Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

An'da Kalmak

An'da Kalmak
 

An'da Kal


Eskilerin söylediği gibi Vukuf-i zamani.. Yaşadığımız anın farkında olmak.

Şimdilerde “an” da kalmak diyoruz.

Bu yazımda sizlere an’da kalarak yaşadığımız hayatın farkında olmanın ve hayatımızı kontrol edebilmenin öneminden bahsetmek istiyorum.

Çoğumuz zaman zaman hayatımızı programlamadan, hedefler koymadan rastgele yaşıyoruz. Bir gün, bir hafta, bir ay sonrasında ne yapacağımızı, nerde olacağımızı bilmeden, rastgele yaşamı sürdürüyoruz.

Oysa her an’ımızın farkında olup, hayatımıza belli hedefler koyarak, yaşam yolumuzu çizmek, yaşamı sürdürmek ve hayatımızı programlamak en doğal halimiz olmalı.

Biz istesek de, istemesek de anlar içinde farkındalığımızı dünyaya yayıyoruz ve o da bize geri yansıyor.

Eğer farkındalığımız mutsuzluk, olumsuzluk ve üzüntü içerirse bu niteliklerle karşılaşıyoruz.

Diğer taraftan eğer farkındalığımız koşulsuz sevgi, mutluluk ve neşe içeriyorsa, dünya bunu size aynen aksettiriyor.

Anlar içinde karşımıza çıkan her sinyale anlam yüklediğimiz anlamını çıkartabiliriz bu tanımdan.

Eğer güneşin doğuşunu seyrediyor ve o an, kendimizi kederli ve üzgün olarak hissediyorsak, ruh halimiz güneşin doğuşuna da sızacak, onu üzgün ve yalnız gösterecek.

Ya da o an neşeliyseniz, aynı gün doğumu neşenizi size geri yansıtacak.

Burada an da kalmayı sihirli kılan “ben” ve “oradakinin” bütünleşmesidir.

Biz sadece bakarak, dinleyerek, dokunarak, koklayarak hissederek ve o an’da kalarak dünyayı “kendi dünyamız” a çevirebiliriz oradaki ile bütünleşebiliriz.

Bütün bunları ancak şu “an” ın farkında olarak deneyimleyebiliriz.

Peki an’da kalmayı nasıl başarabiliriz?

Nefes tekniği bunlardan en önemlisi.

Derin nefesler almak, nefesimizin ciğere girişini ve çıkışını takip etmek, an’da kalmanın en güvenilir ve praik yollarından biri. Derin nefes alıp verirken, geçmişi veya geleceği düşünmeye çalışın. Yapamadınız değil mi? Derin nefes almaya konsantre olursanız yaşadığınız an’ın dışına çıkamaz, hiçbir yere gidemezsiniz. Sadece içinde bulunduğunuz gerçekliği fark edebilirsiniz.

Potansiyel değerlerinizi açığa çıkarmanın en etkin yollarından biri budur.

An’da kalmayı kolaylaştıran, bizi geçmişten - gelecekten kopartan en önemli tekniklerden biri nefes tekniğidir.

Diğer etkin bir yöntem meditasyon yapmak.

Duyularımızı dışarıya kapatarak, nefes alış verişlerimize kilitlenerek o an’a odaklanmak. Pratik yaparak geliştirebileceğimiz etkin bir method.

An’da kalmanın diğer eğlenceli yollarından bazıları, sevdiğimiz bir hayvanla veya çocuklarla oynayarak vakit geçirmek, bir kitap okumak ya da yemek yapmak. Ya da kendimizi düşüncelerden arındırarak müzik dinlemek.

İşte bütün bu teknikler an’da kalmanın yollarından bazıları. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Sizlere Jorge Luis Borges’in beni çok etkileyen ve her okuduğumda an’da kalmanın önemini bana yeniden hatırlatan bir şiiriyle veda etmek istiyorum.

ANLAR

Eğer yeniden başlayabilseydim yaşamaya

İkincisinde daha çok hata yapardım.

Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım

Neşeli olurdum ilkinde olmadığım kadar.

Çok az şeyi ciddiyetle yapardım.

Temizlik sorun bile olmazdı asla.

Daha çok riske girerdim.

Seyahat ederdim daha fazla.

Daha çok güneş doğuşu izler,

daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim.

Görmediğim birçok yere giderdim.

Dondurma yerdim doyasıya, daha az bezelye.

Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine.

Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardan olurdum.

Farkında mısınız bilmem yaşam budur zaten.

Anlar, sadece anlar.

Siz de "an"ı yaşayın.

Hiçbir yere, yanına:

termometre, su, şemsiye ve paraşüt

almadan gitmeyen insanlardandım ben.

Yeniden başlayabilseydim,

ilkbaharda pabucumu fırlatır, atardım.

Ve sonbahar bitene dek yürürdüm çıplak ayakla.

Bilinmeyen yollar keşfeder,

güneşin tadına varır, çocuklarla oynardım,

bir şansım daha olsaydı eğer......

Ama işte, 85 imdeyim ve biliyorum....

Ölüyorum....

Jorge Luis Borges

An’da kalarak, her anınızı coşkuyla yaşayabilmeniz dileğimle…

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..