Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Aşkı rakamlarla yaşayıp şiiri harflerle yazanlar

Aşkı rakamlarla yaşayıp şiiri harflerle yazanlar
 

Kaç sevgilimiz olduğu mu önemli kaç aşk yaşadığımız mı ya da kaç aşkımızı ilişkiye dönüştürebildiğimiz? Bu karmaşık gibi gelen sorular hakkında pek çok yazı yazılabilir. Bazılarımız: " Bu kızla çıkıyorum; ama aramızda aşk yok." der. Bazılarımız :"Çok seviyorum; ama platonik takılıyorum ." cümlesinin arkasına sığınarak aşkın getireceği sorumluluklardan kaçar. Benim bunlarla bir sorunum yok, böylelerine kızmıyorum da; ama aşkı skor tahtası olarak gören, çıktığı kızların sayısıyla ne kadar romantik olduğunu, aşk adamı olduğunu ispatlamaya çalışanlarla meselem. Çünkü böyleleri skoru artırdıkça CV'lerindeki referansları fazlalaşan şımarık yeni yetme işsizler gibi dolaşıp duruyor çevremizde.

Skor meraklısı bu insanların tavırlarını yaşadıkları aşağılık kompleksinden dolayı mazur görüp affedebiliyorum; ama mahalle maçında attıkları golleri süper ligin golleri gibi gösterip gol krallığına soyunmuyorlar mı işte o zaman "gıcık olıuorum". Hele bu aşkları için yazdıkları şiirleri sanat eseri gbi gösterdiklerinde çileden çıkıyorum. Bir de kitapları varsa bu şair müsveddelerinin işimiz var.Her şiirin başına :Ayşe için... Leyla için... Zuhal için... yazmıyorlar mı kan beynime sıçrıyor. Hatta bazen birlikte oldukları kadını gizlemek adına M.. için, S... için...dediklerinde köpürüyorum . Şimdi belki diyeceksiniz ki:"Niye kıskanıyorsun kardeşim çalış senin de olur."

Şiir gibi "kutsal" bir yaratının böyle emellere alet edilmesi canımı sıkıyor; ama kimseye kızmaya hakkımın olmadığının da farkındayım. Amaca ulaşmak için her şeyin mübah olduğu "insan toplumu"nda böyle insanlar da olacaktır elbette.Günümüz magazin basınında defalarca evlenip boşanan "sanaçı"ların evlilik uzmanı olarak gösterilmesi bu eylemleri de meşru kılıyor .

Geçenlerde bir öğrencim cep telefonunun rehberini gösterdi bana. Bakın eski sevgililerini nasıl kaydetmiş: Aşkım 1, aşkım 2, aşkım 3... Uzayıp gidiyordu bu liste. "Niye böyle yaptın, isimleri yok muydu bunların?"dedim. "Hava oluyor hocam, yeni kızlara. " dedi. "Peki son sevgilin kıskanmıyor mu?" diye sorunca :"Hocam, rakamların yanındaki eksi işaretlerini görmüyor musunuz?" cevabını yapıştırdı. Eksi işareti "eks" anlamına geliyormuş.

İşte yediden yetmişe bu anlayışın hakim olduğu bir toplumda yaşıyoruz. Keşke şiir de rakamlarla yazılsaydı. Kimbilir belki bir gün o da olur.

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..