişki önemli bir özellik ile gider, herkesin bir aile veya aile sisteminde tanınması ve haklı bir yere oturtulması ile gider çözüme kavuşur..

Bert Hellinger bu hakka  ait çağrıyı "Sevgi Düzenleri".dıye açıklar

 

Nerede?

 

Bu düzenlemeler, bir kişinin veya yaşamı hak etmiyen birisinin ;ailede olan üyelik hakkı dışlanma,isteğe baglı düşük,kürtaj ile engellendi ise ailede bir yer işgal etmede, bozulma vardır. Bu; önceki adaletsizlikler, sonraki nesillerde,  bilinçsiz kefaret ödeme  ve hastalık oluşturararak kendisini  belli eder. . acısını ortaya çıkarır.

Bir ailede etkili dinamiği gün ışığına çıkartmakla bu bağlantıları ve bu tür dengesizlikleri bir çözüm ile gidermek mümkündür .

Şimdi, ruhu kendi gelişimi için görevlere açabilirsiniz.

 

 

Dizim için olası konuların listesi

 

İlişki:

 Çatışmalar, ayrılık, güçsüzlük / iktidarsızlık, ilgisizlik, iletişim sorunları,

çevre ile ilişkiler, ablukalar, evlilik / kültürel farklılıklar neden bulunamaması durumunda,

 

Ağır kader:

 Kürtaj, ölü doğum, hayatta kalan ikiz, evlat edinme

 

Şiddet:

Istismar, savaş travması, katil, mağdur

 

 Köken Aile:

Ebeveynler / kardeşler, arasında çatışmalar ile uzlaşma olmaması, aile içi aidiyatın olmaması

dışlanma,hiçe sayılma,red edilme,ilişkilerin bloke edilmesi

 

Yükler:

Üzüntü, depresyon, ölüm korkusu, ciddi kazalar, , intihar ,yaşam enerjisi eksikliği

Eylemsizlik

 

Çocuklar:

Öğrenme güçlüğü, hiperaktivite, okul başarısı, pasiflik, uyuşturucu,

Otistik çocuklar, okul arkadaşları/ öğretmenleri ile çatışmalar, birden fazla evlilik gibi karışık aileler

 

Meslek:

Yeni bir iş için karar verememe/ kendini tekrar işten çıkarma iflaslar ve kalıcı

mobbing,işsizlik, zorbalık, liderlik sorunları, tükenmişlik,

Uyuşturucu, kumar bağımlılığı, özlem

 

 Para:

 Kayıplar, iflas, rehabilitasyon gerekliliği, zorluklar,  miras,

 

Kararlar:

Yeni ev, kendi iş, yeni bir hayat yönünde ilişkide değişiklik

Aile iş Veraset planlama

 

Duygu ve korkular

 Fobiler, ayrılık anksiyetesi, varoluşsal korku, suçluluk, benlik saygısı, agorafobi, obsesyonlar,

 

Tıkanıklıklar,kilitlenmeler, travma

 Üzerimde bir kilitlenme hissediyorum.

 

Sağlık:

 Alerjiler, ağır hastalıklar ve kazalar (özellikle tekrar tekrar), organ, nakli,

 Sırt ağrısı, migren vb

 

Değerler ve ev:

 Sürekli yer değiştirme,göç etme isteği,gurbet

 

Kimlik ve kişilik sorunları

Kimlik aramak ,cinsel kimlik bunalımı ve bir gruba ait olmama hissi

 

AİLE DİZİMİ UYGULAMALARINDA SIKÇA SORULAN SORULAR(SSS)

 

Hayatıma daha fazla memnuniyyet istiyorum.
Katlanmak zorunda olduğum bir evliliğim var.
Başka yatak tercihlerim oldu.
Eşimi sevmiyorum..
İşlerim yolunda değil...
Bolluk ve berekette sıkıntılarım var
Çocuklarımla ilgili sıkıntılar yaşıyorum..
Hastalıklarımız var...
Hayatıma birini alamıyorum...
Borçlarım dan kurtulamıyorum..
İçimde bir boşluk var sanki yokum
İntihar isteklerim oldu...
Uyuşturucu,alkol,kumar bağımlılıklarından biri ile yaşıyorum.
İstediğim mesleği yapamıyorum.
İşimden patronumdan iş arkadaşlarımla ilişkilerim iyi değil..
Bana göre her şey zor ..
İsteklerimin gerçekleşmesi oldukça stresli..
İlişkilerim uzun ömürlü olmuyor neleri yanlışyapıyorum?
Ailemde ben ve kardeşlerim nasıl daha iyi olabılırız.?
Anne ve babamla barışmak için neler yapmalıyım?
Suçluluk,utanç,ve endişe içinde bir yaşantım var..
Çekip gitmek istiyorum herşeyden uzaklaşmak...
Bitmek bilmez trajediler yaşıyorum.......

 
Toplam blog
: 3
: 1048
Kayıt tarihi
: 01.01.12
 
 

Ne olursa olsun arzularınızı, Ne olursa olsun hayallerinizi, gerçekleştirin 1967 yılında İz..