Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '22

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

AShab-ı Rakim

Ashab-ı Rakim Kehf suresinde bahsedilen ve hadislerde anlatılan İsrail oğullarından üç gencin hikayesidir.

Kadim ümmetlerden üç kişi yola çıktılar. Yağmur başlayınca korunmak için bir mağaraya girdiler. Dağdan taşlar yuvarlandı ve mağaranın ağzı kapandı. Birbirlerine dönerek;

Vallahi bizi buradan sadakattan başka bir şey kurtarmaz. Onun için her birimiz sadakatla yaptığı bir ameli vesile ederek dua etsin dediler.

İlki ''Annem babam çok yaşlı ihtiyar kimselerdi. Bir gün hayvanları otlatmak için meraya gittim. Döndüğümde baktım uyuya kalmışlar. Elimde süt çanağı uyanmalarını bekledim. Nihayet sabaha doğru uyandılar ve sütlerini içtiler. Allahım eğer bunu sırf senin rızan için yapmışsam bizi bu sıkıntıdan kurtar.'' deyince taşlar bir parça açıldı.

İkincisi '' Ya,İlahi, Amcamın çok sevdiğim bir kızı vardı. Onunla beraber olmak istedim. Kabul etmedi. Bir zaman sonra kıtlık başladı. Bana geldi. Kendini bana teslim ederse yüz dirhem vereceğimi söyledim. Çaresiz kabul etti. Tam elimi süreceğim anda Allah'tan kork haksız olarak bekareti mi bozma. Bende oradan uzaklaştım verdiğim altınlarıda bağişladım. Eğer ben bu işi srf senin rızan için yapmışsam bu belayı üzerimizden kadır. taş biraz daha açılır.

Üçüncüsü yanımda çalışan bir amele ücretini almadı ben o parayı çalıştırdım, artırdım. Bir zaman sonra geldi hakkmı ver dedi.  Şu gördüğün sürü ve mallar senindir dedim. İnanamadı sen benimle alay mı ediyorsun dedi. Ben  hakikat bu dedim. Hepsini aldı sildi süpürdü. ''Rabbim eğer bu işi sırf senin yapmışsam içinde bulunduğumuz sıkıntıdan bizi kurtar. Deyince mağaranın önü açıldı. Çıkıp gittiler.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 
Toplam blog
: 119
: 225
Kayıt tarihi
: 04.12.17
 
 

İlgi duyduğum alan tarih. Milli mücadele ve Osmanlı tarihine  odaklandım. Gözden kaçan tarihi şah..