Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '10

 
Kategori
Siyaset
 

Ayağını Denk Al!

" Yazmıyorsun, özel bir nedeni mi var?" Dedi.

Sincan Organize Sanayi Sitesinden dönüyorduk. Ortak bir dostumuzla öğle yemeği yemiştik. Dün telefon ettiğinde farklı bir plan yapmıştık. Bu gün buluştuğumuzda ortak bir dostumuzu aramış onun da bizimle olmasını istemişdik. O dostumuzun karşı daveti ve fabrikanın tabldotundan yeme önerisine uymuş, yemeğimizi hep birlikte Sincan Organize Sanayi Sitesinde, AYKON'da yemiştik.

" İçimden gelmiyor." Dedim. " Görüyorsun yaşananları, her şey bir tuhaf. Ülke gündemi karma karışık. Kavramlar, insanların çıkar tanımları ile yeniden anlamlandırılıyor. Demokrasi, hukuk, yurtseverlik hiç de ehil olmayanlarca yeniden tanımlanıyor. Akla-mantığa uymayan bu tanımlamalar, kimi basın organlarınca ayakta alkışlanıyor. Popilizm ( Değerli Dostum Prof. Dr. İlhan Tomanbay, popilizmi; 'halk yalakalığı" olarak Türkçe'ye çeviriyor.) vıcık vıcık yaşamımıza girmiş. İşte bu nedenlerle yazmak içimden gelmiyor."

" Gene de yazmalısın." Dedi.

Söz uçar yazılanlar kalırdı.

" Yazacağım." Dedim. " Bu akşamdan başlıyayarak."

Söz verdim. İşte yazıyorum. Uzun bir aradan sonra, günümüzle hiç ilgisi olmayan bir yaşanmışlığı, Silivri zorunlu ikametine memur edilmiş Prof. Dr. Mehmet Haberal'ın Başkent Üniversitesi adına sahibi olduğu, Bütün Dünya Dergisi'nden bir alıntıyı aktararak.

A Y A Ğ I NI DENK AL !

"Bir Arap, Hz. Ali'nin şehri Kûfe'den, erkek devesiyle Şam'a gelmiş. Şam'da dolaşırken, biri yanaşıp deveyi sahiplenmiş. 'Ver o dişi deveyi bana" Kûfeli Arap, ' Bu deve benimdir, üstelik erkektir.' diye kendini savunmaya çalışsa da anlaşamamışlar, iş Muaviye'ye kadar yansımış.

Muaviye, tarafları dinleyip kararını açıklamış: ' Bu dişi deve Şamlınındır.'

Sonra halka dönmüş: ' ey cemaat, bu dişi deve kimindir?'

Tüm halk birlikte bağırmış: 'Şamlınındır.'

Muaviye Arapa dönüp demiş ki: ' Kûfeli, dinle! Biliyorum, bu deve senindir ve erkektir: Dönünce Ali'ye de ki; ' Muaviye'nin, dişi deveyi erkek deveden ayıramayan, o ne derse evet diyen 10 bin adamı var! Ayağını denk al.'

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..