Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '07

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
746
 

Babadan oğula..!

Babadan oğula..!
 

Sanal dünyanın anonim edebiyat ürünlerinden bir yazı, vakti zamanında ileti vasıtası ile elime geçmişti...

Özellikle kentsel hayatın gerekleri ya da yaşam koşullarında dengeleyici bir yaklaşım sergileyen, bilgi ve tecrübe aktarımından ibaret bir yazı.

Bazı bölümlerinde güncelleme gerektiğinden hafif müdahalelerim olmadı değil ama esasını korumaya gayret ederek yapılan bir girişim olduğu için yanlış bulunmaz umarım...

Türkiye'de hiçbir zaman döviz üzerinden borçlanma. (Baba, YTL alana banal diyorlar..?)

Başbakan dahil, hiçbir siyasi liderin veya bakanın demecine inanıp işlerini ona göre düzenleme. (Anladım, AB+ABD ne demiş, ona bak; savunmanı ona göre al..!)

Hiçbir zaman acele karar verme ve verdiğin karardan kolay geri dönme, bu davranış kendine güvenini artırır. (İyi de, ya hastane ya da karakol diyorsun..?)

Arkadaşına kefil olmak yerine, eğer imkanın varsa ona borç vermeyi teklif et. (Arkadaşlar işe uyandı baba, önce borç alıyorlar, ödeyemeyince kefil ol kredi alıp ödeyeyim diyorlar..!)

Eğer bir mal satman gerekiyorsa, mümkünse vadeli satma, peşin sat. Biraz zarar etsen bile böyle yap. (Tamam)

Kredi kartı ile alışveriş yaparken mümkünse tek kart kullan, ihtiyaç alımı dışında kullanma, asgari değil, faiz öncesi tüm yekun ödeyerek bakiye bırakma. (Ah be baba, cebinde üç kredi kartından aşağı olana adam diye bakan mı var sanırsın, hem onun bonusu, bunun bilmem ne kredisi, şunun tatili mili var, kime derim ben bunu..? Neymiş, tek kart, asgari ödeme ile değil, tam ödeme, faizsiz kullan... Kartlar arası nakit çekim devşirmesi olmadan o kartları nasıl yaşatırım ben..?)

Kredi kartı şifreni banka görevlisi bile olsa kimseye söyleme ve ATM (para çekme) makinesi kullanırken de çevrendekilere gösterme. (Ben bunu yapıyorum da, sırtımın üstünden merakının nerede olduğunu anlamadığım biri yada birileri “yardım edeyim mi, şu numarayı ara” falan illaki oluyor. Yok desen, bozuluyor, tersliyor “yardım edelim dedik kardeşim” diyor, sanki ben istemişim gibi..?)

Hiçbir kooperatife üye olma. Çünkü 1990 senesinden sonra kooperatif yoluyla ev veya arsa sahibi olmanın hiçbir avantajı kalmadı. (Baba o işi yeni bir kılıfla, bir şekilde “Mortgage/Tutsat” yapıp sorunu çözdüler, sen sıkma canını..!)

İş Hayatında

En zor taklit edilen imza, kalemi kağıttan kaldırmadan bir defada atılan imzadır. İmzanı bu şekilde atmaya gayret et. (Tamam baba, aynen öyle atıyorum ..!)

En büyük ve yenilmeyen tek gücün bilgi ve tecrübe olduğunu unutma. (Ah be baba, bu memleket de hiç önem verilmeyen bir konuda yaramı deştin. Zeki insan, kendini geliştirmiş insan, samimi insan sevilmez ki; aptal olacaksın, kerize yatacaksın, ağam paşam diyeceksin, ben bilmem ağam paşam bilir diyeceksin, onlar konuşurken en büyük sensin başka büyük yok diyeceksin, ceksin caksın onları kızdırmayacaksın...)

Her kime olursa olsun, kefil olacaksan ödeyebileceğin rakamdan fazlasına kefil olma. Kefalet tutarı belli olmayan sözleşmelere imza atma, aksi takdirde her şeyini kaybedebilirsin. (Mesela mahkeme kararı ile medeni ehliyetim kayyum da, imza atamam desem, daha iyi değil mi..?)

Bir arkadaşına borç verirken her zaman geri gelmeyebileceğini düşünerek, seni üzmeyecek bir tutarda borç ver. ( Baba, o arkadaşa yapılan hibe olalı çok oldu, verirken güler yüzle vermedin mi...)

İş hayatında hiç kimseye olduğundan fazla değer verme, hiç kimseyi de küçük görme. (Tamam)

İşyerine girerken kapıcının elini sık, hizmetlinin hatırını sor, gerektiğinde karşılıksız yardımda bulun.(Tamam)

Yürüyebileceğin mesafelerde otomobil kullanma.(Haberin yok, sattım, mesafe ayırt etmeksizin yürüyorum...)

