Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '20

 
Kategori
Yazılım
Okunma Sayısı
13
 

Backlink

Backlink çalışması Doğal backlink çalışması için size ilk gereken şey: Yüksek hacimli ve popüler bir içerik olacaktır. Yani kimsenin aramadığı bir konu hakkında bir içerik oluşturmak sizi zaten arama sonuçlarında hemen birinci sıraya çıkmanızı sağlar. Önemli olan en çok aranan bir konuda zirveye ulaşmaktır.Örneğin, Google ilk sayfada çıkmak istediğiniz anahtar kelime “network marketing nedir” olsun. Bu kelimenin aylık arama hacmini Google anahtar kelime planlayıcısından kontrol ettiğimizde sonuca ulaşmış olursunuz içerik, Google’ın web sitenin ne konuda  olduğuna ve konu hakkında otorite sahipliğini incelemesi açısından yapmış olduğu incelemelerden sadece bir tanesidir. Diğer sitelerde backlinklere sahip web siteleri bunlara sahip olmayan web sitelerine göre çoğunlukla  daha fazla yüksek  kalitede ve daha önemli otorite olarak görünmektedir. Bu durum web sitenizin sıralamasını yükseltmeniz için güçlü bir link oluşturma olayına  ihtiyacınız olduğunu gösteren temel sebeplerden bir tanesidir. Her backlink, eklenen web sitesinin Google profiline ekleme sağlanır. Do-Follow ve No-Follow Arasındaki Fark Nedir?
 
Backlink alırken ve verirken en çok karşınıza çıkacak olan etiketler do-follow ve no-follow etiketleridir. Bu etiketlerin kullanım amaçlar farklı olmak ile birlikte şu şekildedir;
 
Do-Follow: Haber
 
No-Follow: Haberler
 
No-Follow etiketi arama motorlarına bu bağlantının takip edilmemesini bildirmektedir.
 
Do-follow etiketi ise arama motorlarına bu bağlantının takip edilerek karşı siteye etki etmesini bildirmektedir.
 
No-follow link çıkışının ulaştığı siteye ve verilen siteye herhangi bir zararı bulunmaz.
 
 
Backlink almak için pek çok farklı yöntem var. Biz bu yöntemleri ve çeşitleri kullanırken hemen hemen hepsinden faydalanmayı düşünsekte bu yanlıştır.
 
Çünkü A sitesinde işe yarayacak bir backlink çeşiti B sitesinde herhangi bir etki göstermeyebilir. Bu konuda çeşitlerinden çok siteniz için en uygun
 
 backlinki bulmanız gerekiyor.
 
Size backlink çeşitlerini anlatmadan önce özellikle Google’da gerçekleştirilen yeni güncellemelerden sonra backlink alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini aktarmak istiyoruz.
 
 
Geçtiğimiz yıllarda SEO’da bir kolaylık vardı. Neydi bu kolaylık? Siteyi hazırla, içerikleri doldur, footer link al ve gelsin ziyaretçiler.
 
Maalesef artık öyle bir dünya kalmadı. Arama motorları artık bu sisteme tamamen karşı ve kullanıcıları ( ziyaretçileri ) düşünen bir yapıya büründü.
 
Sıralama algoritmalarında farklı farklı güncellemeler meydana gelirken SEO’da doğal bir şekilde yükselmek hem zor, hemde uzun süren bir hal aldı.
 
Peki, bu süreyi hem kolaylaştırıp, hem de süresini nasıl kısaltabilirsiniz?
 
Maddeler halinde standartlaşan sözleri sizlere aktarmak yerine çok sıkmadan hem kısa bir başarı hikayesinden, hem de bu hikaye üzerinden backlink alırken
 
nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda bilgiler vermek istiyoruz.
 
 
Birçok kişi tarafından yapılan en önemli hata site içi SEO çalışmalarını yapmadan veya eksik yapılmış bir çalışma ile hemen site dışı SEO,
 
backlink aşamalarına geçmektir. Bu çok riskli ve yanlış bir çalışma stratejisidir. Örneğin; bir kick box sporcususunuz ve ringe çıkmadan önce ne yapmalısınız?
 
Önce sıkı bir çalışma programı hazırlar, iyi bir antrenman yaparsınız ve öyle ringe çıkarsınız.
 
Dolayısıyla önce tüm site içi optimizasyon çalışmalarınızı yapıyor ve öylece backlink çalışmalarına geçiyorsunuz.
 
