Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Akhisar Yolculuğuna Dair

Cumartesi Trene bindim. Hala inişler çıkışlar merdivenli yürüme engelli arkadaşlarım için ciddi bir zorluk. Nereye geldiğimizi ve geleceğimizi belirtir uyarı sistemi çalışmıyor. Bazen kendileri açıklama yapıyor. Hâlbuki bunun bir sisteme bağlı olması gerekir işitme engelliler için de yazılı in diksiyon döngü sistemi olması gerekir.

Yolculuk güzel geçti. Sonra bekleyen belediye otobüsüne binmek için bir mücadeleye giriştik. Kimse yol vermiyor birinin önüne geçtim diye adam bana dozer dedi. Maşallah hem yardımsever hem de iltifatları bol. Küçük otobüs göndermişler herkes hücum ediyor otobüse bindik. Çok şükür kart sormadı. Ama Manisa büyük şehir belediyesi kendi kartını dayatıyor. Hâlbuki aile bakanlığının kartı tüm ulaşım araçlarında geçerli olmalı. Otobüste nereye geldiğimizi ve geleceğimizi belirtir sesli ve yazılı uyarı sistemi yok.

İki otobüsten sonra huzurevine vardım. Yolda emekli bir öğretmenle tanışmıştım. Huzurevi personeline teşekkür. Huzurevine vardık Mustafa dayıyla sohbet ettik. Huzurevi personeli çok duyarlı tanıştık ve sağ olsun bana da ikramlarda bulundular. Sonra akrabalarıma gittim.

Dönüşümü de otobüsle yaptım. Otobüslerde radyo ve televizyon izlediğimiz önümüzdeki cihazlar düğmeli değildi dokunmatik. Bir de engelli indirimi var mı dedim o da yok dedi yirmi beş lira para aldı. Sonra otobüste arkamdaki yolcudan yirmi lira aldı. Ben engelli indiriminden faydalanırken nasıl olduysa daha pahalıya geldim.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93
 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..