Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '12

 
Kategori
Deneme
 

Az ama öz olsun-47

Az ama öz olsun-47
 

Gündüz geceye dönüştü diye üzülme; sabret, nasıl olsa gece de gündüze dönüşecek.


*Büyük düşünce güneş gibidir. Binlerce yıldır her gün yeniden doğmuş ve doğmaya da devam edecektir..

*Düşüncelerine hakim olamayan diline; diline hakim olamayan davranışlarına söz geçiremez.

*Aptallar inatçıdır. O nedenle de inatla aynı yanlışı yaparlar ve yanlış yaptıklarını da inadına kabul etmezler.

*Başkalarının düşüncelerinden faydalan; ama başkalarının aklını kendi aklınmış gibi kullanmaya kalkma.

*Bir düşünür “Köle, düşüncesini söyleyemeyen adamdır.” Demiş. Köle düşünemez ki, söyleyecek bir şeyi olsun.

*Zorlukla karşılaşınca; aptallar kaçar, zayıflar bocalar, akıllılar ise üstesinden gelmenin yollarını arar.

*Bilinçaltını gösteren bir alet olsaydı, insanlıktan vaz geçer; belki de hayvan olmayı bile tercih ederdik.

*Doğa, yasalarını senin için değiştirmez; sen, doğa yasalarına göre kendini değiştirmelisin.

*Gelecekten o kadar emin olma; çünkü gelecek, ya gelecek ya da gelmeyecek!

*Politikacının şaşkını; okyanusun ortasında fırtınadan korunmak için liman arayan, hallüsinasyon gören ve gemisi ha battı ha batacaktır olan bir kaptan gibidir.

*Sanata ve sanatçıya en büyük kötülüğü sahte sanatseverler yapıyorlar. Üstelik sanatı ve sanatçıyı onlardan koruyacak ne bir yasa, ne de bir dernek var.

*Anladım ki hata yapmama izin veren, aynı zamanda beni en çok sevenmiş.

*”Pişmanlık duyma, keşke deme, şunu yapma, bunu söyleme!” Diyorlar. İyi de kardeşim, ben melek miyim? Biraz beni serbest bıraksanız da şu insanlığımı doyasıya yaşasam!

*Başarmak için cesaret gerekir. Doğru. Ama cesaret için ne gerekir? Bu sorunun cevabını bana verirsen, başarılarımın arttığını göreceksin.

*Hemen hemen hiçbir şeye hayret etmem; hayret edenlerden başka…

*Sahip olmadıklarını elde etmek isterken, sahip olduklarını da kaybedebilirsin. Bir çok insan hayatı, böyle kaybolmadı mı?

*Öğretmenlerim, bana okulda onlarca ders yerine keşke yaşamayı öğretselerdi…

*Dostun iğnesi, düşmanın kazığından daha fazla acıtır.

*İçimdeki savaşın ne galibi belli, ne de mağlûbu.

*Zaman bana küsmüş. Nedeni sordum. Dedi ki: Sen beni harcadın.

*Ne bana, ne de başkalarına benze! Kendine benze yeter. Yani sen, sen ol.

*Söylenmemiş sevgi, ancak sevgi dünyasının mezarlığında yer alabilir.

*Kumarda iki değil, yüz ihtimal vardır! Bunlardan biri “ya kazanırsın”, geriye kalan doksan dokuz tanesi  ise “ya da kaybedersin”dir.

*”Şu kadar yıl yaşadım, ama ben bu hayatı anlamadım.” Diyen, gerçekte hayatı yaşamamış bir kişidir. O öyle sanıyor! Çünkü yaşamak= hayatı anlamaktır.

*Yanlış yapmak hayatın sonu demek değildir; ama bilerek yapılan yanlışın da savunulacak bir tarafı yoktur.

*Gündüz geceye dönüştü diye üzülme; sabret, nasıl olsa gece de gündüze dönüşecek.

*Gelecek, çabuk mu gelecektir, yoksa yavaş mı? Bilemem. Benim bildiğim, ben ona doğru hızla gidiyorum.

*Büyük adamlar; hiç hata yapmayan insanlar değildir; hatalarından ders çıkarıp başarıya ulaşanlardır.

*Egoizmin törpüsü fedakârlıktır.

*Dostun tilkiyse kandırılmayı, aslansa parçalanmayı, yılansa sokulmayı göze alacaksın.

*Dostunun sözleri sana batıyorsa, o ilişkiyi gözden geçirmelisin.

*Gecenin karanlığında bile yanlışı görüp de, gündüzün aydınlığında doğruyu göremeyen insanlar var.

*Hayat sana iki eline de uzatır. Bunlardan biri alan, diğeri veren eldir. Yerine ve zamanına göre hangisini seçeceğine ise sen karar vermelisin.

*Şansızlığına atacağın her iftira ve suçlama, seni başarısızlığa biraz daha yaklaştıracaktır.

*Vefa yok diye yakınıyorlar. Neden yok? Çıkarcılığı, alçaklığı, ihaneti görür de vefa oralarda durur mu?

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..