Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '13

 
Kategori
Edebiyat
 

Akif Kurtuluş neredesin?

Akif Kurtuluş neredesin?
 

Netten...


Yıl kaç ya 1985 ya 1987 falan... Yani ya dershaneciliğe "profesyonel" olarak başladığım yıl; ya da askerlik dönüşü yılım...

Bir  şeyler anlatıyorum sınıfta, yahu  bir  oğlan bir kitap karıştırır durur, ders mers dinlemez. Gittim yanına, aldım kitabı elinden.  Kitap ne ? "YALAN ŞİİRLER"  - AKİF KURTULUŞ... Daha da geri vermedim... "Yalan Şiirleri" iki teneffüste okudum... Aklım durdu, yahu ben bu adamı nasıl kaçırmışım diye...

İşte benim Akif'le tanışmam bu...

Hiç unutmayacağım, aklıma kazınan dizesi de şu :

".. can çekişen aşkları da vurmalı / vurmalı ve sıradan bir intihar süsü vermeli"

Aşkları bilmem de dize beni  vurdu...

Sonra dedim kendi kendime, "İşte 1940 toplumcu şiirinin damarıyla beslenen bir genç" bu Akif Kurtuluş...  Toplumsal diyalektikle bireysel diyalektiği ne güzel harmalıyor şiirlerinde...

İnanmıyor musun sayın okur bak şu dizelere :

"... birkaç yıldır cübbesini ve kalbini çekiştirip duran birinin / vaktim olsaydı sayfa kenarlarını süslemeye / bir buna yanarım... "

Akif Kurtuluş avukat, desem dizenin yüreğinize oturduğunu anlarsınız  değil mi?

Sonra kaybettim Akif Kurtuluş'u. Kendisinin de dediği gibi "cübbesini ve kalbini çekiştiriyordu" geçen yıllarda her halde...

Eyvah; sistemin çarklarında (para kazanmak-evlenmek-çoluk çocuk vs. Akif evli mi bilmem de) bir  toplumcu genç şairi yitirdik dedim... Oysa 80 sonrasının o karanlığında ne güzel bir ışıktı şiirleri...

Akif'i bir daha izleyemedim. Kabahat  belki benim, belki onun bilmiyorum...

Ama  bildiğim; Türk şiiri eğer Akif yazmazsa "bir büyük şairden" mahrum kalacak...

Akif için söylediğim aynı şeyi, Sunay Akın ve Yılmaz Erdoğan için de söyleyebilirim. Bu üç şairden ne umutluydum ben...

Akif, iş güç derdine düştü. Sunay başka alanlarda iş yapmaya, Yılmaz hepten şiiri unutup çocuklar üzerinden para kazanmaya...

Haklılar mı, belki; "şiir" ne para getirecek ki bu ülkede. Ama bende "zırnık" kadar onların şiir yüreği olsaydı, gene de yazardım onca iş arasında olsam da....

Umarım yazıyorlardır, umarım ben takip edememişimdir onları...

Akif-Sunay-Yılmaz ; hadi Türk şiiri için sorumluluğunuz  var... Yazın...

 

Antalya / Ocak 2013

 

 
Toplam blog
: 75
: 364
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

55 yaşında dershanelerden SSK emeklisi edebiyat öğretmeniyim... Aslen İzmirliyim... 95 yılından b..