Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '13

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneme Mektup

Anneme Mektup
 

Annem ve yıllar


Günlüğümden  “Anneme Mektup”  (Anneler Günü kutlu olsun tüm anneler için duygularım armağan olsun)

Not: Bu hafta yanında olamayacağım için yazımı, duygularımı sana erken aktarıyorum)

Sokakta koşarken düştüğüm, parçaladığım dizlerim duygularım, duyduğum acı parça parça bir yönelişle sana oldu canım annem… Seninle geçti… Acılarım, korkularım, endişelerim, seninle geçti…

Özgürce geçen çocukluğum, mutlu geçen çocukluğum. Bazen haylaz çocuk da denir ya hani… Koşarak bir yerlere sığmadığım, oyun oynadığım çocukluğum… Seninle mutlu geçti, seninle özgür geçti canım annem…

Diyordu tarlada tütün kıran Minnaz teyze al bu çocuğu kızlarım o gelince tütün işlemiyor. Hani tütün dolaklarından öttürüp o ekin ve tütün tarlalarının arasında sevgiyle koştuğum günlerim, sevgiyi sen öğrettin, sevgiyi sen verdin canım annem…

Ben senin sabah erkenden sepeti alıp yayla yoluna omuzunda yüklerle gidişini anımsıyorum. O güzelliğinle, o yılların çalışıp didindiğin, koştuğun, bellerinin büküldüğü, o günlerini anımsıyorum, gençliğini, güzelliğini, gözlerini, en önemlisi yüreğini canım annem. O tertemiz, incecik yüreğini.

Sızlayan yüreğini canım annem. Biliyorum çok sızladı yüreğin, yaşamın süresince. Ne acılar yaşadın, ne yorgunluklar, gönlünün çoğu kez yitip gittiği ezildiği. Bir dereden akıp gitti duyguların, düşüncelerin çoğu kez çalılara takıldı belki, çoğu kez buruk acılara, sevinçlerin ne de az canım annem…

Gözlerin, yüreğin hep içimi yaktı … Seni sevmek, sana duygulanmak burnuma inen acı duygularla yaşıyorum.

Ben lisede okurken erkenden kalktın, ders çalışmam için sobamı yaktın, ısıttın yüreğinle canınla, varlığınla yücelttin, bana ışık yaktın canım annem, sana doyamam.

Biliyor musun çok duyguluyum, sana çok duygulanıyorum…

O gençliğin, geçip giden taze bahar dalı gibi gençliğin, sevgilerin, ömrün hepsi şimdi film şeridi gibi gözbebeğinin içinden çıkıyor mu duyabiliyor musun bunları? Duyabiliyor musun o yıllarını?

Ben hani anımsar mısın kekiklik denen yerdeki tarlamızdan kazdığın otları çok severdim, hep onu pişirmeni isterdim. Tadı damağımda kalırdı, ne lezzetli yemekler yapardın. Ve sac böreği yufkaları açar ekmekten kalan hamuru yepiştirme denir ya,  börek yapardın lezzetine doyamazdım.

Bir de peynir yapardın kışlık o peynirleri ekmek gibi yerdim, tadını bir daha hiç bulmadım.

Ben senin tadını, kokunu başka hiçbir yerde, hiçbir kişide bulamadım, canım biricik annem.

Sen gözlerime; O yılların, o anların gençliğin perde perde iniyorsun seni düşlüyorum her bahar, her kış, her yaz, her mevsimde seni düşlüyorum, seni yaşıyorum… Hep seni düşleyeceğim, hep seni yaşayacağım.

Sevgiyi, özgürlüğü, acıları, sevinçleri senin duygularınla öğrendim, hayatı seninle yaşıyorum.

Biliyor musun bazen sevgilerime, size canlarıma sevgimi çok ayırmadım. Biliyorsun koştum ideal uğraşlarıma, işlerime yüreğim işte bir yerde koşarken, diğer yerde hep özlemle, sevgi hasreti ile kaldı, size sevgimi iyi ve güzel günlerinizde veremedim içime düşüyor sancısı, acısı.

Seni ne kadar anlatsam sen doğadaki açan içinde her çeşit bitkiyle kokulara karışmış, sevgilere, yemyeşil çocuklarına karıştın.

Kolay yaşamadın, hayatın kahrını kolay çekmedin. Yüzünde izleri, ellerinde nasırlı. Yüreğinle dokunduğun  yılların,  hayat ve sen...

Çok acıları, çok hasretleri yaşadın gönlüne sevgiler, sevinçler milyonlarca yağmadı çoğu kez. Kim bilir ne çok incindi için, benim daha çok inciniyor, canım annem....

Hayat işte canım varlığım. Bu ülkede mutluluk öylesine kolay yaşanmıyor.

Sevgi dolusun Ece’ne, Mira’na, Melih’e hepimize sevgi dolusun, sevgini çok yaşattın içime, sen hep ışıkla ol canım annem.
 Varlığın varlığımıza hep armağan idi.

Seni çok seviyoruz canım annem, ben seni en çok duygularımla, düşüncelerimle içli bir baharla çok seviyorum…

Anneler Günün kutlu, mutlu olsun, iyi ki annemsin, varsın bu duygularınla çocuklarını sardın, sarmaladın seni çok seviyoruz…

Bir ömür hiç incitmeden, kırmadan, hiçbir kimseye bir kelime söylemeden geçirdiğin o ipeksi yüreğin bir ömrü böyle başarmışsın bu nasıl bir duygudur canım annem, seninle çok övgü, gerçek doluyum. Kolay mı bir ömür böylesine hassas yaşayabilmek? İşte sen böylesin canım annem… Seninle mutluyum…

Kalan ömrün, günlerin, acıların neyse canım annem sana büyük Allahımdan inanç dolu kalple kolayını diliyorum. Yaptıkların seni koruyacaktır… İnançlarımla yanındayım…

Seni çok seviyor yanındayken, yanında değilken hep seni çok özlüyorum… 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..