Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Aşk ve huzurun sırrı

Aşk ve huzurun sırrı
 

Aşk ve Huzur


Görüyorum ki...

İyi-kötü...

Güzel-çirkin...

Doğru-yanlış,

Haklı-haksız...yokmuş.

Hepsi aynı madalyonun farklı yüzleriymiş.

Her şey olması gerektiği gibi, en güzeli ve hayırlısıyla olmuş. Olan her şey en güzeliymiş. Zaten daha da iyisi olmazmış, çünkü o an, o şartlar altında ve o koşullar içinde daha iyisini, güzelini, doğrusunu seçebilsem seçerdim.  O anki yetenek, beceri, vizyon ve zihin haritama göre yapabildiğim oymuş.

Seçemediysem, o an benim hayrıma en güzeli olmuştur. Çünkü cemali veya celali her olay beni bana buldurmak ve eksiklerimi tamamlayıp beni geliştirmek için yaşanmış.

Ne eksik ne de fazla. Her şey tam ayarında, tam ve bütün olarak yaşanmış. Bir tanesi eksik veya fazla olsa bugünkü bilincime ve tecrübeme gelmezdim.

Ve bundan sonra da böyle olacağını biliyorum artık. Ne olacaksa en güzeli olacak. Bu yüzden elimden geleni yapıp gerisini hayata bırakarak AN’da ve AKIŞ’ta hayatı olduğu gibi kabul ederek yaşamaya çalışıyorum.

Her şey olması gerektiği gibi olduysa KEŞKE’lere ne gerek var?

Bundan sonra da elimden gelenden daha iyisini yapamayacaksam KAYGI ve ENDİŞE’lere ne gerek var?

Yapabileceğim tek şey AN’ı yaşamak ve yine elimden geleni yapmak.

Evet gelecek bir belirsizlik. Değişkenlik, belirsizlik, karmaşıklık ve bilinmezlik içeriyor. Bu da insanın hayatı keşfetmesi ve bu yolla kendini bulması için eşsiz potansiyeller sunuyor.

Bu bir gizem belki ama anahtarı da korkusuz bir merak. Aynı bir çocuğun hayatı merakla ve korkuyu öğrenene dek korkmadan, endişelenmeden, kaygılanmadan keşfetmesi gibi.

O zaman tüm geçmişten gelen korkular ve bunlardan beslenen geleceğe dair endişeleri bir kenara bırakabilirsek, çocukların bilinçsizce sahip oldukları o tam, bütün ve eşsiz potansiyele bu sefer bilinçli olarak sahip olabiliriz.

İşte bu olduğu zaman iyi-kötü, güzel-çirkin, doğru-yanlış, haklı-haksız diye bir şey olmaz. Her şey BİR’lenir. Önce akılda bir'lenir ve sonra da kalpte. Kalpte bir'lenen ise ruhta mühürlenir.

İşte o zaman her şey ışık, her şey Aşk, her şey Huzur olur hayatta, zaten hep olduğu gibi.

Dilerim, olanı olduğu gibi, insanları oldukları gibi, yaşananları yaşandıkları gibi kabul edebilir ve kalıcı huzuru kalben tesis edebiliriz. Allah hepimize ve tüm insanlığa nasip eder inşallah.

Sevgiler,

Kenan

 

https://twitter.com/Naacel

https://www.facebook.com/public/Kenan-Kolday

https://instagram.com/naacel/

http://www.felsefetasi.org/author/kenan-kolday

 
Toplam blog
: 245
: 1347
Kayıt tarihi
: 29.10.12
 
 

Çocukluğumdan beri kendimden büyük bir şeyleri arayıp durdum. Ve 1999 yılında yaşadığım şoklar il..