Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Aşkın Rüzgârı kitabının şairi Safiye Samyeli ile röportaj

Aşkın Rüzgârı kitabının şairi Safiye Samyeli ile röportaj
 

Aşkın rüzgarına kapılmayan var mı?


Baki Evkaralı (Bakican) : Merhaba sevgili Safiye Hanım. Öncelikle seni okurlarımıza tanıtmak isterim, kısaca bahseder misin bize?
 
Safiye Samyeli: Saçaklardan buzların kılıç gibi sarktığı soğuk bir kız günü olan 05.03.1971 tarihinde Afyonkarahisar da açmışım yalan dünyaya gözlerimi.4o yıldır Denizlide ikamet etmekteyim 3 erkek çocuk annesi Şair, Yazar, Radyo programcısı bir hanımı. Okuma seviyesinin düşük olduğu ülkemizde tam bir kitap kur¬duyum diyebilirim. Bu okuma azmim bana 2000 yılında Denizli İl Kütüphanesi tarafından, “En çok okuyan okur’’ dalında Deniz¬li Kütüphanesi il birinciliği kazandırdı. Küçük yaşlardan itibaren yazma alışkanlığım olmasına rağmen, okuma azmim zamanla ye¬rini yazma alışkanlığına bıraktı ve bu alışkanlık bana “16. Hikmet OKUYAR Ödüllü şiir yarışması’’ nda “MUHTEŞEM DENİZLİ’’ adlı şiirim ile Türkiye birinciliği; “Türk Ocakları HOCALI KAT¬LİAMI şiir yarışması’’ nda “Serbest vezin dalında’’ “AHIM YER¬DE KALMASIN’’ adlı şiirim ile yarışma ikinciliği; “Şiir Rüzgârı Şiir yarışması’’nda hece vezni dalında “SEVDAM ÖYLE BܬYÜK Kİ’’ adlı şiirim ile yarışma üçüncülüğü; “Edebiyat Sitesi. com’’ tarafından Şairde azim ödülü; “Edebiyat evi.com’’ sitesi ta¬rafından “Yılın Annesi ödülü’’ kazandırdı. Ayrıca birçok edebiyat sitesinde, şiirlerim bana “Günün şiiri’’ ödülünü kazandırdı. 
En büyük ödülüm ise şu an elinizde bulunan “AŞKIN RÜZGÂRI’’ adlı eserim oldu. Çok kısa bir süre sonra da “DENİZLİ SEVDASI’’ adlı ikinci eserim, “LEYLİFER’’ adlı üçüncü eserim ve bir de CD’ miz çıkacak inşallah.
 
 AKİS HABER’de “SAMYELİ İLE HASBİHAL’’ adlı köşe yazarlığım halen devam etmektedir. 
Yıllardır birçok yerel ve sanal radyo da, radyo sunuculuğu yaptım ve , “SAMYE¬LİNDEN ESİNTİLER’’ adlı televizyon programlarımız ile de şiir sever dostlarımızla birlikte olacağız. 
Bu güne kadar birçok sosyal projede yer aldım ve organizas¬yonluğunu yaptım. En büyük amacım; ülkemizin de kanayan bir yarası olan OKUTULMAMIŞ KIZ ÇOCUKLARININ SESݬNE SES OLABİLMEK... Çok yakında yeni bir sosyal proje ile bu alanda dev bir adım daha atacağız. 
En büyük hayalim ise; Pamukkale Antik Tiyatro'da çok bü¬yük bir Şairler ve Ozanlar gecesi düzenlemektir. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Peki, kitabı yazım sürecinde neler yaşadın, yazarken neler hissettin?
 
Safiye Samyeli: Birçok Antoloji kitabım olmasına rağmen ‘’AŞKIN RÜZGÂRI’’İlk şahsi kitabım. Kitabımız kısa bir sürenin değil, uzun yılların mahsulü olan yüzlerce şiirin arasından seçilerek, sadece aşk şiirlerinin bir araya geldiği bir kitap.
 
Şiirlerimi yazarken elbette ki her şair gibi çok şey hissetim,  bunu en az benim kadar sizde çok iyi bilirsiniz hissetmeden bir şiiri yazmak o duyguyu dizelere aktarmak hiç de kolay değildir.
Bizim evde üç delikanlı var ve hangi odaya girsem ya aşkın hüzün hali ya da aşkın meşk halini yaşamak her an mümkün. Hal böyle olunca aşk şiirlerini yazmak hiç de zor olmuyor benim için.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabı basım sürecinde çektiğin sıkıntıların oldu mu?
 
Safiye Samyeli: Elbette çok büyük sıkıntılarla karşılaştım, ama azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyor. Çok çalıştım sabrettim ve sonunda zafere hep birlikte ulaştık.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinden ve reklam faaliyetlerinden memnun musun?
 
Safiye Samyeli: Yayın evimden son derece memnunum, bir kapak çalışmasını defalarca geriye göndermeme rağmen her seferinde büyük bir titizlikle inceleyip isteklerimi harfiyen yerine getirdiler bir kez olsun olumsuz bir tepki göstermediler ve söz verdikleri tarihte kitabımı teslim ettiler.
Reklam Hususunda Yayın evimin hiçbir sorumluğu yoktur. Çünkü’’AŞKIN RÜZGARI’’ bir ‘’AYYÜK’’ mahsulüdür.
AYYÜK. Şahsımın da kuruculuğunu üstlenmiş olduğu(Anadolu yazarları yayın üretim ve pazarlama kooperatifi )
Biz AYYÜK kurucularının bütün amacı Anadolu da ben şiir yazıyorum bende roman yazıyorum ama eserlerimi bir kitaba dönüştürüp halka ulaştıramıyorum diyenlere yardımcı olmak. Yurdumuzun dört bir yanında şiir kafeler açarak buralarda imza günleri şiir etkinlikleri düzenleyerek hem sanatsever dostlarımızın yolunu açmak hem de şiiri Türk halına sevdirmektir.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Sevgili Safiye Hanım nerelerde yazıyorsun? Sana ilham veren özel yerler var mı?
 
