Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '16

 
Kategori
Bayramlar
 

Atatürk sevdalısı bir yürekten sesleniş

Atatürk sevdalısı bir yürekten sesleniş
 

Ben, Cumhuriyet'in ilkeleri ile doğdum ve bu ilkelere bağlı kalacağıma and içtim. Öyle ki, hiç bir kuvvet beni bu yoldan geri adım atırmaya cüret bile edemez. Dünyanın her bir köşesinde Atatürk'ten söz edildiğinde, Atamızın yüceliği, çağın ötesinde öngörüleri ve demokrasiyi halkına sunan bu büyük liderin Türkiye'den çıkmış olması, o ülkeler tarafından imrenilmiş ve neredeyse bir hüzün kaynağı olmuştur.

Çanakkale savaşlarında cepheden cepheye tüm olanaksızlıklara rağmen iman gücü ile savaşan gencecik delikanlılar, ' Vatan uğruna canımız feda olsun ' diyen Mehmetçikler sayesinde bugünlere ulaşabildik biz.

Laikliğin, özgür düşüncenin getirileri ile birer birey olmanın bilincine sahip olmayı da Atamızın ilkelerine borçluyuz. Onun için işte, bizlerin en büyük bayramı 29 Ekim Cumhuriyet bayramıdır. İster 93'cü, ister 100'cü, ister 200'cü, veya 300'cü olsun,  Cumhuriyet değerlerimizden vaz geçmek asla mümkün değildir...

Hür doğdum hür yaşarım,

Kim bana zincir vuracakmış şaşarım,

Kükremiş seller gibiyim coşarım...

Mehmet Akif Ersoy'un bu şiiri ile varlığımızın nedeni olan Cumhuriyet Bayramı'mız hepimize kutlu olsun !...

 

Ela ÜLGER

 
Toplam blog
: 17
: 359
Kayıt tarihi
: 19.06.14
 
 

Ertelenmiş Hayatlar kitabının yazarı; Ela Ülger ..