Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Aldatılmak

Bazen çok tuhaf birisi olduğumu düşünüyorum. İtiraf edeyim çoğunlukla... Olaylara ters açıdan bakmayı seviyorum. Aldatılmak konusu da bu anlamda kafamı kurcalıyor. Aldatılmak çok kötü bir şey diyoruz. İnsanı tarifi imkansız acılara sürüklüyor. İnsan kendini değersiz, önemsiz, çirkin, kandırılmış, suiistimale uğramış hissediyor.

Aldatılan birçok insanla konuştum hemen hepsinin söylediği sözler; ben onun için ne fedakârlıklar yaptım o beni aldattı. Bütün her şey yalanmış, meğer ben bir yalanı yaşamışım, içimden onu öldürmek geliyor, bana bunu nasıl yapar? Kin, nefret ve intikam duyguları had safhadadır..İyi ama neden?

Aldatılmak konusunda insanı en çok yaralayan, tercih edilmemiş olmak diye düşünüyorum. Sevdiğiniz ya da değer verdiğiniz kişi, bir süreliğine sizin yerinize başkasını tercih etmiş. En can acıtıcı nokta burası sanırım. Bütün bu öfke ve üzülmenin altında yatan gerçek sebep sizin yerinize başkasının konulmuş olması. İnsan her şeyi kişiselleştirdiği için bu durumu da hemen kişiselleştirip içten içe ben çirkinim, değersizim, öyle olmasa aldatılmazdım gibi bir mantık kuruyor. Asıl insanın canını acıtan bu düşüncelerin ağırlığı.

Aldatma olayında aldatılan kişi kurban rolündedir. Bir başkasının bir başka kişi ile yaptığı şeyden etkilenen kişidir. Yani siz evinizde rahat rahat oturup, mutlu mesut televizyonunuzu izlerken, sizin dışınızdaki iki kişinin girmiş olduğu ilişkiden en çok etkilenen kişi oluyorsunuz. Olaya böyle düz mantıkla bakınca biraz komik görünüyor tabi ki.

Kendimize hep karşımızdaki kişilerin gözleri ile bakıyoruz. Eğer seviliyorsak ve beğeniliyorsak güzel ve sevilmeye layığızdır, aldatılmışsak da çirkin, ucube, işe yaramaz, aldatılmayı hak etmiş biriyizdir. İnsan kendisi ile ilgili düşüncelerin kontrolünü başkasına verince doğal olarak başka kişilerin yaptığı her yanlış ve hatadan kendisine pay çıkarıyor. Yoksa aldatma gibi çirkin bir şeyi yapan başkası iken, neden insan kendisini bu kadar üzüp tüketsin ki? Başkalarının yapmış olduğu yanlışların faturasını neden kendimize ödetelim?

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..