Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

13 Aralık '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Aile içi geçimsizlik

Aile içi geçimsizlik
 

Milliyet Sağlık


Ruh ve beden sağlığımız açısından ve huzurlu bir gelecek için, NPİSTANBUL Hastanesi ve Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi'nden 33 uzman tüm psikoloji ve nöroloji konusundaki sorularınızı cevaplandırıyor!...

Konu: Aile içi geçimsizlik.
Sorun: Eşimin ailesiyle altlı üstlü oturuyoruz.

Merhaba Sabiha Hanım,

İsmimin ve adresimin gizli kalmasını rica ediyorum.. Ben bu güne kadar yani evlenene kadar böyle bir durumda yardım almak isteyeceğimi aklımın ucundan dahi geçirmemiştim.. Az önce sizden yardım isteyen bayanı okuyunca yazmak istedim. Evliliğimde 4. yılım. Eşimi çok seviyorum bu bir gerçek, inançlarım var, evvel allah için devam ettirmek evliliğimi sonra kendim ve eşim için.. Ama son zamanlarda güçsüzleştiğimi farkettim, eşimin ailesiyle altlı üstlü oturuyoruz... İlk günlerdeki problemler aşılmıyor, çok kötü değiller fakat ipin ucunu bir versem hayatımın içine girecekleri korkusu beni çok rahatsız ediyor.... Hep beraber gezmek dolaşmak, her konumun içersine girmek istiyorlar. Bu benim psikolojimi inanılmaz derecede bozdu, kendimi yalnız tek başına çaresiz hissediyorum. Ben hayatı dürüst sade özverili ve yardımlaşarak kabul ettim ve yaşamaya çalıştım, fakat bana olumsuzluk olarak geri döndü.. İlk günden bu yana aileler hakkında tartışıyoruz, birbirimizi huzursuz ediyoruz. Yardım alacak derdimi anlatacak kimse bulamıyorum aileme anlatsam daha kötü arada kalıyorum çünkü beni çok seviyorlar ve korumak isterken ortalık karışıyor.. Bana fikir verin lütfen artık düşünemiyorum..

Cevap:

Merhabalar,

Yaşantımızda bireysel sınırlarımızın ihlali hepimizi olumsuz yönde etkiler. Zaman zaman yalnız kalmaya ya da sadece eşiniz ile beraber vakit geçirmeye ihtiyacınız olması oldukça doğaldır; fakat bazen bu durumu karşımızdakilere uygun bir dille ifade edemediğimizde, karşımızdakileri duyarsız ya da fazla müdehaleci olarak adlandırıp kendimizi öfkelendirmemiz ve üzmemiz kaçınılmaz olur. Aynı zamanda tıpkı sizin gibi, eşiniz için de ailesi geçmişini ve şu anını paylaştığı vazgeçilmez kişilerdir. Ne kadar haklı da olsanız onlara yönelik yapılan eleştiri ya da olumsuz ifadeler, eşinizi savunmaya geçirecektir. İletişimde kişi kendisini savunurken, otomatik olarak karşısındakini de suçlama ihtiyacı duyar, bunu bazen bilinçli bazen de farkında olmadan yapar. Nedeni ise tartışma anında birbirini dinleyemeyecek kadar öfkeli olan tarafların, karşısındakine kendisini daha iyi duyurabilme çabasıdır. Bu durumu mutlaka siz de en az bir kere yaşamışsınızdır.

Yukarıda da ifade etmeye çalıştığım gibi bireysel sınırlarımız önemlidir. Fakat bu sınırların ne kadar geniş ya da dar olacağını kişi kendisi belirler. Ailenin sizin özel alanınıza girmemesi ve kendinize ait zaman geçirebilmeniz için bu sınırları daha da belirginleştirmenizde fakat bunu yaparken karşınızdakileri kırmadan uygun bir dille anlatmanızda fayda vardır. Bazen ifade etmekte zorlandığımızda davranışlarımız ile de bunu gösterebiliriz. Örneğin, eşiniz ile baş başa vakit geçirebileceğiniz fırsatları sizin yaratmaya çalışmanız, kendinize özel aktiviteler yaratmanız, ve bunları yaparken sınırlarınızı ihlal etmek isteyen olduğunda kibar bir dille onların bu programa dahil olmalarının maalesef mümkün olmadığını ifade etmeye çalışmanız, belki de direkt olarak eşiniz ile problemleri tartışmanızdan daha etkili olabilir.

Evlilikte çiftlerin benzer karakterde / yapıda olması evliliğin mutlu şekilde yürümesi için şart değildir; önemli olan doğru iletişim yollarını birlikte keşfetmeniz olacaktır. Sağlıklı iletişim sorunların çözülmesinde en önemli anahtardır. “Ben Dilini” kullanmak tartışmaları büyük oranda azaltacaktır. Örneğin, eşinizin ailesinin evinize sürekli ve izinsiz geliyor olmalarına karşın serzenişinizi: “ senin ailen evime her dakika ve habersiz geliyorlar, beni rahatsız ediyorlar” demek yerine “ben her an eve habersiz geldiklerinde kendimi iyi hissetmiyorum. Kendimi mutsuz hissediyorum, çünkü …..” diyebilmek kimseyi suçlamadan ve yargılamadan kendi duygusal durumunuzdan haberdar etmenizi sağlar.

Sağlıklı ve huzurlu sevgilerle yaşayınız..

Sorumuzu cevaplayan: Uzman Klinik Psikolog Sayın Yasemin Kalkavan Hanımefendiye teşekkür ederiz..

Bilmediğimiz ve öğrenmek istediğimiz ne kadar konu ve soru varsa, geliniz ''önce'' öğrenmenin yollarını araştıralım.. Sonra da benimde bu konulara bir katkım olsun diyorsanız, soru hanesine sorularınızı, yorum hanesinede fikir ve görüşlerinizi bize yazarsanız, konusunda eğitim almış, uzmanlaşmış, hocalarımızla birlikte, sizlerden gelecek olan bütün bu sorulara yanıtlar arayacağız.. Hepinize şimdiden teşekkür ederiz..

Ayrıca psikiyatri hakkında her türlü detaylı bilgi http://www.psikoegitim.com/ 0216 633 06 76 nolu telefondan alınabilmektedir.

Sağlıklı yaşamla ilgili diğer konularımız: http://blog.milliyet.com.tr/Arsiv.aspx?UyeNo=612144&KategoriNo=25
Cinsel Sağlık Hakkındaki diğer konularımız: http://blog.milliyet.com.tr/Arsiv.aspx?UyeNo=612144&KategoriNo=63

Gönül Notum;

Benim bu çalışmalarımda benden yardımlarını esirgemeyerek, tarafıma gelen bütün sorulara cevaplar aramamda büyük kolaylık gösteren, NPSİTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesine ve değerli uzmanlarına, ''özellikle'' bana bu olanağı sağlayan, Sayın Prof. Dr. Nevzat Tarhan Hocama ve İşletme Müdürü Sayın Uğur Canbolat Beyefendiye çok teşekkür ederim..

Saygılarımla.

''Melekler yüreğinizden öpsün''

Sabiha Rana


Adınız saklı kalmak koşuluyla, bize her konuda yazabilirsiniz.
İletişim: sabiharana@sabiharana.com

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..