Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Anne! Ne hakkın var beni zehirlemeye?

Anne! Ne hakkın var beni zehirlemeye?
 

İnternetten


Sigara içme yasağı başladı çok şükür. Toplum olarak ne yazık ki sigara'nın zararları konusunda her ne kadar kendimizi bilinçli hissetsek de aslında ne kadar duyarsız ve bilinçsiz olduğumuzu geçtiğimiz günlerde daha iyi anladım. Aile dostlarımızdan biri ile sohbet ederken, hamile bir bayanın çocuk doğurmak için uzunca bir süredir uğraştığını, çok uzunca bir süreden sonra da hamile kaldığını ve buna rağmen ısrarla sigara içmeye devam ettiğini öğrendim. Bahsettiğim bayan çocukların gelişimi ile ilgili bir iş yapmaktadır. Kendisi ile bende tanıştım çok olumlu bir hanım. Hamile kaldığından beri biraz azaltmış sigarayı ama ne fayda ki içmeye devam ediyor. Doktor ‘ Tiryakiyseniz içeceksiniz yapacak bir şey yok ’demiş. Bazen gerçekten çıldırıp, aklımı yitiresim geliyor. Doktor bunu söylerse halk ne yapsın öyle değil mi?

Dünya’da uzmanlar tarafından yapılan bir araştırmaya göre hamilelik döneminden önce çok miktarda kullanılan sigara, anne adaylarının geç hamile kalmasına sebep olmaktadır.

Hamilelik döneminde kullanılan sigara, düşük riskine, erken doğum riskine, gebelikte kanamaya, sezeryan ile doğum yapmaya, düşük kilolu bebek doğurulmasına, ve yeni doğan bebeğin ani ölümüne sebep olmaktadır. Hamilelik döneminde içelen sigaranın içerisindeki nikotin, bebeğe oksijen gitmesini engeller. Bu durum da bebek gelişiminin azalmasına sebep olmaktadır.

Diyelim ki hamilelik döneminde sigara kullandınız ve yukarıda bahsettiğim risklerden hiç biriyle karşılaşmadınız. Fakat sonrasında da sorunlarla karşılaşmıyacaksınız anlamına gelmiyor. Hamilelik döneminde kullanılan sigara yüzünden, bebeğinizi doyurmak için kullanacağınız o çok değerli anne sütünde azalma olacağı gibi süt bir çok vitaminden de eksik olacaktır.

Tabi sigaranın marifetleri bununlada bitmiyor. Hamilelik döneminde kullanılan sigara bebeğinizin kansere, astım ve bronşite yakalanma riskinide yükseltmekle kalmayıp zekasının gelişmesinide egellemektedir. Ayrıca çocuklar ileriki dönemlerde, yaşıtlarına oranla daha kısa boylu ve zayıf olacaklardır.

Şimdi Soruyorum size Anneler, bebeklerimizi anne sütünün faydalarından mahrum bırakmaya hakkımız var mı?

Anne olmaya karar verdiğiniz andan itibaren herşeyinizi iki kişi olarak düşünmeli ve ona göre yaşamalısınız.

Başka şansınız yok! Bebeğinizi ve kendinizi düşünmek zorundasınız.

Bırkın şu sigarayı ne olur ki? Çok mu zor bunu yapmak, çok mu meraklısınız sağlıksız çocuklar doğurmaya ne hakkımız var ki bunu onlara yapmaya?

Sigarasız, sağlıklı günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..