Hiçbir zaman görevde iken bir devlet memuruna hakaret etme, hatta ona vurmayı aklından bile geçirme. Aksi takdirde hapis cezası alabileceğini unutma. (Hih Hih Hih)

Noterde işin olduğunda mümkünse sabah gitmeye çalış.(Tamam)

Otomobil öğütleri

Otomobil satın alırken satışı en kolay olan marka ve modeli almaya gayret et. Otomobil senin hazır para kaynağın olmalıdır, insanın büyük paraya ne zaman ihtiyaç duyacağı belli olmaz. (Bu konuşmayı daha önce yapmış olsa idik; verdiğim borçlar geri dönmeyip, kefil olduklarımdan sebep ödediklerimden geriye bir şey kalmayınca, hacizle gidince kıymeti anlaşılandan bahis açtın, ah be baba...)

Mümkünse aynı marka otomobilin yeni modellerini satın al, böylece tamircin hep aynı kalır. (Doğru, garibim geçen gün beni aradı, “Abi senin arabayla biri geldi, sordum seni tanımıyor, çalınmadı dimi..?”, eh işte, bir nevi çalındı sayılır...)

Otomobiline binmeden önce lastikleri, kullanırken motor hararetini, araçtan indiğinde camları ve kapıların kilitlerini kontrol etmeyi unutma. (Hırsızlar artık, silah, levye, bıçak, taş, grup halde takıldıkları için bir şey ifade etmiyor...)

Arabanın tüm emniyet ve güvenlik sistemleri tam olsa bile ayrıca alarm taktır. Hırsızı caydıracak tek şey budur. ( O güruha eeebbaaabbaıınııınnaanii da bir şey ifade etmiyor...)

Güvenebileceğin bir tamircinin telefonu her zaman yanında olsun. Otomobilinin periyodik bakımı ile trafik ve sigorta belgelerinin tam ve eksiksiz olmasına dikkat et. (Olursa inşallah, söz...)

Ev hayatında

İyi bir avukatın, elektirik tamircisinin ve su tesisatçısının adresi kolayında olsun.(Tamam)

Sabah mutlaka yatağını topla. (İstersen toplama...)

İş kıyafetini, çorabın da dahil olacak şekilde akşamdan hazırla. (Tamam)

Gerektiğinde çamaşır yıkamayı öğren, kendi giyeceklerinin ütüsünün tamamını her zaman kendin yap. (Bazen keyifli bir hal bile alabiliyor, pıs pıs ütü sesi melodi gibi geliyor...)

Çorba, pilav, makarna yapmayı, et terbiye etmeyi ve pişirmeyi öğren.(Sadece onlar mı; tatlı çeşitleri bile var menü de...)

Evin içinde cumartesi ve Pazar hariç pijama ve eşofmanla dolaşma, hatta bu günlerde bile uygun bir kıyafet giy. (Duruma göre ayarlarız artık...)

Ev içinde çorapla ve yalınayak gezme. Mümkünse sadece ev içinde giyebileceğin rahat bir spor ayakkabın olsun. (Tamam dedik...)

Eşin, akşam yemek hazırlarken mutfaktan ayrılma, ona yardımcı ol, yemekten sonra sofrayı mutlaka sen topla. (Sabah temiz bir masada kahvaltı etmek istiyorsan...)

Yemek aralarında yediğin aperatiflerden sonra ağzını suyla çalkala, mümkünse her yemekten ve tatlı yedikten sonra dişlerini fırçala. (Tamam)

Yanında mentollü veya naneli sakızın olsun.(Tamam)

Yemek öncesi ve sonrasında bol su iç.(Tamam)

Tatilde

Sağlık ve eğitime olduğu gibi, tatile harcayacağın paraya da acıma. (Bulsam...)

Sakın devre mülk alma, ömür boyunca aynı yerde ve aynı zamanda tatil yapman anlamına gelir, ki belli bir zaman sonra tat vermeyecektir. (Tamam)

Tatilini her yıl başka bir yerde geçirmeye özen göster. Bu ömür boyunca 40 ya da 50 farklı yerde tatil yapman demektir. (Seni duymuşlar, değişim programı yapmışlar ama ben de zaten yok...)

Özel hayatında

Eşinle arandaki mesafeyi yok etme, her zaman onun da bir özel yaşamı olduğunu, kendi arkadaşları ile gezip eğlenme hakkı olduğunu unutma. (Evliler düşünsün...)

Eşinin yükselen burcunu ve karakterini çok iyi öğren. (Tarot kart destesi gerekir mi acaba..?)

Ara sıra eşine sürpriz yap, eve çiçekle git, tiyatroya bilet al, onu iyi bir restoranda akşam yemeğine götür. (Tamam)

Son olarak..!

Sadece Allah’tan, evlat acısı yaşamaktan, yetim hakkı yemekten, kuru iftiraya uğramaktan, sabırlı insanın öfkesinden, korkusuz insanın cesaretinden ve kendi nefsinden kork.

Oğlum, ben bunların çoğunu yapamadım ama sen yap..!

( 20 yıl gecikmiş bir ileti...)

Saygılarımla

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yararlanılabilecek bir kaynak olmuş. Yararlanana tabii:)) Elinize sağlık. Sevgiler, saygılar.

Ayrıntıda gezinmek 
 14.10.2007 17:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 72
Toplam yorum
: 53
Toplam mesaj
: 15
Ort. okunma sayısı
: 1652
Kayıt tarihi
: 09.08.07
 
 

"Beklentiler denizinde boğulmaktansa, gerçekler ve gerçekleşenler nehrinde yıkanarak arınmayı tercih..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster