Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '16

 
Kategori
Öykü
 

Annemin evi

Sıcacık karşıladı bu akşam beni annemin evi. İçimde bir telâş. Tadını doyasıya çıkarmalıyım, annem komşudan dönmeden. Annem olmadan da ayrı güzel onun evi. Ben, onu her haliyle seviyorum. Annemli- annemsiz, kalabalık- sakin, dağınık- derli toplu, nasıl olursa olsun! Yeter ki temizlik koksun!

Bahar kokar annemin evi, mis gibi. Sabun kokar sandıkları ve saçları. Karanfil kokar nefesi. Tarçın kokusu ise, çok sevdiğim sütlaçların müjdecisi. Şimdiler de salebin.

Evet, bu kokular içime işlemiştir kendimi bildim bileli. Hele ki yetişme çağımın başında bayılırdım evde yalnız kalmaya. Yeter ki evden uzaklaşsınlar, her türlü işi yapmaya hazırdım. Bu taleplerimi kuşkuyla karşılardı annem. Bilirdi, sevmezdim ev işlerini. Temizliği severdim temizlik yapmayı değil.

Bugün de telâşım, hazır hepsini bulmuşken – bir tencere yaprak sarması da var- biran önce tek başıma tadını çıkarmaktı. Koşuştururken ayağımı koltuğa çarptım. Çok canım yandı.

Canımın yangınlığı korkuya dönüştü. Başladım ağlamaya. Ya bir gün bu kapı kapanırsa.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..