Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Anna Perenna I

Anna Perenna I
 

Atlarımı ay`da sulamaya gitmiştim ben de,
Orda kaldılar..
Şimdi kanatlarımı bulamıyorum
Gördün mü Perenna?

Perenna, ah Perenna
Seni bilmeyen anlamayan şehir yıkılsın!
Olimpos`un tanrıları adına
Çık artık gizlendiğin saraydan
Ay, yüzünü görsün!

Sarhoş Roma`dan mı çekinir Sümerler
Likya`nın yalçın bayırlarına ulaşamaz ki oklar
Bulutlara gömülmüş başımı ne zaman kaldırsam
Bir sevdalı türkü benim kalbimi yoklar,

Perenna, senin gözlerin için
Olbia`nın şovalyeleri birbirine giriyorlar!

Falez köklüyor kralın yağdanlıkları
Salyalı yüzlerinde gözü dönmüş bakışlar
Esmer tenini yalıyor ha bire, ben utanıyorum
O tombul, boynuzu kırık öküzü
Balçar`ın anlattıklarından tanıyorum.

O Balçar ki
Boylu poslu bileği bükülmez Peçenek
Attila ile Alplerden inmişti Roma`ya
Şimşek gibi şehre giren atlıların rüzgarından
Neron olsa senin eteğine saklanırdı
Ramses bile utanırdı firavunluğundan
O yalamıkçı dilleri dinlediğinde!
Ama bu tombul, boynuzu kırık öküz utanmadı

Ah Perenna
Seni görmeseydim keşke gözlerinle
Tutuşturmasaydın bozkırlarımı
Perenna,
Yalçın kayalıkların yarığındaki can eriğim

Seninle böyle mi karşılaşacaktık
Olimpos`un sarhoş gecelerinde
Neler vermezdim seni bulmak için,
Termessos`un sahilini gözyaşların döğerken
Gözlerin Akdeniz kadar derin.

Perenna
Adını tanrıçalardan alan kraliçem
Ay yüzünü yalamıyor eskisi gibi Akdeniz

Şiir soluklu kanatların nerede?
Nerde her akşam dudağından dökülen içli ezgiler?
Hadi gel, Bizans’ın kulakları çınlasın

Ah Perenna
Seni anlamıyorum
Tarihler boyunca da anlamadım hiç
Bana gel dediğin zaman kaçtın
Ama neden kaçtın?

Platonik sevdaların vardı biliyorum
Biri bendim
Biri!

Bu ayrılıklar kavuşmalar çıkmazında
İçinin Çin seddini özleyen yiğitleri
Gelmeyince, işte gelemeyince

Tiksindin Romanın salyalı sokaklarından
Sıktıkca sıktı seni platonik sarmalı

Ah Kraliçem
Ala gözlü desem değilsin,
Bozkırda toza belenmemiş ellerin,
Bir de Akdeniz gözlerin,
Düşlerimdesin..

Bana sakın ihanet etme Perenna
Olimpos`un tanrıları şahidimdir
Kılıcım gök çıkar kından
Kırmızı gelir

Ah Perenna
Sen bakma güneş batarken bulutların
Erguvan olduğuna
Onlar hep beyazdır bembeyazdır
Git, Akdeniz kadar derin gözlerinden
Akdeniz kadar sıcak yüreğini getir

Sen bu sarhoş kentin kraliçesi olacağına
Olimpos`ta yeşil bir oyluma gir!
Palmiyeler korusun güneşten tenini.
Rüzgarlar okşasın ellerini
Sevsin şiir…

Ah, Anna Perenna...
Bir kızıl kan buğusunda göklerim
Çırpınıyorum
Çıkamıyorum ben de
Sen mi beni beklersin ben mi seni beklerim?
Atlarım ay’da kaldı
Kanatlarım sende! ...

yitikozan

 
Toplam blog
: 39
: 445
Kayıt tarihi
: 19.10.10
 
 

Ben Durmuş Kaya... Mahlasım "yitikozan". . "Güzel bakan güzel görür" diye düşünüyorum. Şiiri, güz..