Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aloe vera..her derde deva !!!

Aloe vera..her derde deva !!!
 

ALOE VERA SERASI


Sabah eşimi ayağına bir şey sürerken gördüm. Bilindiği üzere yaz mevsimi ve ayaklarda mantar oluşması olağan. Özellikle tüm gün ayakkabı ile dolaşmak zorunda kalınca.... Eşimin de sorunu var. O nedenle ilaç sürüyor diye düşündüm. Ama bir baktım seredan getirip kabuğunu soyduğu aloe parçasını ayağının altına sürüyor. Şaşırdım. Yanıklara iyi gelir ama mantara iyi gelip gelmediğini bilmiyordum.

Nedenini açıklayınca gülmekten kendimi alamadım..bugünkü olayı bloga yazacağım dedim." Resmimde var beni gülünç hale getirme. "dedi. Ama dayanamayıp yazmaya karar verdim.

Gömlek ütüleme görevini eşime devrettim bir kaç yıldır ..kendi işini kendin yap diyerekten . Buharlı ütüye su doldurmuş . Suyun bir kısmı yere dökülünce görmeden basmış ve çorabı da ıslanmış . Gömlek ütüleme işi bitince o sıcak ütüyü çorap ayağında iken kurutmaya kalkmış . Bari çorabı çıkarsa idi . Tabi ısısı yüksek ütü ile çorabın üstüne bastırınca ayağını yakmış .. Ey Allahım herkese akıl dağıtırken benim sivri akıllı eşime de biraz verseydin ya .

Biraz önce öğle yemeği için eve geldiğinde " Ayağım hala yanıyor ama aloe iyi geldi ." Ben yine kendimi tutamayıp gülmeye başladım .

Yanıklara aloenin iyi geldiğini söyleyenler çok ama önemli olan temiz bir şekle getirip ; yaprağı yıkayıp kabuğunu soyup yanığa uygulamanın daha doğru olduğunu duymuştum . Temiz olmayan yaprakla yapılan uygulama yaranın kötüleşmesine bile neden olabliyormuş .

Kayınpederimin vazgeçılmez ilacı arı sokmalarında yanıklarda .. Bir de akşamdan kalma olunca sabah mikserda karıştırdığı süt . muz ve aloe karışımı içerdi . Birlikte yaşadığımız sırada görmüştüm . ALOE yi alkol ve şeker karışımında bakletip içki bile yapar .

Tüm aloe çeşitleri yenmezmiş ama bazıları türleri resmini eklediğim türü yenilen cinsi arada bir ben de yiyorum . Ayrıca küp şeklinde doğrayıp yoğurdun içine katılınca yemesi daha kolay .

Şifalı bitki olarak burada yaygın bir biçimde kullanılıyor . Aloe konusunda uzamn değilim ama YANIKLARA çok iyi geldiğini gözlemledim çok kez ve tabi bugün de :)) Birazdan aloe katılmış yoğurdumu kaşıklayacağım ben de

Saygılarımla
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..