Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Aldatma geni

Aldatma geni
 

Görsel alıntıdır.


Gününü yayın saatini pek bilmesem de rastladığımda izlemekten keyfi aldığım bir program Kanıt. Bu gece izlediğim bölümünde seks ticareti, fuhuş batağındaki yabancı uyruklu kadınlar ve cinayetler vardı. Ve aldatma konusu işlendi bunlara paralel olarak.

Belki duyan bileniniz vardır ama ben aldatma geni diye birşeyden haberdar oldum bu program sayesinde. Film biittikten sonra net'te söyle bir araştırayım neyin nesidir bu diye bilgisayarı açtım.

Mavi göz, sarı saç, uzun boy, kısa boy, tansiyon, şeker hastalığının genlerle sonraki nesillere aktarılması gibi aldatmanında genlerle ilişkisi varmış. Birşey öğrendim ve bir yaşıma daha girdim.

"Aslı hüüü nesli hüü" der babam, birileri hakkında olumsuz birşey ifade etmek istediğinde. Hep duyduğumuz  "Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al" da bu genetik araştırmanın, gözlemlere ve yaşam tecrübelerine dayanan kısmı... Yaşlı-genç, zengin-fakir, kadın-erkek, müslüman-hıristiyan ayrımı yapmadan herkesin başına gelebileceki nahoş bir durum bu.  Oysa ki aldatan, kişinin kendisi değil, geniymiş bunu da öğrenmiş oldum. "

"Seni ben aldatmadım, genim aldattı!" Buyrun burdan yakalım, affetmek için yeterli bir neden midir acaba bu açıklama:)

Evlilik dışı ilişkilerde aldatılmak pek o kadar can yakıcı olamayabilir belki, zira yolları ayırmak daha kolay olabilir. Ama evlilik gibi sorumluk isteyen ve süreklilik gerektiren bir müesseseye girmeden önce, partnerin gen haritasını istemek, kromozomlarına baktırmak gerek sanırım  :)

Psikolojik, sosyolojik  onlarca sebep sıralanabilir aldatma nedeni olarak. Kadınların büyük çoğunluğunun aldatma nedeni aşk, erkeklerin büyük çoğunluğunun ise değişiklik isteği, farklı heyecanlar ve karşı cinsin cazibesine kapılmaları neden olabilir diye düşünüyorum. Bedensel bir ilişkiye girmek mi yoksa düşünsel olarak da aldatma eylemi gerçekleşir mi? Bu tartışma konusu bile olmayabilir bence. Zira "Aldatıldım" demek için partnerin sadece karşı cinsle yaşadığı cinsellik değil bana göre. Duygular ve düşünce de bu aldatmanın bir parçası.

Amerikalı Gen Mühendislerinin iddiası aldatmanın genlerle olan ilişkisinin olduğu, ama başka bazı  bilim adamları da psikolojik nedenlerle gerçekleştiğini savunuyor.

Gerekçesi ve sebebi ne olursa olsun, karşı taraf için acı veren bu tip birşey yaşamamak için, en baştan önlem olarak 46 kromozomun hepsini elden geçirtmeli, gen haritasını inceletmeli, kromozomların doğru eşleşip eşleşmediğinden, doğru kodlanıp kodlanmadığından emin olmalı sanırım.

Ya da daha kısa bir yoldan çözüme ulaşmak için, anasına bakıp kızını almalı.:)

 

 

N.D.ÖRS

2013 Bilecik

 

 
Toplam blog
: 153
: 1584
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

Yaşamayı seven, yaşamı dürüst ve içten yaşayan, evi, eşi ve iki yavrusunun annesi... ..