Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '20

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
Okunma Sayısı
52
 

Asgari Ücret ve Emekli Maaşı

Asgari ücretin altında emekli maaşı olmaz, deniyor.

Mantıklı da, nasıl olacak?

Örneğin asgari ücretli emekli olduğunda da aynı maaşı mı alacak, böyle olabiliyor mu?

En düşük emekli aylığını asgari ücret seviyesine çıkarırsak kanuna göre (%50 oranla maaş bağlanıyorsa) asgari ücreti de iki katına çıkarmamız lazım.

Doğru, asgari ücretin altında geçinilemez, onun için “asgari” demişler zaten.

Bir de asgari ücretin altında herkes aynı almıyor, BAĞ-KUR falan ne olacak? Çalışmamışlar ki ücretine göre emekli maaşı tespit edelim.

Belki ödedikleri pirimler yükseltilerek…

Asgari ücret sabit kalsın en düşük emekli maaşını asgari ücret seviyesine çekelim.

Çekelim çekelim de bakalım oluyor mu?

Bütün bunları yaparken üst dilimlerden maaş alanların durumları ne olacak?

Ben çalışanlar arasında çok büyük maaş farklarının olmasını doğru bulmuyorum.

Ben memur emeklisiyim 3800 TL maaşım var. Eşim işçi emeklisi yarısı. Yaptığımız iş ne kadar farklı ki, adil değil yani, sorun burada.

Altta düzenleme yapılacak, üstekiler de ses çıkarmayacaklar, başka yolu yok.

Ona verirseniz ben de isterim denildiğinde bu iş olmaz.

Şunu bileceğiz, ülkemizde geçim bakımından alt kesimde büyük adaletsizlik var, 1500 TL ile bir aile geçinemez.

 

 

 

Ohannes bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kimin size ne dediğinin benim için bir önemi yok.Ben kime değer vereceğimi başkalarının dediklerine göre değil,kendi aklım ve yüreğimle karar veririm.Ben sizi sürekli okuyorum yıllardır.Benim MB deki favori köşe yazarımsınız.Daha öncelerden yoğun çalıştığımdan,yorum yapamıyordum ama şimdi vaktim var.Bu kadar çeşitli ve ilginç konularda her gün yazabilmek,herkesin harcı değildir.Bir de aşırı mütevaziliğiniz ve kendi kendinizi durup dururken gömmeniz de çok ilgi çekici:)Bu yüzden,benim için değerli bir yazarsınız efendim.Saygılar,selamlar...

fisun gökduman kökcü 
 20.09.2020 19:59
Cevap :
Sözlerinize teşekkür ederim değerli yazarım. Yazdıklarınızdan belli zaten. Duygusalım, övgü falan yapıldığı zaman etkileniyorum, kendimi bir şey sanıyorum. Eleştirilirsem sorun olmuyor ama.   26.09.2020 11:09
 

Asgari ücretli emekli olunca,asgari ücretin altında,1250 tl civarında alıyor.Bir tanıdığımdan biliyorum.Bozdur bozdur harca:))Bitmez,tükenmez de mi?Sırf sağlık bakanlığında,aynı işi yaptıkları halde,farklı kanunlarla işe girip,bambaşka maaşlar alanlar var.Memuru ayrı,sözleşmelisi ayrı,işçisi ayrı.Ama hepsi ebe!Bu kaotik durum derhal düzeltilmeli ama bir türlü yapılmıyor.Bu sorun yıllardır var ama çözülmüyor.Bu da aynı işi yapıp farklı paralar alanlar arasında husumete yol açıyor.Ne yapalım.Yurdum böyle işte.Saygılar değerli yazarım..

fisun gökduman kökcü 
 18.09.2020 20:35
Cevap :
Değerli yazarım demişsiniz bana bunu pek söylemezler, Ali Açıkgöz çalkalem yazıyorsun demişti ben de ona açıkgözlük yapıyorsun demedim. Fikri yapımız ayrı ama sevdiğim insanlar, şimdi yoklar. Eskilerden bir ben kaldım.   20.09.2020 10:03
 

Maaşınız benden bir tık fazla... Bence asıl üzerinde durulması gerekn, bu maaşlardan 5-10 kat fazla emekli maaşı alanların durumu...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 18.09.2020 14:43
Cevap :
Evet haklısınız, teşekkür ederim...   26.09.2020 9:39
 

Doğrudur.Ne çalışırken, ne de emekli olunduğunda maaşlar arasında uçurum fark olmamalıdır.İkinci şart da, Maaşların geçim sıkıntısı çektirmeyecek seviyede olmasıdır.

yılmaz çetingöz 
 18.09.2020 13:02
Cevap :
"Ne çalışırken, ne de emekli olunduğunda maaşlar arasında uçurum fark olmamalı" Bu tespitiniz için size teşekkür ederim. Bazı yönleriniz o kadar değerli ve doğru ki.  18.09.2020 21:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5373
Toplam yorum
: 13887
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 657
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster