Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '15

 
Kategori
Güncel
 

Anayasal düzeni fiil yoluyla değiştirmek

Anayasal düzeni fiil yoluyla değiştirmek
 

Güç sarhoşluğu insanı felakete götürür


"Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim."
Bu sözler çete, cinayet, kaçakçılık, rüşvet vb pek çok suçun faili bir çetenin patronu Al Capone'ye ait. 
Al Capone bir dönemde ABD'de o kadar güçlenmişti ki, nüfuzu altında pek çok Vali ve Belediye başkanı vardı. Suç örgütü lideri olduğunu herkes biliyordu ama korkudan kimse kılını kıpırdatamıyordu. Başkanla dahi görüşebiliyordu.
Sonunda neden yakalandı biliyor musunuz? Vergi kaçırmaktan. "Untouchables" filmini izlemeyen varsa izlemesini öneririm. 
..
Şimdi Türkiye Cumhuriyetinde yetkisi olmayan birileri, Parlamenter sistemi bekleme odasına alıyormuş. Anayasa teminatındaki parlamenter düzen fiilen baypas edilmiş durumda ve bu söylediğim benim yorumum falan değil. Bunu yapanlar fütursuzca bunu ilan ediyor.

Bu suçun karşılığı dünyanın her yerinde yasaların izin verdiği en yüksek cezadır; idamsa idam, müebbetse müebbet. Bu ülkede tam da bu nedenle fidanlar darağacına gitti.
..
Hiç bir tutulma kalıcı değildir, gelir geçer. Geçen gün de bir güneş tutulması oldu o da yarım saat kadar sürdü. 
Akıl tutulmaları da böyle, geldi, geçecek. Ama, toplumsal olaylarda tutulmalar biraz daha uzun sürebilir, yıllara yayılabilir. Kuşkusuz olan gelip geçici olduğudur. Sonunda sağduyu galip gelir.
Bu olanlar sağduyu sahibi hiç kimsenin aklının havsalasının, kabul edeceği, hoş göreceği, normal karşılayacağı şeyler değil.

 
Toplam blog
: 130
: 2132
Kayıt tarihi
: 28.06.06
 
 

İnsanın kendini anlatması zor, gereksiz de! Yaptığı işlere bakmak yeter, ne gerek var fazla i..