Hangi Sitelerden Backlink Alınır?
 
    Mikro Siteler: Ürün veya hizmetiniz ile alakalı, kendi siteniz yani ana domain için link almak amacıyla oluşturulmuş sitelerdir.
    Forum Siteleri: Kullanıcıların üye olarak, ilgili konularda paylaşım yaptıkları ve mesaj gönderdikleri, konu açtıkları bir platformdur.
    Tanıtım Yazıları: Ücretli ve ücretsiz olmak üzere kendi içinde de doğal, faydalı bilgi veren ve firma tanıtım yazıları olmak üzere ikiye ayrılır. Belirli bir ücret karşılığında sitenizin linkinin içerisinde bulunduğu makaleyi/içeriği diğer sitelere eklenmesidir. Blog, teknoloji ve haber sitelerinde çokça kullanılan bir yöntemdir.
    Dizin / Rehberlere Kayıt: Web sitelerini konu yani sektörlerine göre sıralayan ve bağlantı veren sitelerdir. Firma kayıtları ise kurumsal bilgilerinizi kaydedebileceğiniz ve bağlantı verebileceğiniz sitelerdir.
    Videolar: Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olan YouTube ve diğer video kanallarına title ve description mantığında açıklama yazısı ile video göndererek link alabilirsiniz.
    Soru Cevap Siteleri: Sektörünüz ile alaka düzeyi olan konularda yer alabilir ve kendi sitenizi referans edebilirisiniz. Örneğin fotoğrafçılık eğitimi almak isteyen birisi için başka bir kişi sizin sitenizin ilgili sayfasını referans gösterebilir.
    Fotoğraf Paylaşımı: Çok kaliteli ve ilgi çekici görseller paylaştığınızda insanların ilgisini çeker. Görsel ile desteklenmiş içerikten aksiyon almanız yüksektir.
    Makale – Doküman Paylaşımı: Ürün veya hizmetiniz ile alakalı makale ve dokümanlar paylaşarak kullanıcılara aradıkları faydalı bilgileri verebilir ve içerisine eklenen link ile backlink alma yöntemidir.
    Link Ağı – Networkler: Kendinize ait link ağları kurabilirsiniz. Link ağı kurmak en başta sabır ister. Maliyetli bir iş olmakla beraber süreç ve profesyonellik gerektiren bir alandır.
    Diğer Arama Motorları: Diğer arama motorlarına da kayıt olarak buralardan sitenize link sağlayabilirsiniz. Yandex, Bing vs gibi.
    Yorum Linkler: Forum, haber, blog vs gibi sitelerin ilgili, alakalı konuların olduğu yorum bölümlerine sitenizin linkini içeren doğal yorum gönderme tekniğidir.
    Sosyal Medya Mecraları: Facebook, Twitter, Google Plus vs gibi hızlı index alan ve trafik alabileceğiniz mecralardır. Buralardan NoFollow link elde edebilirsiniz.
    İmleme Siteleri: Yoğun derecede kullanılan internet sitesi bağlantılarını depolamak, paylaşımda bulunmak ve yeni web sitelerini keşfetmek için kullanılan ve aylık kullanım hacimleri yüksek, güncel içerik olma sebebi ile de hızlı index alan bir platformdur.
 
 
Hangi Sitelerden Backlink Alınmaz?
 
    Çok fazla sayıda reklam almış, link bataklığına dönmüş sitelerden ya da çok az içeriğe sahip web sitelerden.
    Hiç link almayan bencil sitelerden.
    Yeni açılmış bebek sitelerden.
    Link almayı çok fazla sayıda abartan sitelerden.
    Güncel içeriği olmayan sitelerden.
    Tek sayfalı sitelerden.
    Güvenlik açığı olan sitelerden.
    Gerçek ziyaretçisi olmayan sitelerden.
    İllegal Sitelerin linklerini yayımlayan sitelerden.
    Geçici link satın alan sitelerden.
    Kalitesiz spam ve kopya sitelerden.
 
Yukarıdaki çalışmaları yaptığınız taktirde SEO çalışmalarınızın en önemli kısmını oluşturan backlink ve öncesinde yapılan hazırlık çalışmaları
ile web sitenizi Google ve müşterilerine yani kullanıcılara karşı pozitif sonuçlar almanızı sağlayacak ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkacaksınız.
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Kayıt tarihi
: 20.02.11
 
 

Bilişim merakımla başlayan ve uzun yıllardır bunu merakımı geliştirererek meslek haline getirerek..