Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Ak Belediyecilik

İzmir Ak Belediyecilikle tanışmalı.

Beni bilirsiniz siyasi bir duruşum var. Ama yazılarımda fazla  Siyasi konulara girmem. Çok önemli meseleler dışında Siyasi yazılar yazmam.

İzmir’de İzmir kent konseyi yürütme kurulu ve yine İzmir kent konseyine bağlı engelli meclisi yürütme kurulu üyeliklerim var. Uzun yıllardır Türkiye Beyazay derneğinin İzmir şube başkanıyım. Görme engelliyim. Kent konseyinde farklı Siyasi görüşten arkadaşlarla beraber olma şansım oldu. Çok güzel dostluklarım oluştu ve hala görüştüklerim var. Konak kent konseyininde engelli meclisi faaliyetlerine katıldım.

Bunu şunun için anlatıyorum. CHP’li arkadaşların yönetim anlayışlarını ve olaylara bakış açılarını yakından biliyorum. Ben CHP’lilerin yoğunlukta olduğu kent konseyinde özellikle katıldım. Çünkü engellilerle ilgili bir şeyler yapmak istedim. Kent konseyi danışma meclisi hükmündeydi ve yaptırımı yoktu. Olsun bizde belediyeye gönüllü danışmanlık yapıyorduk. Projeleri geçirmek çok zordu. Bir şey yapılsın diye değilde sanki yapılmasın diye uğraş verenler daha etkiliydi. Bazı kararlar alınıyor alınan kararlar değilde alınmayan kararlar uygulanıyordu. Örnek. Çözüm sürecinde Kent konseyi ana yürütmesi Aziz Kocaoğlu’yla birlikte Diyarbakır’a gidecekti ama istediklerini götürdüler gerisi gidemedi. Engellilerle ilgili kararlar. Engelli meclisi karar alıyor yukarısı da o kararı uygulamamak için bin dereden su getiriyor. Bazen en basit sekreter ya işleri bile yapılmıyordu. Engelli meclisi faaliyetleri için Afişler basılıyor dağıtılmıyordu. Bunlara bir kaç kez şahit oldum. Sonrada zaten engelli meclisi başkanımızı görevden aldılar ve İzmir kent konseyi engelli meclisi şu an çalıştırılmıyor. Belediyede engellilerle ilgili faaliyetleri kimseye danışmadan yapıyor. Buca sosyal yaşam merkezi Buca’da engelliler için bir yaşam merkezi açıldı kim bu merkezi açarken danışmanlık yaptı diyoruz. Tüm derneklere soruyorum vallahi bana danışılmadı diyor. İşler o kadar özensiz ki Pku Aile derneğiyle ilgili bir konferans yapıyoruz sonunda ikram var. Ama çocuklar uygun yiyecekler olmadığı için diğerleri yiyiyor. İzmir’de engellilerle ilgili istihdama yönelik belediyenin tek bir kursu yok. Ancak hobi kursları var. Erişilebilirlik en temel sorun ama kimse sesini çıkaramıyor.

Neden İzmir’de Ak belediyecilik olmalı. Diğer siyasi konulara dalmadan engellilerle ilgili Cepheden bakalım. Recep Tayip Erdoğan İstanbul belediye başkanı olunca. Lokman Ayva Cemal Merdan ve diğerleriyle engelliler koordinasyon merkezi açıldı. Belediyelerde ilk defa bu merkez açıldı ilk defa bir Siyasi Partide engelliler komisyonu kuruldu. Kim ne derse desin İstanbul büyük şehir belediyesi engelliler hizmet birimleriyle Türkiye’de ilk ve tektir. Sadece bağcılardaki engelliler sarayı Türkiye’deki İllerin çoğundan büyük hizmetler yapmıştır. O günden bu güne Türkiye Beyazay Derneği İstanbul ve farklı İllerde belediyelere danışmanlık yapmaktadır.

Şimdi soralım önce spordan başlayalım İzmir’de büyük şehir ve ilçelerde kaç lisanslı engelli sporcu tesislerden faydalanıyor. İzmir’de belediye tarafından desteklenen engellilerin takım ve bireysel sporlarda başarı grafikleri nedir. İzmir büyük şehir belediyesinde kaç engelli personel vardır. Büyük şehir ve ilce belediyelerinde kaç işaret dili tercümanı istihdam edilmiştir. İzmir büyük şehir belediyesinin istihdama yönelik kurs ve eğitimleri neden yoktur. Büyük şehir ve ilçe belediye hizmetlerinden kaç engelli faydalanmaktadır. Kaç tane caddede sesli sinyalizasyon vardır. Engellilere ortez ve protez yardımları var mıdır? İzmir büyük şehir belediyesi ve ilçe belediyeleri kaç engelli derneğiyle protokol yapmıştır kaç derneğe hizmet sunmaktadır. Geziler piknikler ve diğer sosyal rehabilitasyon hizmetleri nelerdir. Aziz beyle görüşemiyoruz. İzmir’de engellilerin ve diğerlerinin en büyük şikâyetlerinden biride başkan Aziz Kocaoğlu’yla görüşemiyoruz. Bu sözü o kadar çok duyarsınız ki duymaktan bıkarsınız. İzmir’de engellilerin muhatap alacağı dertlerini anlatacağı kaç belediye başkanı var.

O yüzden ben İstanbul ve diğer İlleri görüyorum İzmir büyük şehir belediyesi ve ilçe belediyelerinin önemli bir kısmı engellilerle ilgili faaliyetleri mış gibi bizim hayatımıza dokunmuyor. farkındalık merkezi İzmir büyük şehir belediyesi farkındalık merkezi yaptı. O dönemde biz defalarca uyardık bu sadece Macaristan’da olan ilkel bir uygulama ama ben yaptım oldu mantığıyla yapıldı. Farkındalık merkezine giderek değil birlikte yaşayarak farkındalık oluşturulabilir. Derneğimizin tüm faaliyet proje amaçları birlikte yaşama kültürünü arttırma önceliklidir. Bir arada olarak hayatı paylaşarak birbirimizi tanıyabiliriz. Bizlerden kaçma faaliyeti farkındalık merkezine giderek gerçekleşiyor. Ben engellilere ailelerine çağrıda bulunuyorum lütfen iyi düşünün İzmir’de gerçekten sizin hayatınıza dokunan kaç faaliyet var sokağa çıkamıyoruz ki diyeceksiniz zaten sorunda bu ya tercih sizlerin.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..