Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Atatürk'ü sevmek

10 Kasım 1981 tarihinde 

Onunla ilgili bir şiir okumuştum Anıttepe İlkoluna 

Evet Anttepe çünkü okulumuz Antkabirin yamacındaydı 

Ankara'da Kış aylarında Atatürkün yattığı tepeden aşağıya 

Az kaymadım çantamın üstünde 

Kızak yaptım 

23 Nisan 1980'de Ata olmuştum bir piyeste 

Görevim ülkemi kurtarmaktı 

Ve ölüyordum ne yazık ki savaşta 

Ve arkamdan şiirler okunuyordu 

Ben deli Aylanın akrabasıyım 

O ki kaymakamı şikayet etmek için Erdekten Ankaraya trenle gitmişti 

Huzuruna çıkmayı başardı Atanın meclisteki odasına 

Demişti bana borçlusunuz paşam 

Toprağa karışmış 2 oğlumun halen bana madalyalarını vermediniz 

Hem sonra Yunan denize döküldü ancak içimizde bazı Yunanlar var 

Baş harfi kaymakam 

Atatürk madalayalarını takdim etti 

Ve kendi özel kopartımanında 

Aylayı Bandırmaya kadar gönderdi 

Ve 3 ay sonra kaymakam değişmişti 

İşte bu yüzden Aylanın bilinen adı Deli Ayla oldu 

Ahmet Şakir Yiğit yani dedem 

Milli olduğunda yüzmede ilk defa Rusya'da 

Sondan birinci olmuştu 

Müsabakaları seyredenler arasında Atatürk de vardı 

Beraber kutlamaya gidildiğinde Atatürk ile aynı masada oturmuşlardı 

Ayyaş dedem o gün için bir gram içememişti korkudan 

Demişti dedeme 

Alman antrenör sadece kollarınla yüzdüğünü söylüyor 

Ayaklarını da kullanırsan dereceye girebilirmişsin 

Dedem çok korkmuştu huzurunda 

Çakır gözleri herşeyi görüyordu derdi 

Dedem ilk ve son kez milli oldu 

Çünkü evlenince yarısı yevmiyeye yağ fabrikasına işçi oldu 

Toplamda 7 Marmara Bölge şampiyonluğu 

3 Kez Türkiye birinciliği 1 kez de Rusya'da milli olmuştu 

6.5 dakika suyun altında kaldığı efsane olmuştur 

Benim de tüylerim ürperirdi 

Atatürk'ü her okuduğumda 

10 Kasımlarda gözümden hep yaşlar gelirdi 

Hep onun gibi olmak istediğim 2 kahramanımdan biriydi Atatürk 

İlki o 

İkinicisi Superman'di 

Çocukken ikisine de fiziksel benzediğimi düşünürdüm 

Ne de olsa sarışın mavi gözlüydüm 

Ve gözlük takmıyordum o zamanlar 

Hatta gözlük takarsam şayet Clark Kent olacaktım 

Ve üniversitedeyken Ceneviz Kalesi(Anadolu Kavağı) tepesinden 12 metreden yere düştüğümde 

Ya da atlamak zorunda kaldığımda diyelim 

Superman olduğuma gerçekten kanaat getirmiştim 

Oysa Atatürk olmak 

Ne kadar da zordu 

Lisede ise Atatürk yerine kahraman olarak Mustafa Kemal'i seçtim 

O gerçek gibi insandı çünkü 

Ya kaçasaydı Yugoslav dilberle öylesine aşık omuştu ki ona 

Daha subay bile değildi 

Dayısı haber alıp kulağından yakalmıştı tren istasyonunda Selanik'te 

Hep düşünmüşümdür 

Ya gitseydi ama gidemedi 

Fikriye'yi sevdi hem de o kadar çok sevdi ki 

Ama Fikriye onun için ölmek zorunda kaldı aşkından 

Oysa o aşkına kendini ifade edemeden Fikriye öldü 

Çünkü o halkına malolmuş bir kahramandı ve hata yapmaya hakkı yoktu 

Bu yüzden evlendi Latife ile, örnek olmak için topluma, Türkiyeye 

Ve örnek oldu İlk defa boşanarak 

Zanneder misiniz ki Atatürk her konuda başarılıdır 

O da Micheal Jakson gibi kendini çocuklara adadı 

Ama kendisi çocuk yapamadı 

Oysa Erdal İnönü'yü dünyaca ünlü fizik profesörü yaptı 

Korktu ilahlaştırılabilecek fiziksel çocuğundan 

Örnek oldu yine evlatlar edindi 

Mustafa Kemal'in o kadar çok yaraları vardı ki 

Çelik gibi güçlü yüreğinde 

Oysa komutan olarak bir an bile tereddüt etmedi kendinden 

Onun başarısı Matematik bilgisinde saklıydı 

O yüzden metematik kitabı bile yazdı 

Ben Atatürke hayatımı borçluyum 

Benim babam bir hammaldı 

Sokak çocuğuydu 

Onun yarattığı ordu sisteminde Hava Kuvvetlerinde okudu, eğitildi 

Master yaptı 

Yurt dışlarına gitti görgülendi, bilgilendi 

Ve bir gün sözü dinlenen bir komutan oldu 

Hiç bir şeydi 

Ve her şey oldu 

Annem Devlet demiryollarından aldığı bursla üniversite okudu 

Ben Türk Hava Yollarından aldığım bursla rahat bir öğrenim hayatı yaşadım 

Ve ben hayatımda 

39 yılda 

Ondan daha iyi örnek alınacak 

Bir insan dahi bulamadım 

Onu çok ama pek çok 

hayatım kadar çok 

Komutanım olsaydı, hayatımdan da çok 

Seviyorum 

Huzur içinde yat atam AtaTürk'üm 

Ben artık Sorumluluk alacak kadar Büyüdüm... 

 

Saygılarımla,  

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..