Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '10

 
Kategori
Aile
 

Anneannem

ANNEANNEM;

Cumhuriyet çocuğuyum dedi hayatı boyunca.

Yaşın kaç diye sorsanız hep “Cumhuriyetle yaşıtım” dedi. Hiç sayı söylemedi nazar değer diye.

Nazar kendine değecek diye mi söylemezdi yoksa Cumhuriyete mi bilmem…

Ama Anneannem’ e nazar değdi. Cumhuriyetin 87. yaşını görmeyi istemedi.

Yeni hayatına başlayacağının ilk sinyallerini bize 12 Eylül günü verdi. O verdi de biz anlayamadık.
Cumhuriyetini korumak sorumluluğunu yerine getirmek için oy kullanmak için evden cıktı ama oyunu kullanamadı. İlk defa hasta dediler anneannen. İlk defa beni bir doktora göstersin Mehmet demiş. Göstermişte dayım. Bir şeyi yok üşütmüş dediler.

Hayatı boyunca hiç hastanede yatmadı.

Hep söylediği 3 gün yatak 4. gün toprak derdi.

Öyle de yaptı. Gene yaptı dediğini…

Yeni hayatına 19. Eylül.2010 Ordu’da da başladı.

Bu tarih bile onun için Cumhuriyetle ilgiliydi. 19 Eylül 1924 Atatürk’ün Ordu’ya gelişi. Bunda bir anlam aramak gerekir mi?

40. günü 29 Ekim 2010. Bunda da bir anlam var mıdır? Yoktur belki diyoruz.

Ama birde 52 si var anneannemin yeni hayatının oda 10 Kasım.

Ne zaman ne yapacağını, ne zaman ne söyleyeceğini hep bildi. Bu kadar bilerek yaşayan, adını bile cumhuriyet sebebiyle alan ( Muteber ) anneannem yine yaptı yapacağını; gideceği günü bile Cumhuriyetle ilişkilendirdi.

Tesadüf müdür? Bu kadarda tesadüf olur mu?

Mekanın cennet olsun Pamuğum….

Seni çok ama çok özledim.

Söyleyemiyorum gittiğini.

Yazamıyorum, söyleyemiyorum o kelimeyi…

NE SENİN İÇİN NE DE BABAM İÇİN.

 
Toplam blog
: 168
: 336
Kayıt tarihi
: 04.05.09
 
 

Elgiz Henden 1968 yılında doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini 1989 yılında, yük..