Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '11

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Artık Biraz Sorgulayalım mı ?

Hep birşeyleri anlatayım diye oturuyorum bilgisayarın başına ama aynı anda yazı dizileri ve kitap da yazmakta olduğum için konular kafamda o kadar dallanıp budaklanıyor ki, yeterli gelmiyor yazabildiklerim, sizlerle paylaşabildiklerim.

Konuların ele alınıp incelenmesinde ben bir ön konu açıp, bu konuda bazı bilgileri sizlerle paylaşayım ve sonra da sizden o konyuya dair hayatınız boyunca göregeldikleriniz ve doğru-yanlış bildiklerinizi alayım. Bakalım neler gittikçe kalıplaşıyor, neler kapitalizme yenik düşerek sağlığımız için rutin bir cendere haline geliyor, neler artık insan olarak görmemiz gereken değerin altında kalmaya devam ediyor...

Neden sağlık çalışanları veya doktorlar, (elbette hepsini kastetmiyorum) okudukları bilgilerle sınırlı kalıp bunun değişebileceğine ve gelişebileceğine dair esneklik göstermeden davranabiliyorlar.

Neden aynı belirti ve rahatsızlıklar üzerinde aynı hasta başka başka doktorlardan bambaşka teşhis ve tedaviler alabiliyor? Doğrular değişken mi?

Neden doğal olanları yıllarca erteleyip bir de tu kaka demişiz?

Neden? Haydi benzer soruları bekliyorum. Benzer tuhaflıklar, özel içerikli konularda da olabilir.. Özellikle hamilelik ve doğum üzerinde yapılan spekülatif tartışmalar ve aykırılıklar inanılmaz.

Omurga için de aynı şey geçerli. Neden tedavisi en son ameliyat olması gerekirken ilk görüşte ameliyat deniyor mesela da alternatifler denenmiyor? Burada sanılmasın ki doktor ve sağlık çalışanlarına yüklenme yapıyoruz. Hayır ...Sistem içinde akışı sağlayan herkes bu çarkta farklılık ve dengesizliklerden kendi payını alıyor aslında. Tartışalım istiyorum her yönden bakalım konulara.. Ufak ufak da olsa.

Dahiliyeyi ilgilendiren konulara çok girmek istemiyorum, ama bakış açımızda hepsini kapsayan yorumlar olabilir. Uzmanlık alanımız omurga ve duruş, sağlıklı yaşam, hamilelik ve doğum ise...Bu konulara ağırlık verelim.. Haftasonuna dek sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. Dediğm gibi öncelik doğum şekillerine dair olsun mu? Ne dersiniz?

Sevgiyle kalın

Jale Özen

www.hamilelerkulubu.com

 
Toplam blog
: 19
: 11813
Kayıt tarihi
: 26.12.10
 
 

68 doğumluyum. Y. tekstil Mühendisi ve tekstil tasarımcısı olarak başladığım iş hayatım, yoga- pi..