Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '08

 
Kategori
Şiir
 

As da git ne varsa ömrüne 5

As da git ne varsa ömrüne 5
 

Gel otur yanıma şöyle
Bir şiir yaz bana bir türkü söyle salında sandalda

Arabesk olsun türkü senin gibi bir şiir perisi bembeyaz
Arabesk olsun şiir de
Benim gibi bir sakallı deli bir zırdeli senli hep başı hovarda

Bir kıyı yaz bir sandal söyle yanına mavi beyaz

Bir iskele çat kıyıda tahtadan
Bir yalıçapkını kondur üstüne

Söyle en aheste dalgaları getirsin rüzgâra

Denizi uzun yaz kimi bir yosun yeşili kimi bir çivit mavisi
Dağları söyle arabesk
“Dağlar dağlar
Kurban olam
Yol ver geçem”
Çamları yaz her renk çeşidiyle uçurumlar yaz yalıyar
Bulutları söyle dağlar üstüne
Yağmuru yaz
“Bulutlara tutun da gel
Yağmur ol gel”

Bir gökyüzü yaz en uçsuz bucaksız cinsinden bir şarkı söyle
Ne başı olsun ne sonu
Ufuk olsun kimi
Kimi bir gün batımı kızıl göğümde

Borandan geçsin şiirler
Kardan beyaz olsun türküler
Ellerin şiir olsun ellerin türkü nüshası hep bende kalsın gönlüme
Matemi bir başka bahara

Gel otur şöyle yanıma
Bir şiir yaz bana bir türkü söyle salında sandalda

Arabesk olsun türkü senin gibi bir şiir perisi bembeyaz
Arabesk olsun şiir de
Benim gibi bir sakallı deli bir zırdeli senli hep başı hovarda

Bir gökkuşağı türküsü söyle renk renk avaz avaz
Bir şiir yaz tuval olsun tüm beyaz duygular
Sevgi yaz
Sevda söyle

Aşka ulaşsın arşı âlem aşk olsun yaz aşk

Kel belayı oturt kıyıya şapkalı kerizi de ver yanına
Garibim iskelede bağlı kalsın bu akşam
Albatros açılsın denize
Bir sigara ver ihtiyar balıkçıya
“Sigaramın dumanı
Yoktur yârin imanı” türküsünü söylet inadına
Dönsün denizden balıkçılar
Fangri
Uskumru
Laos
Sarıkanat

Bir şiir yaz Deniz gibi olsun harbi delikanlı
Bir türkü söyle
Kürek sesi olsun su sesi senin gibi

Bir şiir yaz akşamları beklet bir tablo gönül niyetine
Yakamozları ekle
Bir türkü söyle akşamlar vursun geceye
Geceler şafaksız sabaha

Yıldızın şiirini söyle saman yolunun çoban yıldızının
Bir türkü yak uzun havadan
Bizim elden
Bizim havadan
Hoyrat ekle
“Allı turnam bizim ele varırsan”
Şeker burda
Şerbet burda
Bal burada

Gel otur şöyle yanıma
Bir şiir yaz bana bir türkü söyle salında sandalda

Arabesk olsun türkü senin gibi bir şiir perisi bembeyaz
Arabesk olsun şiir de
Benim gibi bir sakallı deli bir zırdeli hep başı hovarda senli

Varsın vurmasın şiirin şavkı yüreğimin üstüne
Türkün düşmesin dilime

Saçlarınla yaz şiiri dalga dalga rüzgârlarda uçuşan asi
Kaşlarını söyle türküden
Kirpiklerini keman
Saz çalsın endamın
Melodi olsun yüreğin
Şiir gerdanını da dola şiire bir türkü yaz

Seni çal güftesinin üstüne

Yankılansın şiirin sandal barınağında
Çınlasın türkün akşamda
Bir çilingir sofrası kur şiire
Bir yürek türküsü
İnce ince
Aşkı çalsın şiir sevdayı yazsın şiir
Beni kat şiirin hasına
Seni kat türkünün böğrüne
“Ölüm Allahın emri ayrılık olmasaydı”
En çok da vuslat benzer ölüme

Git desen adım gurbet olur
Kal desem adın dolanır dilime

Söyle be iki gözüm
Hey benim deli gönlüme
Söyle be
Yaz be güzel gözüm bir türkü yaz bir şiir söyle

Gel otur şöyle yanıma
Bir şiir yaz bana bir türkü söyle salında sandalda

Arabesk olsun türkü senin gibi bir şiir perisi bembeyaz
Arabesk olsun şiir de
Benim gibi bir sakallı deli bir zırdeli senli hep başı hovarda

Bir türkü söyle bana benzesin
Deloy loy
Deloy loy
Bir şiir yaz sana benzesin kar beyazı

Bir kar yağmış gibi inceden ince üstüne

Bir beni söyle
Bir seni
Bir beni yaz bir seni

Sen türkü olurken ben şiir
Ben şiirken sen türkü ol

Bir şiir yaz bizi
Bir türkü söyle bizi

“Bunca yıl habersiz yaşadım seninle”

Gel otur yanıma şöyle
Bir şiir yaz bana bir türkü söyle salında sandalda

Arabesk olsun türkü senin gibi bir şiir perisi bembeyaz
Arabesk olsun şiir de
Benim gibi bir sakallı deli bir zırdeli hep başı hovarda senli

Melodisi ben olayım beni mırıldan
Bir ayet olayım türküde diline
Bir muska ol şiirime efsunlu saçların da onun bağı
Şiirin kalsın
Bir ulaşılmazlık gönlüme

Seni yaz seni en arabesk cinsinden
Seni söyle seni en arabesk yürekten
Bestesi sen ol
Güftesi sen

Her dizeye seni kat ille de

As da git ne varsa senden kalan geride bir günah ömrüme.


Özay Sağlam

 
Toplam blog
: 25
: 249
Kayıt tarihi
: 04.09.08
 
 

Beyaz/ Siyah Gri Boz/ Yeşiller, Anarşist, Beni Siz Delirttiniz romanlarının yazarı ..