Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '16

 
Kategori
Müzik
 

Arabesk savaşları

Arabesk savaşları
 

3 albümün kapak fotoğrafları


Müzik dünyası hakkındaki düşüncelerimi paylaşmaya devam ediyorum. Zaman zaman proje albümleri popüler oluyor. Kendi şarkılarını başkalarına söyletme, Türk sanat müziği, düet albümler, rock, kaybedilen sanatçılar için projeler ve dahası .. 2016 ilk yarısında ise kendimizi arabesk trendiyle karşı karşıya buluyoruz. Arabesk müzik için uzun süredir bir hareketlilik yoktu ama bu sefer de biraz tuhaf bir durum oldu. Hemen anlatıyorum. 

Berkay, Zara ve Sibel Can son 2 ayda 1 er arabesk albüm yayınladılar. Buraya kadar herşey normal. 3 albümde de Hasret Rüzgarları ve Benim Hayatım şarkıları ortak. Müslüm Gürses'den duymaya alıştığımız bu eserleri 3 farklı yorumcudan dinliyoruz ve burada da bitmiyor. Zara ve Sibel Can ın albümlerinde ise 7 şer şarkı ortak. Sibel Can 13 Zara 10 parçalık albümlerinde böyle bir durumla karşı karşıyalar. 

Berkay canlı performansı ile göz dolduran bir şarkıcı ve Ağla Gözüm le listelerdeki yerini aldı. Keşke 3 albümde farklı farklı şarkılar olsaydı da 3 güzel yorumcudan güzel arabesk eserler dinleyebilseydik. Zara nın yorumu orjinal olmuş arabeske kendi yorumunu katmış. Sibel Can'ın deyimiyle huzur veren sesiyle Zara. Sibel Can'ın şarkı seçimlerini beğendim Mavi Mavi gibi ama aranjeleri beğenmedim. 

Yasemin Yalçın da Arasırabesk isimli bir albüm çıkarmıştı. Pek yankı uyandırmasa da şarkı seçimleri ve yorum lezzetliydi. İbrahim Tatlıses coverı olarak Sarhoş şarkısı mesela.. 

Bu pişti bi süre konuşulur. Umarım benzer durumlar tekrar yaşanmaz. Dİnleyici olarak Anlamazdın, Güz Gülleri , Aşka Yürek Gerek , Anlamazdın gibi eserleri yakın zamanda birden fazla albümde görmeyi pek sevmiyoruz. Yine de 3 değerli sanatçı için albümleri hayırlı olsun. 

Okuduğunuz için teşekkürler, yorumlarınızı bekliyorum.

 
Toplam blog
: 3
: 373
Kayıt tarihi
: 14.07.12
 
 

Bİraz Mülkiyeli, bİraz besteci... ..