Safiye Samyeli: Birçok edebiyat sitesinde üyeyim fakat zaman darlığı yüzünden her site ile yeteri kadar ilgilenemiyorum. Edebiyat evi.com,  Şiirkolik.com.Edebiyat defteri.com. Edebiyat. Biz sitelerinde aktif olarak şiirlerimi yazılarımı paylaşırken AKİS HABER.COM da ise köşe yazarlığımı sürdürmekteyim.
Bana ilham veren özel yerler yok ama özel resimler vardır. Bir resmi karşıma alarak o resme onlarca şiir yazabilirim. Bir resme bir şiir serimizde bulunan 100 şiir de bunun en güzel kanıtıdır. Kısacası en büyük ilham kaynağım kalp gözü ile bakıp gördüğüm resimlerdir.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabından bahseder misin bize derinlemesine felsefesi nedir? Ne anlatmak için çabaladın?
 
Safiye Samyeli:  Kitabımın felsefesi tamamen aşkın. Ve aşkın halleridir.
Kitabım tamamen aşk şiirlerinden oluşmaktadır. 950 şiirin içersinden seçilmiş olan şiirler özenle ve büyük bir titizlik ile AŞKIN RÜZGÂRI’ n da bir araya getirilmiştir. Kitabımızda bulunan şiirler genel olarak Edebiyat sitelerinde günü şiiri seçilerek birincilikle taçlandırılan ve aynı zamanda bestelenmiş notalara alınmış olan şiirlerden oluşmaktadır.
 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Anlaşılmadığını düşündüğün anların oluyor mu? Ruh halin yazılarına nasıl yansır?
 
Safiye Samyeli: Ben hayatta hiç bir insanın beni tam anlamı ile anlayabileceğini zannetmiyorum.
Dünya denen bu evrende hiç bir insanın anlaşılabilir olduğunu ya da tam anlamı ile anlaşılabildiğini asla düşünmemişimdir. Çünkü her insanın hayata bakış penceresi farklıdır hal böyle olunca gördükleri de farklı olacaktır. Bizler ne kadar çok şey anlatmaya ya da anlaşılır olmaya çalışırsak çalışalım anlattıklarımız karşıda ki insanın anlama kapasitesi kadardır. Bana göre insanoğlu denklemi olmayan çözülemeyen tek bilmecedir.
 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sana ne ifade ediyor?
 
Safiye Samyeli: 
 
Aşk: Hayatın yegâne yaşam kaynağı.
 
Sevgi: Ekmek kadar aş kadar su kara büyük bir ihtiyaç sermayesi olmayan tek yatırım.
 
Huzur: Her canlının aradığı ama ömrü boyunca bulamadığı tek duygu.
 
Yazmak: duyguların dile gelişi yaşam kaynağım hayata sıkı sıkıya sarılmama sebep olan tek şey kısacası olmazsa olmazım.
 
Okur : Türk toplumunda kendini geliştirmeye  çalışan kendine saygısı olan araştırmacı özverisi yüksek birey , toplumumuzun azınlık kesimi.
 
Özlem: kelimelerle anlatılamayan insanın yüreğini yakıp kavuran çaresizlik çarmıhına geren tek duygu.
 
Sevda: yeryüzünde önünde eğilebileceğim saygı duyduğum en güzel duygu.
 
Mutluluk: yaşanılan en kısa an.
 
Kimsesizlik: Bu dünyada hepimizin bir sahibi var hiç birimiz kimsesiz değiliz, lâkin insan zaman zaman elbette ki kendisini yalnız hissediyor, işte o an sol yanımda ki hissettiğim ince sızıdır kimsesizlik.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yazar adaylarına söylemek istediklerin, tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etsinler kalemle bütünleşirken?
 
Safiye Samyeli: Yazmaktan çok okumayı hedeflesinler derim. İnansın bir hedefi bir amacı olmalı kendine örnek aldığı bir rehberi bir idolü olmalı öncelikle. Bana göre okumak dolmaksa yazmak boşalmaktır hiçbir bardağı doldurmadan boşaltamazsınız. Kendini geliştirmek için öncelikle çok ama çok okumalılar. Eleştirilere açık olmalı azmi ve hoş görüyü elden bırakmamalı zorlukları görünce pes etmemeli daha çok sütüne gitmeliler.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Bize vakit ayırdığın için teşekkür ediyorum sevgili Safiye Hanım. Hayatında hep başarılar diliyorum.
 
Safiye Samyeli: Böylesi sıcak bir sohbet sayesinde okuyucularınız benimle buluşturduğunu AŞKIN RÜZGÂRI ile tanıştırdığınız için ben de çok teşekkür ediyor ve çalışmalarınızda başarılar diliyor Şiir tadında bir yaşam temenni ediyorum.
 
http://www.facebook.com/bakican
 
http://www.bakican.com
 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..