Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Anneler gününüz kutlu olsun

Anneler gününüz kutlu olsun
 

Şimdi üstünde çiçekler açtı,kokun o çiçeklerde.


Canım annem, sen gidelli yaklaşık dört buçuk yıl geride kaldı, zamanın tekeri ileriye yol alırken geriye bırakılan izler, yürekleri kanatıyor, acıtıyor.Tarihe yüzümüzü karartan isler, paslar bırakarak ilerliyoruz, hepimizin yüzü
maden işcisinin kömür karası gibi onun karası, onur bizim ki utanç, tek yüreğimize, gözlerimizin ışığına henüz kara giremedi, girmemesi için direnmekteyiz.

Hayattayken, sendelediğim günlerde elini tutmaya çalışırken, kendin yürü dercesine elimi bırakışın, beni içten içe üzerdi, şimdi anlayabiliyorum ki, sensizliğin yoluğunda nereye tutunacağımı öğretmek için miş, yaptığın zor görev, evet anne bu davranışın bana UMUDA tutunmayı öğretti. Acının kararttığı isli yüzümüde ışıklı gözlerim umudumun ışığı.

Sendeki tanrısal özellikleri düşündükçe, niçin, çabucak büyüdüğümü anlıyorum canım annem, dünya hep yalan söylerken, sen "kral çıplak "diyecek kadar cesur, altmış yaşında okur yazar olup, kalemsiz şiirler söyleyen, ilk kadın
şairin (Mihri -ye) adını taşıyan, "şu ajansı almadan yatmayalım" diyecek kadar memleket meselelerine duyarlı, başında eşarbı, bilinci açık aydınlık yürekli Türk kadını annem.

Yeni bir Anneler Gününe girmek üzereyiz, reklamlar, vargücüyle yoksulluğu umursamadan annelere alınacak hediyeleri, duygu zekasından yoksun, görüntü ve sözlerle hediye adı altında satmaya çalışırken, ben üzgün ve acılı
çocuğunu kaybeden anneleri düşündükçe, yine o annelerin karşısında yüzümü isli hissediyorum. Onların yüreğinde patlayan grizu ların parçaları yüreğime yapışıyor anne, acıyor yüreğim. Sevenlerin diyarından gelerek, umudun ve sevginin fenerini düşürmeden tutabilmem bu dünyada ayakta kalabilmem, kendimi seyretmekte olduğum dünya aynasının, kalan kırık parçalarından, kırık suretleri bir araya getirrebilme, cesarti için bana ışığını gönder anneciğim.
Tıpkı kendi başıma yürüme gücü verdiğin günler gibi.
Acıyla karşıladığımız bir Anneler Günün de tüm anneleri sevgiyle gönüllerinden, saygıyla ellerinden öpüyor, sana yıldızlar yağsın üzerine diliyorum Üstadım sevgili Annem..

Ölümünün birinci yılında sana yazdığım şiirimi yolluyorum, ve tüm annelere ana sütünün aklığınca saygılarım, sevgilerimi sunuyorum.
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN ANNELER
ANNEME
Doğduğumda,
Kordonum kesildi
Senden,
Öldüğünde,
Kordonum kesildi
Benliğimden,
Kesiklerim kabuklanmadı
Kanıyor hala.
Büyümek için
Acıyı da yaşamak
Gerek diyorlar,
Acıdan öte YANDIM,
küllerimden YENİDEN
Doğar mıyım anne?
****************
Ölümünden arta kalan
En acı anı,
İkibin dörde aldığın
Takvimin,
Koparamadığın yaprağı....

11/12/2004 Şerife Karaçayır Mutlu

 
Toplam blog
: 137
: 586
Kayıt tarihi
: 05.02.08
 
 

Evrenin dilini çözmeye çalışan; sevenlerin diyarından, yeryüzüne sevgi elçisi olarak gelen, dünya ay..