Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '15

 
Kategori
Güncel
 

AKSİLİK Mİ, HATA MI?

AKSİLİK Mİ, HATA MI?
 

görsel netten


AKSİLİK Mİ HATA MI?

İki gün önce cep telefonuma kontur yükletmek için Türksel Bayiine gittim. Sabah saat 9 civarıydı. Oradaki görevliler bilgisayar ve yükleyicilerin bozuk olduğunu yüklemeye yapamayacaklarını ne kadar sürede arızanın düzeltileceğini bilmediklerini söylediler. Bir durak ilerideki şubeye gitmemi önerdiler. Ankara üstelik Başkent’te tam 6 tane şube dolaştım. Maltepe Anıttepe Kumrular Tandoğan, Kızılay.  Tüm gittiğim şubelerde arıza mevcuttu. En son olarak Kızılay’daki AVM nin en alt katındaki bir şubede sorunu çözebileceğim belirtildi oraya da gittim yok yok. Meğer o gün TV ve internet haberlerinde iletişim araçlarına siber saldırı olduğu belirtilmiş haberim olsaydı o soğukta çıkar mıydım? Daha sonra haberi TV den bizzat ilgililerden öğrendik.

O gün aksilikler peşimi takip etti. Kızılay’daki Alış veriş Merkezinin en alt katında Türksel Şubesinde kontur yükletemeyince 8. kattaki Yemek restoranına çıkmak için aşağıdan asansöre bindim ve 8 e bastım asansörde yalnızdım hızla yukarı çıktı tam 7 ile 8 inci kat arasında bozuldu birden durdu. Telaşa kapıldım. İki kat arasında asılı kalmıştım, asansör camlı olduğu için aşağıdaki tüm katları ve yukarıda 8 inci katta restoranda yemek yiyen kişileri görüyordum. Çok panikledim ve korktum asansörün birden aşağı çakılacağı hissine kapıldım. İmdat düğmesine ve diğer düğmelere basıyorum yok. Orada acil durumlarda aranan bir cep telefonu vardı hemen telefonumu çıkartıp aradım ama cevap veren olmadı. 8 inci kattaki insanlar asansörün kapısına toplandılar ben ellerimle işaretler yapıyorum yukarıya doğru. Böylece 7-8 dakika geçti nefesim daraldı, tansiyonum çıktı ne yapacağımı bilemiyordum içimden panik yok sakin ol düzelecek diyor dualar okuyordum. Derken insanlar bir görevli bulup geldiler elleri ile bana sakin olmamı işaret etti cep telefonundan birilerini aradı. Aradan 5 dakika daha geçti, nefesim iyice daralmaya başladı. Çok şükür ben bayılmadan asansör hızla aşağı doğru inmeye başladı birden kendimi en alt katta buldum kapılar açıldı kendimi dışarıya attım. Orada asansör bekleyen kişilere asansörün bozuk olduğunu binmemelerini uyardım. Oradan geçen bir bey: ”Bu asansör geçen günde bozuktu hala yapılamamış” dedi. Kızılay AVM gibi bir binada günde yüzlerce insanın bindiği asansörlerin güvenirliği böylemi olmalı.

Asansör kullanımı sırasında can ve mal güvenliğini tehdit edecek bir olayla karşılaşmamak için periyodik bakım yapılması gerekir bu bakımlar düzenli olarak kontrol edilmelidir .Yoksa insanlar öldükten sonra önlem almak neye yarar.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..