Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '12

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar Günü için...

Babalar Günü için...
 

“En kötü babalar, gençliklerinde yaptıklarını unutanlardır.” Diderot...

Anneler gününü daha çok önemseyen bir “baba” olarak, her nedense “Babalar Gününü” biraz daha yapay, tüketimi kamçılamaya yönelik bir anlayış olarak görüyorum... Tüm buna rağmen babalar gününde çocuklarım tarafından hatırlanmak da hoşuma gidiyor...

Ve haliyle rahmetli babamı düşünüyorum... Babam, Bizleri seven ama bu sevgisini göstermeyi, eyleme dönüştürmeyi bir zaaf olarak gören kuşağın insanıydı... Sevgi emekti ama tüm bunları da karşınızdakine göstermek, hissettirmek demekti... Ben, tüm bunlara rağmen babamın sevgisini yüzünden okur ve içimde hissederdim... Şimdi düşünüyorum ve kendime kızıyorum... Ben de babamdan aldığım bir miras gibi çocuklarıma sevgimi gösterme konusunda başarılı değilim galiba... Belki görünüm ve şekil olarak öyle algılanıyor gibi de olabilir... Yeri gelmişken söyleyeyim ben onları çok çok seviyorum... Sevgiyi gösterme konusunda belki yeteneksizim veya kültürel dokuların, mirasların etkisi altındayım...

Babalar, çocuklarıyla birlikte büyürler... Babaların, çocukları büyüdükçe kaygıları da büyür... Bazen onları hep çocuk olarak düşünürler, büyüdüklerini kabullenmezler ve çocuk gibi davranırlar... Bu durum da bazı tatlı çatışmaları beraberinde getirir...

Sevgiyi çocuklarına gösterme konusunda geleneklerin, kültürlerin etkisinde kalan babalar sıra torunlarına gelince sevgilerini gösterme konusunda çok daha cömert olurlar... Bu konuda kendi çocuklarına haksızlık ettiklerini de algılamaya başlarlar...

Bir baba ve de dede olmanın mutluluğu içindeyim... Onlardan uzakta da olsam her an onları düşünüyorum...

Bu arada, Dünya ülkeleri babalar hakkında ne düşünüyor, Atasözlerinde baba imgesi nasıl oluşmuş, derlemeye çalıştığım sözlerin bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum ama daha önce bir alıntıyı da sizlerle paylaşmak istiyorum..." Ben en çok babamı sevdim" diyen  Can Yücel'e sormuşlar:
-Neden hep babanıza şiir yazıyorsunuz, O'na olan sevginizi anlatıyorsunuz.
Can Yücel vermiş cevabını...
—Anneme olan sevgimi yazacak kadar şair değilim...

Ve şimdi gelelim, Dünya ülkeleri "babalar" hakkında ne düşünüyor konusuna yanıt bulmaya:

* Kötü çocuklar babayı sofu yapar... Alman

*Babalar ve anneler çocukları hariç, herkesten üstün olmak isterler... Balkanlar

* Anne, babadan daha değerlidir... Tamil

*Üç kız bir anne baba için dört şeytandır...İspanya

* Oğul benim ama anlayış onun...Rus

*Cimri babaların, eli açık çocukları olur...Fransa

*Oğul babadan öğrenir ata binmeyi, kız annesinden öğrenir lapa yapmayı... Türkmenistan

* Bir baba yüz oğula bakar da, yüz oğul bir babaya bakmaz...İspanya

*Baba nasıl zamanında bildiyse, oğul da bilecek... Rus

* Babası oğluna bir bağ bağışlamış, oğul babasına bir salkım üzüm vermemiş... Türk

Şimdi de birkaç düşünürün babalar hakkındaki veciz sözleri :

* Âdettir; babaların topladığını oğulları saçar... Geothe

* Babanın gizlediği şey, çocuklarında ortaya çıkar... F. Nietzsche

Tüm babaların, babalar gününü kutluyorum...

 

Erdoğan Şahin, Didim

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..